Proč už se delší dobu nevyrábí auta s hydropneumatickým odpružením? Evidentně to bylo nejlepší odpružení - viz. například chování Xantie Activa. Kdyby byla problémem cena, tak by to používaly aspoň dražší auta. Co je teda důvod? Přijde mi, že ve spoustě aspektů šly auta "dolů" za posledních deset let - třeba nedávno probíraná cirkulace vzduchu i při vypnutým motoru - nedávno ještě docela běžný, dnes už ne.
Taky sem zrovna četl ten článek jak Xantia válela v losím testu
Prostě to bylo moc drahé a nevyplatilo by se jim to... Ale taky se divím že třeba citroen nepokračuje ve své tradici podvozků, kterou si buduje už někde od 60. let, místo aby na tom postavili marketing, tak nám radši cpou Cactuse horem dolem
'01 BMW E39 530i. . . . . . 170kW @ 5900 rpm '07 Ford Focus CC 1.6 . . . 74kW @ 6000 rpm
evlo píše:tak to by museli vyrabet, takhle proste koupi hotove komponenty
Trochu složitější na výrobu to bylo, ale zase ne tolik. V podstatě co dnes stojí nastavitelné tlumiče. Problém byl v tom, že se toho lidi báli, z neznalosti a protože to byl citroen. Citroen toho nikdy masově moc neprodával a s hydropneumatikou už vůbec ne, proto jsem před x lety doufal, že to nasadí do nižší třídy, C4 a udělá z toho lidovou záležitost. Nestalo se a postupně to dopadlo tak, že to nedopadlo a skončilo.
Já nad tím přemýšlel už dlouho, ale ten článek o Xantii a losím testu mě nakopl se zeptat. Vyplatilo se to dřív dlouhý roky a pak najednou ne? Dneska, když je všechno levnější na výrobu? Ale i kdyby to byla z nějakýho záhadnýho důvodu moc drahý (podle mě dost blbost), tak proč ten systém nevyužívají automobilky pro dražší auta - fakt že Skláda za tři mega bude míň pohodlná než Citroen před 30 lety, je prostě výsměch. Celkově se v tomhle jde zpět, třeba to BOSE Active Suspension System z devadesátejch let bylo neskutečný - ano, tenkrát prý moc těžký a komplikovaný, ale kde je další vývoj? Třicet let a nic se nestalo. A např. magic control body od Mercedesu se tomu ani dnes nedokáže zdaleka vyrovnat.
Edit: pro připomenutí, jestli to někdo nezná:
-- 7. 8. 2018 12:26 --
tombas píše:Kdybych na to měl koule (a garáž), tak si pořídím C6 jako auto do garáže a vytáhl bych ho za 25 let. Bylo by to jako zjevení, jako DS dnes.
Napadlo mě to samý, C6 je prostě nádherný nevšední auto. Měly všechny verze zelený koule?
Protože se mezitím vyvinula rychlá a spolehlivá elektronika která dokáže i v té klasické konstrukci tlumiče udělat co je potřeba. A musel to byt pro konstuktery peknej opruz tahat po aute dalsi hydraulickej okruh pro tlumice.
Naposledy upravil jurajec dne 7. 8. 2018 11:34, celkově upraveno 1
evlo píše:tak to by museli vyrabet, takhle proste koupi hotove komponenty
Trochu složitější na výrobu to bylo, ale zase ne tolik. V podstatě co dnes stojí nastavitelné tlumiče. Problém byl v tom, že se toho lidi báli, z neznalosti a protože to byl citroen. Citroen toho nikdy masově moc neprodával a s hydropneumatikou už vůbec ne, proto jsem před x lety doufal, že to nasadí do nižší třídy, C4 a udělá z toho lidovou záležitost. Nestalo se a postupně to dopadlo tak, že to nedopadlo a skončilo.
uplne lzes, tlumice proste koupis jako vyrobce auta, nikdo tyhle systemy nevyrabi
jurajec píše:Protože se mezitím vyvinula rychlá a spolehlivá elektronika která dokáže i v té klasické konstrukci tlumiče udělat co je potřeba. A musel to byt pro konstuktery peknej opruz tahat po aute dalsi hydraulickej okruh pro tlumice.
To je zajímavá úvaha. Udělat co je potřeba... takovouhle logikou můžou vyhodit z nynějších aut polovinu věcí a nahradit je něčím horším (ne nutně levnějším nebo jednodušším - kdyby se hydropneumatika rozšířila, byla by určitě spolehlivější a to ne že by byla nějak extra nespolehlivá, odpadla výměna tlumičů a servis tak nebyl nijak dražší než u normálu. Počkat - oni to vlastně dělají, vyhazují z aut čím dál víc užitečnejch věcí.