-- 11. 1. 2019 22:35 -- Věc se má takhle. Všechny 1.8/2.0 tsi motory do tuším osmýho měsíce 2011 mají z výroby vadný pístní kroužky (na fotce vlevo, to je ten kroužek s mrňavýma dírkama; vpravo jak vypadají normální stírací kroužky), který se postupem času ucpou karbonem, pak nestírají olej z válců, a ten hoří ve spalovací komoře a lítá ven výfukem (to je btw nebezpečný, protože může začít hořet katalyzátor a i auto s váma v něm). Pokud tuhle situaci někdo neřeší, pak spotřeba oleje stoupá nad 1 litr/1000km a zaseklý kroužky vydřou rýhy do válce, což je problém, protože tam rýhy být nemají (tady se přiznám že nevím jak se tohle řeší, pokud vím, TSI mají nástřik válce alusilem, což je nějaká křemíko-hliníková slitina, a pokud se poruší, nejde to prý obnovit - nejde udělat výbrus válce jako u starších motorů).
Pokud se to řeší včas, dá se to vyřešit rozborkou motoru a výměnou buď jenom kroužků, nebo i pístů, podle toho v jakým jsou stavu. Problém je, že škodovácká opravená verze pístů má i jinej průměr pístního čepu (té díry uprostřed), takže se musí měnit píst+kroužky+ojnice(ty tyčky na kterých píst běhá)+ložiska, což stojí asi dvakrát tolik. Pak je ještě další alternativa, koupit náhradní písty se stejným průměrem od jinýho výrobce (teď nevím jestli to dělá kolbenschmidt, borshehung, nebo oba). Obecně po netu lítají ceny od 30 do 60 tisíc, podle stupně poškození, a toho kdo to dělá.
Zdroj skoda home
https://forum.skodahome.cz/topic/144459 ... ra-18-tsi/Sleduj uživatele p2p, dělá opravy těchto motorů.