vliv šířky pneumatiky na brzdnou dráhu

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod bleach 6. 1. 2008 13:23

má šířka pneu vliv na brzdnou dráhu?
bleach
Inventář

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 6. 1. 2008 13:26

ano, ma
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goggy 6. 1. 2008 13:28

Cim sirsi pneu, tim kratsi draha.
Neaktivní
Pro kontakt použijte ICQ.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mrazik 6. 1. 2008 13:29

Ano a dokonce vyraznou. Sam jsem presel postupne z 175 na 195 a rozdil byl vetsi nez jsem myslel. U tech uzsich dochazelo k zablokovani pomerne brzo, ale ono je to logicky.
deaktivován na vlastní žádost
mrazik
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bleach 6. 1. 2008 13:34

a co treba na snehu?
bleach
Inventář

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 6. 1. 2008 13:37

kdekoli se ti snizi brzdna draha :)
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bleach 6. 1. 2008 13:42

takze zjednodusene: cim sirsi, tim vic brzdi? :D
bleach
Inventář

Odeslat příspěvekod Goggy 6. 1. 2008 13:44

Ano, cim sirsi, tim lip brzdi. Vyhoda uzsich pneu je v hlubohym snehu, kde ho lip rozrazej a odvadej z pneu ven. Pri brzdeni ale ne, tam de o kontaktni plochu.
Neaktivní
Pro kontakt použijte ICQ.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 6. 1. 2008 13:53

Přesně tak. Na druhou stranu čím širší pneu, tím nižší měrný tlak, takže nevím... :hm , ale u brzdění asi rozhodně šířka vliv má.

Viz. např. motorka. Ač je lehčí, tak má na těch galuskách delší brzdnou dráhu než auto.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 6. 1. 2008 13:55

Dle jednoduche stredoskolske fyziky nema velikost treci plochy vliv na odpor (tj. uzka guma by mela brzdit stejne jako siroka). Praxe je ovsem jina.
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod Luboš*** 6. 1. 2008 13:58

Sice to platí, ale né absolutně. Ty brzdy musí být také na tu větší šířku a tedy i plochu dimenzovány. Pokud už nedokáží kola zablokovat, je to špatně.

Při brzdění na sněhu, břečce nebo na mokru mohou mít někdy brzdnou dráhu kratší naopak užší pneumatiky, které budou držet více kontakt s asfaltem zatímco širší by jen klouzaly po sněhu nebo po vodě.
Luboš***
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goggy 6. 1. 2008 13:59

Vaha tam roli v teorii hraje, protoze se stejna vaha rozlozi na vetsi plochu, klesne sila vyvijena na jednoku plochy (jednotek je ale vic) -> vyslednej efekt by mel bejt 0. V praxi ale neni.
Neaktivní
Pro kontakt použijte ICQ.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 6. 1. 2008 13:59

Já si to myslel.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kefish 6. 1. 2008 14:04

p0etrik píše:Dle jednoduche stredoskolske fyziky nema velikost treci plochy vliv na odpor (tj. uzka guma by mela brzdit stejne jako siroka). Praxe je ovsem jina.

Ja si nechci hrat na nejakeho velkeho fyzika, ovsem ten "odpor" ve vete urazi i me :mrgreen:
Jsem podpisový virus. Prosím, zkopírujte si mě, abych se mohl rozšířit.
kefish
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 6. 1. 2008 14:22

kefish píše:
p0etrik píše:Dle jednoduche stredoskolske fyziky nema velikost treci plochy vliv na odpor (tj. uzka guma by mela brzdit stejne jako siroka). Praxe je ovsem jina.

Ja si nechci hrat na nejakeho velkeho fyzika, ovsem ten "odpor" ve vete urazi i me :mrgreen:


Omluvte jej, je to pouhy pobijec much. :mrgreen:
p0etrik
Servismen

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků