Oprávněná výměna rozvodů?

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod FlamerCZE 15. 12. 2018 01:01

Chtěl jsem vás požádat o radu, ale prvně popíšu svůj problém...

Mám auto Kia Cee'd 1.4 CVVT rv. 2011, najeto cca 111000km. Donedávna jsem neměl žádný problém, ale skočil jsem si s autem na ruční myčku včetně oplachu podvozku (pod kapotou jsem nic samozřejmě neoplachoval) a tím začal můj problém... nemohl jsem auto nastartovat, ale asi na 5. pokus se mi to povedlo a odjel jsem do práce. Bohužel cestou do práce to nebyl poslední problém. Při každém zpomalování před křižovatkou nebo kdekoliv jinde, když se otáčky snížily, tak auto začlo chcípat. Při každém zastavení auto hned chcíplo, protože neudrželo volnoběh. Takže jsem vždy musel nastartovat a jet dál. Po práci jsem si myslel, že už je vše v pořádku, protože jsem nastartoval napoprvé a volnoběh držel, ale mýlil jsem se. Cestou domů to začlo dělat to samé, co předtím a spíše to bylo horší, protože jsem už nemohl ani nastartovat a jediné co pomáhalo bylo to, startovat auto s trochu sešláplým plynem. Takže chod motoru na volnoběh již neběžel. Další ráno to stejný, takže jsem byl již nucen auto odvézt do servisu, sice né tam, kde normálně jezdím, ale kousek od domu, protože bych snad nikam dál ani nedojel v tomhle stavu. Včera na to koukali (včetně diagnostiky) a myslí si, že tomu pomůže výměna rozvodů. Jsem celkem laik, ale s touhle variantou jsem moc nepočítal, popravdě mě trošku zaskočila. Myslíte si, že rozvody můžou opravdu dělat můj problém? Ještě upřesním, že auto nemá řemen, ale řetěz.

Pokud budete tak hodní, tak bych prosil o radu, moc vám děkuji! Sice jsem jim výměnu rozvodu již odsouhlasil, ale měli by na tom dělat až někdy příští týden. Nicméně jsem pořád na vážkách, jestli to je opravdu to pravé ořechové a jestli nezaplatím kvůli tomu zbytečně několik tisíc. I v práci kolegové nevěří, že by to bylo rozvodama. Nebudu dělat chytrého, protože fakt nevím a předpokládám, že v servise ví, co dělají a nesetkali se s tím poprvé...
FlamerCZE
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Arnie J 15. 12. 2018 01:14

Taky se mi to nějak nezdá, že by opláchnutím podvozku začaly blbnout rozvody
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maXX_CZ 15. 12. 2018 01:21

Mi prijde, ze vzdycky kdyz nevedi co s tim, tak zacnou rozvodama.
Tohle muze byt milion veci, protokol z diagnostiky mas (ty chybove kody se daji vylustit).
maXX_CZ
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod polda 15. 12. 2018 01:37

Tvl to je *****, to jel někam do opravny tramvají ne?! Pokud si nestříkal do motoru, tak zbývá váha vzduchu nebo výfuk. systém .
polda
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kamziq 15. 12. 2018 07:25

Zkus proste jiny servis a uvidis, jestli to odstrani nebo navrhnou to same. Jinak je to smluvni vztah, pokud zakaznik servisu vymenu rozvodu odsouhlasi, tak je to vymena rozvodu opravnena, i kdyz to treba zavadu neodstrani.
Kamziq
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Jouda.III 15. 12. 2018 07:43

Netuším, jak má cedník 1.4 CVVT vyřešenej napínák řetězu. Ale u HTTP se běžně stávalo, že třeba při roztahování nebo několikanásobném neúspěšném startování přeskočil řetěz, díky absenci oleje a nedošponování napínákem
Bývalý místopředseda ruské centrální banky:
"V pondělí dojde na měnovém trhu ke katastrofě"
Jouda.III
Komunistobijec

Odeslat příspěvekod Marek_Km 15. 12. 2018 08:48

Nevím, nakolik se to týká novějších modelů, ale u starších typů se bohužel musí preventivně měnit, ideálně tak kolem 100 tis. km. Sám jsem měnil něco přes 120 tis. a bylo to na hraně.
Je to bohužel problém u více značek a motorů, přitom s autem spokojenost a s motorem, co se týká výkonu a spotřeby také.
http://www.kia-club.org/viewtopic.php?f=22&t=4030
http://www.kia-club.org/viewtopic.php?f=22&t=4596
http://www.kia-club.org/viewtopic.php?f=17&t=4036
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... ed&start=0
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... light=ceed
Marek_Km
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod metyn 15. 12. 2018 09:01

polda píše:Tvl to je *****, to jel někam do opravny tramvají ne?! Pokud si nestříkal do motoru, tak zbývá váha vzduchu nebo výfuk. systém .

tak tu váhu bych taky nechal zkontrolovat, tudy by mohla cesta vést, Meta
metyn
Veterán

Odeslat příspěvekod T.E.CH 15. 12. 2018 09:07

Co si pamatuji, tak KIA měla s rozvodama , myslím tím řetězem problém. Byla nějaká seriie, která byla "vadná" materiálově a musela (měla) se měnit.Asi v módu kdo si stěžoval....a tipuji že ty ji máš, ročníkově to odpovídá.

Jestli je to ale tvůj problém, to neposoudím. Osobně bych to zkusil na kulanci KIA, protože o tom KIA ví, pokud je to řetězem.

Ten servis je autorizovaný ? Mají s daným autem zkušenosti?

Kolega nahoře ti dal správné odkazy.
T.E.CH
Veterán

Odeslat příspěvekod maincoonsback 15. 12. 2018 09:31

No jako to jak se to auto chová nemusí vůbec souviset s opláchneme auta a podvozku. Tu příčinnou souviost si dává autor a další sám. Mohlo se to jenom sejít, že je auto v pytli. Neumím si představit, co by se mohlo podělal při oplachu podvozku wapkou u normálního auta.

A voda by do dvou dnů vyschlá a bylo by po problémů.

Tady to prostě vypadá, že je auto k.o. /třeba i ty rozvody/ a byl to jen souběh nešťastných okolností.

Může se dokonce stát /není to tak časté/ že se servis.hned na poprvé trefil v diagnostice závady...
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod anonymni 15. 12. 2018 11:34

Změnil bych servis.
anonymni

Odeslat příspěvekod eLzyx 15. 12. 2018 11:58

tos_ píše:Změnil bych servis.

v tomto případě raději auto :hm
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 15. 12. 2018 12:00

Je pravda že s tou 1.4 to bude asi líná lemra...
anonymni

Odeslat příspěvekod Cirk 15. 12. 2018 12:02

maincoonsback píše:A voda by do dvou dnů vyschlá a bylo by po problémů.

V létě určitě, ale v tomhle počasí mu mohla voda zmrznout v konektorech a dělá to bordel.
Pokud má třeba zkratovaný čidlo teploty chladící kapaliny, tak to ŘJ vyhodnotí jako zahřátý motor a je chudá směs paliva a chcípá to. To samý může nastat u čidla klikového hřídele.
Ale netuším, jestli se tam mohla dostat voda při stříkání podvozku auta.
Cirk
Nováček

Odeslat příspěvekod T.E.CH 15. 12. 2018 12:24

tos_ píše:Je pravda že s tou 1.4 to bude asi líná lemra...


Tu 1,4 jsem měl, jde to prostě jako 1,4, na přesuny zcela na pohodu motor. Že to moc nejede, je snad jasné, ale s tím si to přeci člověk kupuje.
T.E.CH
Veterán

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků