Minimálne optimálne otáčky pre diesel/benzín

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod MarekMM 4. 10. 2007 18:59

Existuje nejaká dolná hranica, koľko otáčok by mal mať dieslový/benzínový motor, aby pracoval v "ideálnom" stave, z hľadiska opotrebenia motora? Nemám tým teraz na mysli rozbeh ani jazdu z kopca, ale jazdu po rovine.
Ja som si totiž myslel, že diezlák by mal točiť aspoň takých 1900-2000, aby sa netrápil a nedusil sa, a podľa tohoto aj radím, t.z. preraďujem pri 3000 tak, aby som mal vo vyššej rýchlosti 2000. Ale toto zrejme pri moderných agregátoch neplatí.
MarekMM
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Vana666 4. 10. 2007 19:04

neexistuje
resp. vzhedem k charakterům různých motorů, rozdílným hmotnostem aut, převodům apod není možné univerzálně odpovědět jednoznačnou hodnotou
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod David T. 4. 10. 2007 19:13

Já ti poradím optimální otáčky pro benzín ( min. 3000tis až 6000tis otáček). to je ideál :mrgreen: :mrgreen:
Bodové konto: opět nula.
VIVA FERRARI
David T.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod OS 4. 10. 2007 19:23

Už to tu bylo.
LOCK
OS
Inventář

Odeslat příspěvekod King of Potato People 4. 10. 2007 19:23

minimalni optimalni otacky jsou volnobeh :) jedes po rovine, vyradis a brm, brm, brm

David radit uplne blbe optimalni otacky benzinu jsou (v beznych autech) od 7000 do 10000rpm
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod OS 4. 10. 2007 19:34

Stejně je nejdůležitější krouťák. :)
OS
Inventář

Odeslat příspěvekod Honza42 4. 10. 2007 20:46

Už to tu bylo kolikrát. Otáčky co nejnižší, dokud to nechrchlá, necuká a netřese celým autem. Takže po rovině slušně výkonná nafta při 80 km/h klidně 1500 min-1, a benzín o něco více, ale není podmínkou.
Honza42
Inventář

Odeslat příspěvekod Vana666 4. 10. 2007 20:58

taky je rozdíl mezi tří-, čtyř- nebo třeba šestiválcem atd.
na původní dotaz neexistuje jednoznačná odpověď
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Luboš*** 4. 10. 2007 21:10

S benzínovým osmiválcem není problém jezdit i na 1000 ot/min, TDI tohle nesnese ani omylem, takže je to motor od motoru různé.
Luboš***
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukino 4. 10. 2007 21:11

Soudruzi ja bych pro chaos tuto diskusi uzamknul :D
Lukino
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SKAJA 4. 10. 2007 21:24

Já jezdím po městě na 4. převodový stupeň a pokud to není do nějakýho velikýho kopce, tak se dá v pohodě jet i těch cca 50km/h, případně i méně, což odpovídá cca 1300ot/min, takže bych se přikláněl k názoru, že pokud to nedrnčí a nehází celým autem (pokud se jedná o naftu, tak pokud to drnčení nepřekračuje únosné meze :mrgreen: ), tak je to OK.
OII 2.0TDI - dlouhodobá spotřeba 9,8l/100km
SKAJA
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 4. 10. 2007 21:28

[quote="Luboš***";S benzínovým osmiválcem není problém jezdit i na 1000 ot/min, TDI tohle nesnese ani omylem, takže je to motor od motoru různé.r/quote]
s kterým osmiválcem TDI máš zkušenost že to nesnese ?
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Haloo 4. 10. 2007 21:31

Na jednicku muzes jet s vetsinou aut i bez plynu na volnobeh, kdyz pominu auta s poddimenzovanymi motory.

Takze odpoved na tvoji otazku zni, ze minimum je asi 600 otacek za minutu :)

Jinak, jak uz tu nekdo radil, rid se citem a sluchem.
Haloo
Nováček

Odeslat příspěvekod Jintaj 4. 10. 2007 22:06

Orientačně bývají optimální otáčky každého motoru v hodnotě maximálního krouťáku.
Např. SAAB 9-5 2.3 LPT 1.800 rpm 8)
Jintaj
Fanatik roku 2008
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HondaMan 4. 10. 2007 22:22

Jintaj: tak to bych jezdil stále v 5000rpm
"He who sacrifices freedom for security deserves neither." Benjamin Franklin
HondaMan
Řezník Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mino 4. 10. 2007 23:00

Treba u mne, 2,0 benzin v Primere, da se jet vcelku v pohode kolem 1500rpm, ale pokud chci zrychlit, je rozhodne lepsi preradit, aby tam bylo alepson tech 2000rpm. Ono se to sice zvedne i z tech 1500rpm, ale je dost dobre videt, jak se tomu autu nechce.
Auto - Nissan Primera 5D 2.0 SLX (1997), Honda Accord 2.0i Sport (2006)
Mino
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 5. 10. 2007 06:46

Jintaj píše:Orientačně bývají optimální otáčky každého motoru v hodnotě maximálního krouťáku. ...k/quote]

to snad jo, ale jen při větším zatížení
při jízdě ustálenou rychlostí s málo plynem stačí hlavně výkonnějším motorům otáčky výrazně nižší
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marek8 5. 10. 2007 13:26

Vďaka za odpovede.
Mám Opel DTI 2.0 16V (74kW), a predtým som sa snažil stále držať otáčky medzi 2 až 3 tisíc, ono totiž pod 2 tisíc je ten motor lenivý pri predbiehaní. Ale pri normálnej jazde to je teda očividne zbytočné...
Canon Powershot S3 IS, 2GB Kingston SD 50x, 8x AA GP NiMH
Marek8
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Haloo 5. 10. 2007 13:59

Klidne muzes jit pod 2 tisice, pokud nezrychlujes, je to po rovine a motor to zvladne. Pokud budes predjizdet, klidne muzes podradit i o 2 stupne.
Haloo
Nováček

Odeslat příspěvekod MELLO 5. 10. 2007 14:17

Já pod 2tis. zásadně netočím, motor má potom takový divný zvuk.....on má teda ten zvuk divný stále.. :hm :lol:
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dr. 120L 5. 10. 2007 14:29

taky to držím kolem 2k, pokud nechci předjíždět a podobně. to si potom "připravím" otáčky nad 3,5k kde mám mít největší "krouťák" :-) na dálnici mi to na pětku při 130 točí přesně 3 tisíce ale zase výkon motoru je takovej že zrychlovat stejně jde už pomalu ...
Dr. 120L
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Chris159 17. 4. 2018 13:06

The following advantages All digital currency that Coinbase holds online https://coinbaselogin.com Coinbase on the internet budgets are being guaranteed with Aon.
Chris159
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod MELLO 17. 4. 2018 13:18

Well done, kokot Beňo.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod addiction 17. 4. 2018 14:57

Medium rare 8-)
Das Auto

und

Skoda Octavia 2.0 TSI L&K
addiction
Kavárník a lepšočlověk
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků