Hydropneumatické odpružení - proč už není?

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod evlo 7. 8. 2018 12:24

tak ony ty fakt stary citroeny byli vic pohodlny nez ty novejsi, takze nejaky cx bude ok, ale nove S taky, stejne jde asi nejvic o to jak jak je spojen tlumic s karoseri.
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nekenieh 7. 8. 2018 12:29

Starý auta jsou pohodlnější obecně. Velká měkká čalouněná křesla, měkké pérování, vysoký profil pneumatik.
Jenže dneska musí být všechna auta "závodní" a sedačka musí být jako šutr, aby měl přece řidič kontakt s vozidlem. Pneumatiky s vysokým profilem jsou hnusné a chce to alespoň vosumnáctky, aby to vole vypadalo. Však většina z Vás takto uvažuje. Tak čemu se vlastně divíte?
Navíc v zemi, kde má na starosti péči o kvalitu silniční sítě banda grázlů.
Naposledy upravil Nekenieh dne 7. 8. 2018 12:31, celkově upraveno 1
Nekenieh
Štamgast

Odeslat příspěvekod evlo 7. 8. 2018 12:29

jel jsi s nejakym novym autem? Ach, to nema ani smysl

-- 7. 8. 2018 13:30 --

co pises bylo tak do roku 2010
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nekenieh 7. 8. 2018 12:32

Půjč si někde Škoda sedan 1201 z roku cca 1955 a pak mudruj.
Nekenieh
Štamgast

Odeslat příspěvekod tombas 7. 8. 2018 12:33

Koupit hotové tlumiče nebo si nechat vyrobit jiný systém je ale především o ceně a ty tvrdíš, že nepíšeš o ceně. Když chceš, vyrobí ti cokoli, ale něco to stojí. Netvrdím, že hydraulika není dražší na výrobu (i vývoj). Ale tak šetřit se musí všude, to je jasné.
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sergeant 7. 8. 2018 12:36

citroen to zarezal kvôli nízkemu záujmu a vyššími výrobnými nákladmi. Na druhú stranu sa to nekazilo, tak ani nezarobili na servise ;-)
Teraz sa snažia všetkých presvedciť, ako nové tlmiče s hydraulickými dorazmi dokážu to isté - NIE nedokážu :'(
Ten systém mal kopu výhod:
- rovnaká svetlá výška pri ľubovoľnom zaťažení
- automatické/manuálne menenie tuhosti podvozku
- manuálne nastavovanie svetlej výšky (jazdná poloha, terénna poloha do 40km/h - cca +5cm)

Servis bol jednoduchý, čo 5 rokov vymeniť 5l hydraulickej kvapaliny a pri 200tkm sa odporúčalo meniť hydraulické gule.
sergeant
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tombas 7. 8. 2018 12:48

Hlavně starší systém s mechanickými korektory nebyl úplně nejspolehlivější, korektory se přidíraly, občas tekly. U Activy tekly pístnice a občas rupla trubkohadice od posilovače řízení.
Jako určitou údržbu to chtělo, ale nebyla nijak nákladná.
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nekenieh 7. 8. 2018 12:52

...a občas tomu zcela selhaly strojní brzdy.
Nekenieh
Štamgast

Odeslat příspěvekod .Jelen. 7. 8. 2018 12:53

evlo píše:proc se uz, jelene, nevyrabi matne televize?

Netuším, čtyři roky se na tv nedívám a ani předtím jsem se o to nezajímal. Proč teda?

-- 7. 8. 2018 13:59 --

Nekenieh: Od C5 to vůbec nebylo s brzdama propojený. Navíc i předtím to těžko bylo tak, že by to z ničeho nic přestalo brzdit - prvně musela být dost zanedbaná jednoduchá údržba.
.Jelen.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sergeant 7. 8. 2018 13:06

tombas píše:Hlavně starší systém s mechanickými korektory nebyl úplně nejspolehlivější, korektory se přidíraly, občas tekly. U Activy tekly pístnice a občas rupla trubkohadice od posilovače řízení.
Jako určitou údržbu to chtělo, ale nebyla nijak nákladná.

Tak ale baviť sa o technológii Activy/Xantie, to je už minimálne 18 rokov pasé. Všetky C5 boli už ovládané elektronicky a so spoľahlivosťou nemali žiadny väčší problém.
Blbé je, ako sa všade pri testoch zdôrazňuje športová stránka podvozku atď. A keď chce človek pohodlné rodinné auto, tak má smolu. Pokiaľ to niekto neodskúša na vlastnej koži, nepochopí.
sergeant
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 7. 8. 2018 13:11

Dnes je hlavne tendence minimalizovat systemy s olejem kvuli eko. A taky je to drahe.
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lu.kas 7. 8. 2018 13:14

brasci píše:Aký je presne rozdiel medzi tým, čo mal citrón a tým "vzduchom" čo sa teraz dáva do drahších áut?

Místo flamů s goesovo provokacema by mě víc zajímalo tohle ;) Ví někdo?
Podpis -> klik na 'www'
lu.kas
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tombas 7. 8. 2018 13:17

Nekenieh píše:...a občas tomu zcela selhaly strojní brzdy.

O tom jsem nikdy neslyšel, že by k tomu v reálu došlo. V systému byla zásobníková koule, která držela tlak v systému, kdyby třeba odešlo čerpadlo. Navíc celý systém byl dvouokruhový, takže buď přední nebo zadní brzdy by brzdily. V případě poklesu tlaku se okamžitě na palubce rozsvítila stopka a to ještě ve chvíli, kdy bylo v systému dost tlaku pro bezpečné zabrzdění.
sergeant píše:
tombas píše:Hlavně starší systém s mechanickými korektory nebyl úplně nejspolehlivější, korektory se přidíraly, občas tekly. U Activy tekly pístnice a občas rupla trubkohadice od posilovače řízení.
Jako určitou údržbu to chtělo, ale nebyla nijak nákladná.

Tak ale baviť sa o technológii Activy/Xantie, to je už minimálne 18 rokov pasé. Všetky C5 boli už ovládané elektronicky a so spoľahlivosťou nemali žiadny väčší problém.
Blbé je, ako sa všade pri testoch zdôrazňuje športová stránka podvozku atď. A keď chce človek pohodlné rodinné auto, tak má smolu. Pokiaľ to niekto neodskúša na vlastnej koži, nepochopí.

Ano, v C5 už byla naprostá většina dřívějších problémů odstraněna, o to je to smutnější, že citroen poslal celý systém do propadliště dějin. Dokonce C6 měla i aktivní tlumení nerovností.

-- 7. 8. 2018 14:19 --

lu.kas píše:
brasci píše:Aký je presne rozdiel medzi tým, čo mal citrón a tým "vzduchom" čo sa teraz dáva do drahších áut?

Místo flamů s goesovo provokacema by mě víc zajímalo tohle ;) Ví někdo?

To je úplně jiný systém s natlakovanými pryžovými vaky bez hydraulického oleje.
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sergeant 7. 8. 2018 13:19

Citroen má patentované použitie pružiacich gulí (dusík/membrána/hydrauliucká kvapalina) a pracovným médiom ovládania je hydraulická kvapalina (slúži na dvíhanie/klesanie podvozku atď.)
Airmatic u Mercedesu ak sa nemýlim používa vzduchové vaky a pracovným médiom je vzduch.
sergeant
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod brasci 7. 8. 2018 13:19

lu.kas píše:
brasci píše:Aký je presne rozdiel medzi tým, čo mal citrón a tým "vzduchom" čo sa teraz dáva do drahších áut?

Místo flamů s goesovo provokacema by mě víc zajímalo tohle ;) Ví někdo?


Ja som si to už našiel, je to iný systém.
brasci
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků