Rychlostní index pneu

Jaké pneumatiky a kola na auto?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod MobiLLion 30. 10. 2012 16:06

Zdravím,
v TP mám uvedené tyto pneu: 205/55 R16 91V. Řádek pod tím je uvedena i maximální rychlost, tu mám 180 km/h.

Rychlostní index V přitom značí 240 km/h. Budou mi tam stačit (např. pro pojišťovnu) pneu s indexem T, což je 190 km/h?

Podle čeho je tam plácnutej ten index V, když má auto maxiálku o 60 km/h nižší?


Díky. :-)
MobiLLion
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Filo0 30. 10. 2012 16:16

Mám to v TP rovnako, podľa mňa musíš hlavne dodržať to čo máš v TP uvedené ako daný rozmer pneu + jej rýchlosť. Na zimu môže byť index nižší ;-)
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
220 CDi, 170PS, 400Nm - W204 navždy bokom <3
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Filo0
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jelass 30. 10. 2012 16:17

jestli to chceš pro pojišťovnu, řiď se striktně tím, co máš v tp. Ten vyšší index je tam pro to, že ten samej model s jiným motorem může mít v max uplně jinde. Rychlostní index v praxi stačí samozřejmě podle toho jak jezdíš + nějaká rezerva. Osobně třeba vím, že nepojedu víc jak 160, tak bych vzal pneu s indexem 190.
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MobiLLion 30. 10. 2012 16:19

No právě, co to znamená "pro pojišťovnu"? Maximálka auta 180, tj. gumy na 190 stačí nebo ne? Aby se v tom prase vyznalo. :-)
MobiLLion
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Jelass 30. 10. 2012 16:22

Pro pojišťovnu znamená to, že jestli se s tím vymázneš, tak se podívají do TP, na auto a zkrátí Ti plnění. Na 180km bych nechal větší rezervu, ale nemůžu vědět, kolik jezdíš skutečně.
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Duri13 30. 10. 2012 16:23

Jasne, ze stacia. Index v technicaku velmi neries. Vsetko nad maximalku auta je povolene. Ak tam das gumy, ktore maju index nizsi nez maximalka, tiez ziadny problem, ale musis si niekde na pristrojovku (viditelne) nalepit nalepku, ze aku mas max rychlost s tymi gumami.
Duri13
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mfilip 30. 10. 2012 16:27

Duri13 píše:Jasne, ze stacia. Index v technicaku velmi neries. Vsetko nad maximalku auta je povolene. Ak tam das gumy, ktore maju index nizsi nez maximalka, tiez ziadny problem, ale musis si niekde na pristrojovku (viditelne) nalepit nalepku, ze aku mas max rychlost s tymi gumami.

Nalepka s max rychlosti ci nastaveni max na palubnim pocitaci plati pouze pro zimni pneu.
Ja bych se striktne ridil tim, co je ve velkem technicaku.

-- 30. 10. 2012 15:28 --

MobiLLion píše:Zdravím,
v TP mám uvedené tyto pneu: 205/55 R16 91V. Řádek pod tím je uvedena i maximální rychlost, tu mám 180 km/h.

Rychlostní index V přitom značí 240 km/h. Budou mi tam stačit (např. pro pojišťovnu) pneu s indexem T, což je 190 km/h?

Podle čeho je tam plácnutej ten index V, když má auto maxiálku o 60 km/h nižší?


Díky. :-)

Co kdybys napsal ten dotaz na na nekolik pojistoven ... odpovedi by mohly byt zajimave.
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 30. 10. 2012 16:31

Ja bych z toho hlavne nebyl priposranej, nejaky index by se mel resit jen pokud by mel pricinnou souvislost s nehodou, ze by treba na dalnici guma bouchla. Neni to uplne koser ale nikdo se z toho nepo...
Twingo II, 43 kW, zatim maka za Fordika
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Mondeo 1.8i combi - RIP
JardaB
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sprint 30. 10. 2012 16:33

Mám taky rychlostí index na zimákách T i když bych měl mít V, ale vím že víc jak 190km/h stejně nikdy nejezdím, tak je to jedno.
Yeti 1.8 TSI 4x4
Honda PCX

"Pokus je prvním krokem k nezdaru"
sprint
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mfilip 30. 10. 2012 16:39

JardaB píše:Ja bych z toho hlavne nebyl priposranej, nejaky index by se mel resit jen pokud by mel pricinnou souvislost s nehodou, ze by treba na dalnici guma bouchla. Neni to uplne koser ale nikdo se z toho nepo...

Toto rika zdravy rozum, ale v dnesni dobe verim tomu, ze jsou pojistovny schopny chytit se cehokoliv, jen aby kratily plneni ... jako u kazdeho majetkoveho pojisteni. A jiny rozmer pneumatik nebo neschvaleny rozmer ci nizsi rychlostni index se k tomu primo vybizi.
Muj kamarad mel nehodu v zime, nejak pred 10 lety, davno pred tim, nez bylo narizeno povinne pouzivani zimnich pneu. Auto v protismeru dostalo smyk a ve svem smeru jizdy do nej narazil. Pojistovna vinika mu zkratila plneni, protoze dle jejiho nazoru, kdyby mel zimni pneu, tak mohl auto pred srazkou zabrzdit a nevznikla by mu skoda. Toto se skutecne stalo a ze to ten znamy nijak neresil, i kdyz tvrzeni pojistovny nemelo oporu v zakone, na te veci nijak moc nemeni. Kdo by se taky chtel s pojistovnou soudit v nasem soudnictvi, kde si neni clovek se spravedlivym procesem 2x jist.

-- 30. 10. 2012 15:40 --

sprint píše:Mám taky rychlostí index na zimákách T i když bych měl mít V, ale vím že víc jak 190km/h stejně nikdy nejezdím, tak je to jedno.

Ja bych se i vsadil, ze mas zimni pneu s indexem T nebo H u M+S schvaleno ve velkem TP ... ja u RS mam schvaleny zimni s H
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Duri13 30. 10. 2012 16:43

mfilip píše:Nalepka s max rychlosti ci nastaveni max na palubnim pocitaci plati pouze pro zimni pneu.

No ved prave, on tam ide dat podla mna zimne :)
Duri13
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sprint 30. 10. 2012 16:46

Tak nic menšího než V ve velkým TP nemám. Dokonce při použití 17" tam mám W. :hm
Yeti 1.8 TSI 4x4
Honda PCX

"Pokus je prvním krokem k nezdaru"
sprint
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mfilip 30. 10. 2012 16:51

Duri13 píše:
mfilip píše:Nalepka s max rychlosti ci nastaveni max na palubnim pocitaci plati pouze pro zimni pneu.

No ved prave, on tam ide dat podla mna zimne :)

Jenze on psal:
MobilLion píše:v TP mám uvedené tyto pneu: 205/55 R16 91V. Řádek pod tím je uvedena i maximální rychlost, tu mám 180 km/h.

Alternativni pneu se pisou do pole "Dalsi zaznamy" a ne do hlavni casti nad radek s maximalni rychlosti. Takze mi z toho vyplyva, ze se ptal uplne obecne a ne jen na zimni pneu, ale i na letni.

-- 30. 10. 2012 15:52 --

sprint píše:Tak nic menšího než V ve velkým TP nemám. Dokonce při použití 17" tam mám W. :hm

Ja to mam na zadni strane dole, pod tim zalomenim.
Naposledy upravil mfilip dne 30. 10. 2012 16:53, celkově upraveno 1
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Duri13 30. 10. 2012 16:53

A co ja viem, ako vyzera cesky technicak? :)
Duri13
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mfilip 30. 10. 2012 16:55

Tak to potom jo:-)
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Duri13 30. 10. 2012 16:55

Teda, vedet by som aj mohol, ale uz si nepamatam. V kazdom pripade, stale si myslim, ze ML ide kupovat zimaky a o nejakych dodatkoch na konci technicaku mozno ani netusi. Cize nalepka by mu stacila :)
Duri13
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sprint 30. 10. 2012 16:56

mfilip píše:
sprint píše:Tak nic menšího než V ve velkým TP nemám. Dokonce při použití 17" tam mám W. :hm

Ja to mam na zadni strane dole, pod tim zalomenim.


Však v "dalších záznamech".
Pak tam jsou nějaký kecy o tažným a že vozidlo plní požadavky zákona něco/2001.
Yeti 1.8 TSI 4x4
Honda PCX

"Pokus je prvním krokem k nezdaru"
sprint
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Elv01 30. 10. 2012 17:20

Pozor na to, že za jiný rychlostní index než je v TP Tě mohou vyhodit z STK! Minimálně tady v ČR. Jediná vyjmka je u zimních, kdy je dovoleno mít rychlostní index o jeden stupeň nižší.
Elv01
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Stepi007 30. 10. 2012 17:23

Resil jsem to asi pred dvema mesicema se zimnima kolama. Chtel sem vyjadreni od Toyoty abych to mohl nechat zapsat do velkeho technicaku a tohle mi odpovedela primo toyota (je otazka jak moc ma pravdu podle zakona co jsme nasli 341-2002 Sb § 21 jsme nebyly o moc moudrejsi)

Dobrý den ....,
pokud se týká indexu rychlosti je vždy potřeba dodržet zákonné požadavky u použitých pneumatik. Důležité je, aby na voze byly použity pneumatiky, které mají vyšší rychlostní koeficient, než je maximální rychlost vozu, která podle COC pro tento vůz činí 205 km/hod., což v tomto případě znamená možnost použití pneumatik s rychlostním indexem H, V, W, Y. Toto není nutné ani možné upravovat v zápise v technickém průkazu, je zapotřebí pouze dodržovat tyto zákonné požadavky.
To samé platí i pro index nosnosti.

S pozdravem
Stepi007
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod mfilip 30. 10. 2012 17:30

Elv01 píše:Pozor na to, že za jiný rychlostní index než je v TP Tě mohou vyhodit z STK! Minimálně tady v ČR. Jediná vyjmka je u zimních, kdy je dovoleno mít rychlostní index o jeden stupeň nižší.

O jednom stupni se nikde primo nehovori ...
Citace:"V případě použití zimních pneumatik (M+S) s nižší kategorií rychlosti, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla, je nutno na tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením formou nálepky, která musí být v zorném poli řidiče. Údaj na nálepce stanovuje nejvyšší přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla překročena. Upozornění formou nálepky může být nahrazeno zařízením trvale nainstalovaným ve vozidle (například palubním počítačem)."
http://www.autoklub.cz/dokument/1632-zi ... lepky.html
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 30. 10. 2012 17:31

Elv01 píše:Pozor na to, že za jiný rychlostní index než je v TP Tě mohou vyhodit z STK! Minimálně tady v ČR. Jediná vyjmka je u zimních, kdy je dovoleno mít rychlostní index o jeden stupeň nižší.


V životě sem nezažil, že by na estékáčke kontrolovali rychlostní index pneu
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 30. 10. 2012 17:58

kamaráda posledně v Praze na STK vyprudili kvůli ET, ale kvůli rychlostnímu indexu na pneu...to jsem taky ještě nezažil.
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MobiLLion 30. 10. 2012 19:28

MELLO píše:V životě sem nezažil, že by na estékáčke kontrolovali rychlostní index pneu


Já jo - z mého okolí vím o případu, kdy nízký rychlostní limit byl důvodem k tomu, že auto neprošlo.
MobiLLion
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod mlaskac 30. 10. 2012 20:05

pojistovna se chytne cehokoliv mj dnes se mi dostal pod ruku pripad kdy pojistovna odmitla plnit protoze ve smlouve bylo jen 16 znaku vin
mlaskac
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 30. 10. 2012 20:06

Slusny, muj vin mel jednou znaku 5 nebo 6 :)
evlo
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sprint 30. 10. 2012 20:07

A bylo to u auta? :D
Yeti 1.8 TSI 4x4
Honda PCX

"Pokus je prvním krokem k nezdaru"
sprint
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod olliver 30. 10. 2012 20:08

upravuje to vyhlaska 464/2009 v pripade zimnych gum paragraf 5
nieco o tom pisu aj tu
http://www.centrumkolies.sk/post/nizsi- ... matiky-50/
a ked je to v zmysle vyhlasky, nemoze to byt na stk problem
pri poistovni, sa toho moze chytit iba keby bola prekrocena rychlost indexu, co bolo potom pricinou
olliver
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod evlo 30. 10. 2012 20:10

sprint píše:A bylo to u auta? :D
Jo, citoren XM, bylo to tusim 19/36 nebo tak nejak.
evlo
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bert84 31. 10. 2012 12:21

sprint píše:Tak nic menšího než V ve velkým TP nemám. Dokonce při použití 17" tam mám W. :hm

Nevím, proč tam třeba W vlastně píšou...třeba zimní gumy se ve W vyrábí jen v některých rozměrech a chtěl bych vidět, jak někdo v zimě pojede rychlostí do 270 km/h. Místo V můžeš v zimě aspoň použít H
bert84
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Vana666 31. 10. 2012 13:21

proč by se v zimě nemohlo jet 270 ? Samozřejmě tedy v Německu, že jo

A nechápu smysl indexů u nás, když se se stejně nesmí nikde víc než 130 a na tohle vyhoví snad i bantamy ze zahradního kolečka. Nebo snad zákon počítá s porušováním ryclostníchh limitů ?
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 31. 10. 2012 13:24

MELLO píše:
Elv01 píše:Pozor na to, že za jiný rychlostní index než je v TP Tě mohou vyhodit z STK! Minimálně tady v ČR. Jediná vyjmka je u zimních, kdy je dovoleno mít rychlostní index o jeden stupeň nižší.


V životě sem nezažil, že by na estékáčke kontrolovali rychlostní index pneu

kontrolují to vždy, resp. měli by. Mě péroval za ZR, páč si neuvědomil, že je to víc než W.

-- 31. 10. 2012 12:27 --

Vana666 píše:proč by se v zimě nemohlo jet 270 ? Samozřejmě tedy v Německu, že jo

A nechápu smysl indexů u nás, když se se stejně nesmí nikde víc než 130 a na tohle vyhoví snad i bantamy ze zahradního kolečka. Nebo snad zákon počítá s porušováním ryclostníchh limitů ?

nejsem si jistej, jestli to není i o konstrukci pneumatiky a odolnosti vůči akceleračním schopnostem automobilu :hm
Ale jsem si jist, že se "stejné" pneumatiky s např. H a T liší i konstrukcí, resp. hmotností.

A taky je nutné si uvědomit, že rychlostní index neuvádí jakou maximální rychlostí s danou pneu lze nepřetržitě jet. Tímhle indexem výrobce garantuje, že ta pneu vydrží danou rychlost po 10 minut, což není mnoho. I proto je zapotřebí mít vyšší rychlostní index než je maximálka auta
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Filo0 31. 10. 2012 15:00

s danou pneu lze nepřetržitě jet. Tímhle indexem výrobce garantuje, že ta pneu vydrží danou rychlost po 10 minut, což není mnoho


To si nemyslím,
Symbol rýchlosti pneumatík predstavuje súčasť indexu zaťaženia a je to písmeno, alebo udáva maximálnu rýchlosť, pri ktorej môže auto niesť záťaž zodpovedajúcu indexu zaťaženia. Rýchlostný index udáva maximálnu priebežnú jazdnú schopnosť pneumatiky. Aký rýchlostný index má byť použitý, záleží na značke a type auta.
(Speed Index) - označenie maximálnej rýchlosti pneumatiky pri jej maximálnej povolenej nostnosti napr. H= 210 km/hod


To s tým časom je blbosť.
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
220 CDi, 170PS, 400Nm - W204 navždy bokom <3
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Filo0
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 31. 10. 2012 15:28

eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Filo0 31. 10. 2012 15:36

To sa mi teda nechce veriť, potom je to značenie zbytočné, veď predsa ak je homologizovaná na určitú nosnosť a rýchlosť, tak ju má vydržať bez ohľadu na to, ako dlho v nej bude. To je ako keď si kúpim kombinačky izolované do 300Voltov a budem robiť niečo a po piatich minútach ma zabije a výrobca povie, že to skúšali len 5 minút.
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
220 CDi, 170PS, 400Nm - W204 navždy bokom <3
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Filo0
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 31. 10. 2012 15:41

tak ono je to dané zcela jistě nějakou normou. Ať to nářadí pro elektrikáře, tak ty gumy. Že si jedni zvolili garanci omezenou časem ...
Navíc málokomu se poštěstí jet déle jak 10minut maximální rychlostí. I tak jsou tam rezervy jako prase. Zkoušel jsem jet 15minut na Hčkových zimákách jet 250 a no problemo. Otázkou je, jestli do toho kecá i teplota, tj. při -15°C ta guma nebyla tak namáhána.
Naposledy upravil eLzyx dne 31. 10. 2012 15:42, celkově upraveno 1
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Filo0 31. 10. 2012 15:42

:hm Idem zo srandy kontaktovať Matador, čo mi na to povedia :-))
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
220 CDi, 170PS, 400Nm - W204 navždy bokom <3
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Filo0
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 31. 10. 2012 16:05

asi jsem našel přesnější popis jak je ten rychlostní index definován.

Kód: Vybrat vše
The Speed Rating for tires is derived based on laboratory tests. Tires are mounted in contact with a large drum that simulates driving load and the speed is increased by 6.2 mph (10 km/hr) increments every 10 minutes until the maximum speed is reached.

viz http://www.tirebuyer.com/education/unde ... scriptions
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bert84 31. 10. 2012 17:24

Vana666 píše:proč by se v zimě nemohlo jet 270 ? Samozřejmě tedy v Německu, že jo

A nechápu smysl indexů u nás, když se se stejně nesmí nikde víc než 130 a na tohle vyhoví snad i bantamy ze zahradního kolečka. Nebo snad zákon počítá s porušováním ryclostníchh limitů ?


V Německu to jo,ale na naší D1 sotva...i když se nějaká vyjímka občas najde, viz.zprávy.
Zas chápu že je blbost, aby byly v česku indexy do 130 km, když může člověk cestovat i do jiných zemích kde jsou rychlostní limity někde jinde.
bert84
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Filo0 31. 10. 2012 17:29

eLzyx píše:asi jsem našel přesnější popis jak je ten rychlostní index definován.

Kód: Vybrat vše
The Speed Rating for tires is derived based on laboratory tests. Tires are mounted in contact with a large drum that simulates driving load and the speed is increased by 6.2 mph (10 km/hr) increments every 10 minutes until the maximum speed is reached.

viz http://www.tirebuyer.com/education/unde ... scriptions


No tam píšu, že rýchlosť sa meria v krokoch, pričom každý krok trvá 10 minút a rýchlosť v každom kroku sa zvyšuje o 10km/h až kým nedosiahnu maximálnu rýchlosť pneu. Ale nevidím tam, že by pneu mala byť nebezpečná po 10 minútach jazdy na max, tak uvidíme, možno nám Matador poskytne rozlúštenie tejto záhady :D

tire's fixed maximum speed capability.
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
220 CDi, 170PS, 400Nm - W204 navždy bokom <3
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Filo0
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 31. 10. 2012 17:38

Filo0 píše:Ale nevidím tam, že by pneu mala byť nebezpečná po 10 minútach jazdy na max

to jsem ani nepsal. Psal jsem to, že výrobce "garantuje" 10minut jízdy danou maximální konstrukční rychlostí pneumatiky. Co se děje pak je na triku řidiče (i když, řidič by prd dokázal i kdyby ta guma rupla v prvních 10minutách)
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Filo0 31. 10. 2012 17:46

A to teraz keď mám napríklad T do 190 km/h a idem tých 190km/h tak zapnem stopky na 10 min, po desiatich minútach spomalím na 185km/h a potom pridám zase na 190km/h tak to je ok? 8-D Príde mi to celé ako kravina, ale uvidíme :-]
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
220 CDi, 170PS, 400Nm - W204 navždy bokom <3
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Filo0
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mlaskac 31. 10. 2012 19:08

evlo píše:Slusny, muj vin mel jednou znaku 5 nebo 6 :)


jezkovi voci - pochopitelne slo o preklep. muj vozik ma vin 4mistnej (sportjacht) asi pred to pak daji nejaka pismenka. jde o to ze pojistovna prijala auto do pojisteni nechala si leta platit a pak odmitla plnit protoze to pojistene vozidlo nebylo to ktere zpusobilo skodu pojistene bylo to 16ti znakove a ne 17ti znakove :-)
mlaskac
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Filo0 7. 11. 2012 17:00

eLzyx píše:
Filo0 píše:Ale nevidím tam, že by pneu mala byť nebezpečná po 10 minútach jazdy na max

to jsem ani nepsal. Psal jsem to, že výrobce "garantuje" 10minut jízdy danou maximální konstrukční rychlostí pneumatiky. Co se děje pak je na triku řidiče (i když, řidič by prd dokázal i kdyby ta guma rupla v prvních 10minutách)


Tak v Matadorke trochu asi prispali, tak odpoveď prišla až teraz, citujem:

Dobrý deň,

je potrebné pridržať sa technickej špecifikácie pneumatík ktorá je
predpísaná v Technickom preukaze od vozidla,
výrobca pneumatík homologizuje pneumatiky pre danú požadovanú rýchlostnú
kategóriu, pri danom predpísanom hustení a zaťažení pneumatiky.
Pneumatika musí v zmysle noriem EHK spľňať rýchlostný limit pri predpísanom
zaťažení a hustení na ktoré je homologizovaná.
Čiže maximálny rýchlostný limit SI - Speed Index je prepojený s príslušnou
max. povolenou záťažou - LI indexom nosnosti a predpísaným hustením
pneumatiky.

S pozdravom
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
220 CDi, 170PS, 400Nm - W204 navždy bokom <3
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Filo0
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod majkymajky 15. 5. 2018 18:23

Dočetl jsem se zde ,že u zmnich pneu mužu použit zmní pneu s nižším rychlostním indexem,ale musím na to upozornit cedulkou,nemáte s tím někdo zkušenosti?https://www.zupo.cz/pneu/zupo-radi/rychlostni-a-hmotnostni-index-pneu
majkymajky
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod MELLO 15. 5. 2018 18:43

Tvl, Filo0 to byl ten ze Žiaru?
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 17. 5. 2018 17:10

Pod Hronom?
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar


  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Autor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků