Nezávislé topení - Webasto, ev. jiné

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Vana666 28. 1. 2007 22:25

Marc: zcela souhlasím, stabilizovaný zdroj napětí cca 13,5 -13,8 V s proudovým omezením kolem 10 - 15A musí problém vyřešit. Ostatně zhruba takové parametry mají zdroje v obytných autech, které můžou být připojené do sítě trvale, nepřebíjí akumulátory a kdykoliv pokryjí zvýšenou spotřebu proudu spotřebičů aniž by to ovlivnilo proud do akumulátoru
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 28. 1. 2007 22:28

MIKMAN: měřil jsem spotřebu proudu teplovzdušných Webasta 3,5kW a ATESO BREEZE 2kW

Při žhavení berou cca 7A a pak v provozu od 1,5 do 3 A podle výkonu (rychlosti otáček turbíny)
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ace2 28. 1. 2007 22:35

MKMAN: motor i omezovač to má úplně normální jako každý jiný auto, nebo je na tom 3.0d něco zvláštního. Omezovač to má fixní jen se podle teploty motoru mění doporučené maximální otáčky, které postupně stoupají až na maximum kdy je motor ohřátý. Když je motor studený tak jezdím kolem 2 tis a ještě po okrskách takže těch 10 min kdy dojedu k dálnice je OK, kdybych to drásal tak ho mám zahřátý za 5 minut taky.


Jinak nezávislé topení je originál a má ovládání implementovaný do iDrivu, nicméně je od WEBASTO viz nálepka v motorovém prostoru.
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MKMAN 28. 1. 2007 23:09

Vana666 píše:Marc: zcela souhlasím, stabilizovaný zdroj napětí cca 13,5 -13,8 V s proudovým omezením kolem 10 - 15A musí problém vyřešit. Ostatně zhruba takové parametry mají zdroje v obytných autech, které můžou být připojené do sítě trvale, nepřebíjí akumulátory a kdykoliv pokryjí zvýšenou spotřebu proudu spotřebičů aniž by to ovlivnilo proud do akumulátoru /quote]


coz mi dava za pravdu ze by to webasto stalo cca 000nic. ne?
tádydádydádyda
MKMAN
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Luboš*** 28. 1. 2007 23:11

MKMAN píše:[quote="Luboš***";Nezávislé spalovací topení na 230V je trochu hloupost, ne? Pro tyto případy se vyrábí topné těleso, které se umístí do chladiče motoru a je pak možné využít topení přímo vestavěné v automobilu.s/quote]

to jste dnes vsichni zamrzli. napisu to naposledy a naucte se cist kdyz se k tematu chcete vyjadrovat.

MELI by doplnit 230/24 a 230/12 menic aby kdyz bezi topeni netriskalo baterku. A vzhledem k tomu ze zadnej z vyrobcu mi na moji konkretni poptavku do vsech sluzebnich aut nerekl kolik to zere a jak vubec to zatezuje (tj to nemuze bezet celou noc) tak maji proste smulu.


Pokud někdo potřebuje mít permanentně vytopené auto, tak si pořídí vyhřívanou garáž, ale využívat k tomu NEZÁVISLÉ TOPENÍ je hodně zvláštní. To se jmenuje NEZÁVISLÉ právě kvůli tomu, že pracuje NEZÁVISLE na motoru vozidla a stejně tak NEZÁVISLE na nějaké přípojce od Temelína... pozor2
Luboš***
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MKMAN 28. 1. 2007 23:17

ace2 píše:MKMAN: motor i omezovač to má úplně normální jako každý jiný auto, nebo je na tom 3.0d něco zvláštního. Omezovač to má fixní jen se podle teploty motoru mění doporučené maximální otáčky, které postupně stoupají až na maximum kdy je motor ohřátý. Když je motor studený tak jezdím kolem 2 tis a ještě po okrskách takže těch 10 min kdy dojedu k dálnice je OK, kdybych to drásal tak ho mám zahřátý za 5 minut taky.


Jinak nezávislé topení je originál a má ovládání implementovaný do iDrivu, nicméně je od WEBASTO viz nálepka v motorovém prostoru.i/quote]


- samozrejme ze JE to neco jineho. on tim omezovacem posouva pravdepodobne i proto, ze je to v automatu aby tolik netocil a tato features jiste funguje i u manualu protoze je to stejne jen funkce ridici jednotky (nebo mozna nejake komforti)

- srovnavat 3.0d a napr 0.6 CDi ve smartu nejde. pri stejne ucinnosti motoru (o cemz pochybuju 0.6 cdi bude mit jiste vyssi) je pri pripusteni stejne procentualni ucinnosti zbytkove teplo z placnu 200kw (pri ucinosti 90 procent) 20kw (coz by odpovidalo vsem ztratam v prevodovce, kolech a samotne ucinnosti motoru) kdezdo u 55kw (1.9 SDI) 11 coz neni ani polovina. takze proto ma hromada dieselu pritapeni a napr nektere koncerove slabsi sragory maji prave kvuli vysoke ucinnosti a navic vaze motoru pridanej elektrickej dohrev (je slyset jak cvakaji relatka) prave proto ze beznou jizdou by se do optimalnich provoznich podminek dostalo auto treba po 25minutach. coz mi das za pravdu ze 2.5 tdi zacne topit podstatne pozdeji nez 2.7 biturbo.
tádydádydádyda
MKMAN
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod MKMAN 28. 1. 2007 23:23

Luboš***";[quote="MKMAN píše:[quote="Luboš***";Nezávislé spalovací topení na 230V je trochu hloupost, ne? Pro tyto případy se vyrábí topné těleso, které se umístí do chladiče motoru a je pak možné využít topení přímo vestavěné v automobilu.s/quote]

to jste dnes vsichni zamrzli. napisu to naposledy a naucte se cist kdyz se k tematu chcete vyjadrovat.

MELI by doplnit 230/24 a 230/12 menic aby kdyz bezi topeni netriskalo baterku. A vzhledem k tomu ze zadnej z vyrobcu mi na moji konkretni poptavku do vsech sluzebnich aut nerekl kolik to zere a jak vubec to zatezuje (tj to nemuze bezet celou noc) tak maji proste smulu.


Pokud někdo potřebuje mít permanentně vytopené auto, tak si pořídí vyhřívanou garáž, ale využívat k tomu NEZÁVISLÉ TOPENÍ je hodně zvláštní. To se jmenuje NEZÁVISLÉ právě kvůli tomu, že pracuje NEZÁVISLE na motoru vozidla a stejně tak NEZÁVISLE na nějaké přípojce od Temelína... pozor2 /quote]

no nebyt to reakce od cloveka co ma v avataru auto co ma prave nezavisle topeni od vyrobce pochopil bych to.

kdyz to posunu na co teda nezavisle topeni, kdyz muze byt auto v garazi? na co vubec nezavisle topeni kdyz staci auto oskrabat a bude mit cista skla stejne? ja jsem jen rekl ze by me presvedcilo to naftove/benzinove POUZE v pripade kdyby obsahovalo dobijec (at uz z externich 12v nebo externich 230) - nechapu vubec jak vubec muzete zpochybnovat nazor. toto je diskuze ja ho prezentuji, nemyslim si ze mam vzdy pravdu ani ze jsem neomylnej pouze jsem konstatoval ze k dokonalosti mi chybi drobnost ktera by vyrobce nic nestala.

protoze pro pripad kterej zminuje tazatel bohate staci dalkovej start jak mam ja a kdyz jsem na horach (nemyslim cechy) tal se nebojim ze mi za tech 20 minut auto ukradne. dalkovej start mi udela alarm za 6-8 tisic a nemusim resit (konkretne u benzinu bych to neresil vubec) nezavisle topeni za 30.

a mezi nami devcaty ten odber 3A je taky pekne na *****, kazdej radioamated vam rekne jak rychle se da odberem 3A baterka vytriskat ze uz nebude sto tech 10A davat (u startovani nejde o naboj co zbyde ale o to jaky startovaci proud potece - radove 100A)
Naposledy upravil MKMAN dne 28. 1. 2007 23:49, celkově upraveno 1
tádydádydádyda
MKMAN
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod MKMAN 28. 1. 2007 23:28

MKMAN píše:
Luboš***";[quote="MKMAN píše:[quote="Luboš***";Nezávislé spalovací topení na 230V je trochu hloupost, ne? Pro tyto případy se vyrábí topné těleso, které se umístí do chladiče motoru a je pak možné využít topení přímo vestavěné v automobilu.s/quote]

to jste dnes vsichni zamrzli. napisu to naposledy a naucte se cist kdyz se k tematu chcete vyjadrovat.

MELI by doplnit 230/24 a 230/12 menic aby kdyz bezi topeni netriskalo baterku. A vzhledem k tomu ze zadnej z vyrobcu mi na moji konkretni poptavku do vsech sluzebnich aut nerekl kolik to zere a jak vubec to zatezuje (tj to nemuze bezet celou noc) tak maji proste smulu.


Pokud někdo potřebuje mít permanentně vytopené auto, tak si pořídí vyhřívanou garáž, ale využívat k tomu NEZÁVISLÉ TOPENÍ je hodně zvláštní. To se jmenuje NEZÁVISLÉ právě kvůli tomu, že pracuje NEZÁVISLE na motoru vozidla a stejně tak NEZÁVISLE na nějaké přípojce od Temelína... pozor2 /quote]

no nebyt to reakce od cloveka co ma v avataru auto co ma prave nezavisle topeni od vyrobce pochopil bych to.

kdyz to posunu na co teda nezavisle topeni, kdyz muze byt auto v garazi? na co vubec nezavisle topeni kdyz staci auto oskrabat a bude mit cista skla stejne? ja jsem jen rekl ze by me presvedcilo to naftove/benzinove POUZE v pripade kdyby obsahovalo dobijec (at uz z externich 12v nebo externich 230) - nechapu vubec jak vubec muzete zpochybnovat nazor. toto je diskuze ja ho prezentuji, nemyslim si ze mam vzdy pravdu ani ze jsem neomylnej pouze jsem konstatoval ze k dokonalosti mi chybi drobnost ktera by vyrobce nic nestala.

protoze pro pripad kterej zminuje tazatel bohate staci dalkovej start jak mam ja a kdyz jsem na horach (nemyslim cechy) tal se nebojim ze mi za tech 20 minut auto ukradne. dalkovej start mi udela alarm za 6-8 tisic a nemusim resit (konkretne u benzinu bych to neresil vubec) nezavisle topeni za 30.

a mezi nami devcaty ten odber 3A je taky pekne na ****, kazdej radioamated vam rekne jak rychle se da 3A odberu baterka vytriskat ze uz nebude sto tech 10A davat (u startovani nejde o naboj co zbyde ale o to jaky startovaci proud potece - radove 100A)
tádydádydádyda
MKMAN
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Luboš*** 29. 1. 2007 00:37

Nezávislé topení slouží hlavně k tomu, aby rychle vytopilo interiér, odmrazilo skla a případně trochu pomohlo k ohřátí motoru, ale to je tak všechno. Je na něm hezké, že to zvládne samo od sebe i opakovaně a potřebuje minimální čas na rozběh.

Pokud chci mít ale auto okamžitě připavené podávat vysoké výkony (napadá mě třeba sanitka záchranné služby), tak je rozdíl jestli je odstavené venku v -20°C a jenom vevnitř je vedro a v chladiči horká kapalina nebo jestli je auto ve vytápěné garáži a všechny celky (aku, motor, převodovka, brzdy, pneu, to nešťastné turbo, ...) mají pokojovou teplotu a na provozní se tedy dostanou v mnohem kratší době. Pak je ale výhodnější zapojit nějaký předehřívač než řešit nezávislé topení. Stejně tak tahat šňůry na 230 V nějak ven do sněhu je alespoň podle mne vyloženě nepraktické.
Luboš***
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Luboš*** 29. 1. 2007 00:50

K nezávislým topením se dává baterie s kapacitou nad 70Ah, která je schopná třeba i při polovičním vybití dodat dostatečný startovací proud. Takže při odběru 1,5 - 3A je schopná to topení třeba těch 8-10 hodin celkem bez problémů živit. Pak je samozřejmě nutné tu baterie delší jízdou zase dobít.
Luboš***
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MKMAN 29. 1. 2007 09:59

[quote="Luboš***";K nezávislým topením se dává baterie s kapacitou nad 70Ah, která je schopná třeba i při polovičním vybití dodat dostatečný startovací proud. Takže při odběru 1,5 - 3A je schopná to topení třeba těch 8-10 hodin celkem bez problémů živit. Pak je samozřejmě nutné tu baterie delší jízdou zase dobít.i/quote]

muzu souhlasit s timto co jsi napsal:

- garaz, teplota vsude (prestoze v garazi byva tak, 10-15oC)
- je urcene jen k rychlemu dani auta do kondice a pro tyto ucely je nafta/benzin vhodnejsi (jsou uplne nezavisle)

nemuzu souhlasit
- dava se baterka => do osobaku se rozhodne 70Ah baterka nedava, tu ma mozna tatra.
- nejcasteji kdyz se to topeni pouziva jsou hory etc a tam uz dostane baterka jen tim ze zacina pracovat treba v -20.
- je neprakticke tahat kabely. a vidis presto to ZSHMP a temer vsechny zachranky dejali. auta stoji bezne venku a odpojit kabel je jednodusi nez se muze zdat (vysuhout - odhodit - odjet).
tádydádydádyda
MKMAN
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Marc159 29. 1. 2007 11:05

MKMAN píše:do osobaku se rozhodne 70Ah baterka nedava, tu ma mozna tatra.

70Ah mám v autě já a to nemám nezávislé topení, ani nafťáka. U Mercedesů jsem viděl i 100Ah :hm
Marc159
Inventář

Odeslat příspěvekod Vana666 29. 1. 2007 11:26

Na více využívané nezávislé topení by měl být samostatný trakční akumulátor.
Trakční proto, že snáší i hlubší vybíjení, na rozdíl od startovacího aku, který je dělaný na krátkodobé vysoké proudy ale hlubší vybíjení ho ničí.
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MKMAN 29. 1. 2007 11:58

Marc159 píše:
MKMAN píše:do osobaku se rozhodne 70Ah baterka nedava, tu ma mozna tatra.

70Ah mám v autě já a to nemám nezávislé topení, ani nafťáka. U Mercedesů jsem viděl i 100Ah :hm-/quote]


ano i ja videl nektere "mechose" co dokonce na starter dokazou zajet do garaze (fuj to bych nikdy neudelal). ja to pochopil tak ze to tatraman myslel tak ze ma v tatre PRIDAVNYCH 70Ah ne v zakladu. V zakladu ma vetsina aut 44 (slabe benziny) a 60 Ah.

no ja mam v O1 88Ah (VARTA) a to auto s tim nema nejmensi problem (je to nejvetsi co se vesla do toho plastovyho krytu) plus pridavnej aku pro "serepeticky" 40Ah s odpojovacem. Proste kdyz nastartuju pritahne se rele ktere pripoji ti pridavnou baterku a pak to do ni normalne za jizdy dobiji. kdyz vypnu zapalovani (blbe je ze se musi i vytahnout klicek) tak rele samo odpadne a alarm, gsm/gps pager, majak, radiostanice, lednice, dobijeni halogenove baterky, napajeni telefonu a par dalsich serepeticek) bezi jen z tohodle. Mezi baterkama je natazene normalni HIFIlano o prurezu cca 12mm.
tádydádydádyda
MKMAN
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod matuS 29. 1. 2007 20:08

ace2 píše:Teplovodní topení je podle mě kravina pro běžného uživatele. Je třeba mít rozmrzlá okna a v autě teplo a to jde. To že je studený motor mě fakt nedrásá, za
t/quote]


to mi je jasne, ze teba to nedrasa, pretoze auto mas sluzobne a za par mesiacov dostanes nove...
To napr ja mam teraz do prace 7km a rozhodne mam lepsi pocit, ked aj pri minusovych teplotach startujem motor s teplotou chl.kvapaliny 40st.
Inak neviem preco, ale aj dizel citelne viac zere, ked ma motor studeny.
--
matuS

http://www.remy.sk
matuS
Štamgast
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků