Chtěl jsem vás požádat o radu, ale prvně popíšu svůj problém...
Mám auto Kia Cee'd 1.4 CVVT rv. 2011, najeto cca 111000km. Donedávna jsem neměl žádný problém, ale skočil jsem si s autem na ruční myčku včetně oplachu podvozku (pod kapotou jsem nic samozřejmě neoplachoval) a tím začal můj problém... nemohl jsem auto nastartovat, ale asi na 5. pokus se mi to povedlo a odjel jsem do práce. Bohužel cestou do práce to nebyl poslední problém. Při každém zpomalování před křižovatkou nebo kdekoliv jinde, když se otáčky snížily, tak auto začlo chcípat. Při každém zastavení auto hned chcíplo, protože neudrželo volnoběh. Takže jsem vždy musel nastartovat a jet dál. Po práci jsem si myslel, že už je vše v pořádku, protože jsem nastartoval napoprvé a volnoběh držel, ale mýlil jsem se. Cestou domů to začlo dělat to samé, co předtím a spíše to bylo horší, protože jsem už nemohl ani nastartovat a jediné co pomáhalo bylo to, startovat auto s trochu sešláplým plynem. Takže chod motoru na volnoběh již neběžel. Další ráno to stejný, takže jsem byl již nucen auto odvézt do servisu, sice né tam, kde normálně jezdím, ale kousek od domu, protože bych snad nikam dál ani nedojel v tomhle stavu. Včera na to koukali (včetně diagnostiky) a myslí si, že tomu pomůže výměna rozvodů. Jsem celkem laik, ale s touhle variantou jsem moc nepočítal, popravdě mě trošku zaskočila. Myslíte si, že rozvody můžou opravdu dělat můj problém? Ještě upřesním, že auto nemá řemen, ale řetěz.
Pokud budete tak hodní, tak bych prosil o radu, moc vám děkuji! Sice jsem jim výměnu rozvodu již odsouhlasil, ale měli by na tom dělat až někdy příští týden. Nicméně jsem pořád na vážkách, jestli to je opravdu to pravé ořechové a jestli nezaplatím kvůli tomu zbytečně několik tisíc. I v práci kolegové nevěří, že by to bylo rozvodama. Nebudu dělat chytrého, protože fakt nevím a předpokládám, že v servise ví, co dělají a nesetkali se s tím poprvé...