Autonomní řízení & umělá inteligence v autě - NOVINKY

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod kembuaa 6. 3. 2018 10:53

Tyto auta už budou neustále online. Budou o nich vědět všechny složky realtime.
kembuaa
Štamgast

Odeslat příspěvekod tombas 6. 3. 2018 10:55

To nic neznamená, ojebat se dá všechno. Stačí si vzpomenout na tachografy a obcházení povinných přestávek pomocí malé krabičky. Prostě zase někdo něco vymyslí, aby se to nedalo sledovat.
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kembuaa 6. 3. 2018 11:05

Zapomeň. Vymytí se to stejně jako třeba skončí možnost jízdy bez dálniční známky s její elektrickou verzi. Teď je šance třeba 90% že tě nechytí, poté 0%
kembuaa
Štamgast

Odeslat příspěvekod b.s.t 6. 3. 2018 11:13

Když vozidlo uvolní parkovací místo, nastartuje a nebo na první křižovatce provede první interakci s druhým vozidlem, tak o tom asi někde v systému bude existovat vysledovatelná stopa. Když vozidlo dojede do cíle a vyžádá si právo na parkovací místo (nebo tam provede na nějaké další křižovatce další interakci s dalším vozidlem), tak o tom opět bude v systému existovat nějaká vysledovatelná stopa.
A asi bude podezřelé, pokud časový rozdíl mezi dvěma vysledovatelnými body bude menší než možný čas ujetý povolenou rychlostí.
Omlouvám se za svou jízdu, raději bych šel pěšky, ale bohužel to nešlo jinak.
b.s.t
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod aikoN 6. 3. 2018 11:23

kosto1992 píše:Problem podla mna je, ze (sucasne /v testovacej prevadzke/) autonomne auta (teda stupen autonomnosti 4) nedokazu jazdit na cestach, kde jazdia nepredvidatelni soferi. Myslim si, ze do par rokov teda dojde (v podstate zo dna na den) k uplnemu zakazu pouzivania inych ako autonomnych vozidiel na verejnych cestach. Na to staci, aby sa autonomne vozidla rozsirili na taku mieru, ze sa bude dat statisticky preukazat, ze su bezpecnejsie a politici to velmi radi vyuziju.


Myslíš si, že v zemi, kde většina lidí na nové auto nemá a průměrné stáří vozového parku je 15 let, tohle bude možné? Ani náhodou. Když už, tak tento přechod bude muset být velmi plynulý, prakticky dosažitelný jedině tak, že nebudou dovoleny registrace nových neautonomních aut. Již vyrobená auta se nechají z velké většiny dožít.

Násilný a rychlý zákaz by nebyl jen politickou sebevraždou, nýbrž i ekonomickou (lidé by ztratili svou mobilitu).

Nehledě na to, že argument "nepředvídatelných lidských šoférů" zdaleka není tak silný, jak se zdá. Předpokládá totiž, že na silnicích se vyskytují pouze auta. V reálu se však na komunikacích vyskytují i motorkáři, cyklisté, chodci, řidiči zemědělských strojů apod., tudíž faktor nepředvídatelnosti zákazem neautonomních aut zdaleka vymýcen nebude, zvláště ve městech. Tudíž, autonomní auta se budou muset tomuto jevu přizpůsobit. Tím pádem nebudou ani "manuální" šoféři takový problém.
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 6. 3. 2018 11:57

Autonomní auta musí být jednoznačné schopné splynout v provozu s ostatními auty řízenými lidmi. Jinak by ani nebylo možné cestovat autem do jiných zemí ve kterých bude úroveň autonomity jiná případně vůbec žádná a stejně tak by nikdo z těchto zemí nemohl přijet k nám.
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 6. 3. 2018 12:20

tombas píše:Už to vidím, jak se budou čipovat ta autonomní auta, aby to jezdilo na padesátce vosumdesát a na dálnici stošede, aby to předjíždělo každého loudu s nečipem atd. :D. To ještě bude veselo.

hlavně budou existovat skupiny typu "anonymous", které budou poukazovat na nezabezpečenost tohoto druhu dopravy vůči anomáliím a cíleným útokům, a to klidně i přes mrtvoly.
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 6. 3. 2018 12:36

tombas píše:Už to vidím, jak se budou čipovat ta autonomní auta, aby to jezdilo na padesátce vosumdesát a na dálnici stošede, aby to předjíždělo každého loudu s nečipem atd. :D. To ještě bude veselo.

Toho ty se už nedožiješ.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kembuaa 6. 3. 2018 13:16

Vana666 píše:Autonomní auta musí být jednoznačné schopné splynout v provozu s ostatními auty řízenými lidmi. Jinak by ani nebylo možné cestovat autem do jiných zemí ve kterých bude úroveň autonomity jiná případně vůbec žádná a stejně tak by nikdo z těchto zemí nemohl přijet k nám.

V tom nevidím žádný problém. Myslím v tom, že provoz nebude kompatibilní.
kembuaa
Štamgast

Odeslat příspěvekod anonymni 6. 3. 2018 13:24

Cim dal vic si tikam ze by mela byt individualnindoprava silne omezena misto vymysleni kokotin. Usetrilo by se a byl by klidn proste krute zdanit a byl by klid.
anonymni

Odeslat příspěvekod kembuaa 6. 3. 2018 13:26

jo, proč ne. Ale muselo by to hodit dost na to, aby hromadná byla na úrovni

-- 6. 3. 2018 13:28 --

stejně si myslím, že mimo jiné se dost dopravní zátěže zredukuje tak nějak samo. cím dál víc lidí dělá z domu, byrokracie snad půjde taky řešit jednoho dne online, doktoři jakbysmet, obchody rozváží atd
kembuaa
Štamgast

Odeslat příspěvekod MELLO 6. 3. 2018 13:33

kembuaa píše:
stejně si myslím, že mimo jiné se dost dopravní zátěže zredukuje tak nějak samo.


Jo, to sem viděl včera okolo 17:00 v Resslovce...... :-S
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 6. 3. 2018 13:45

kembuaa píše:stejně si myslím, že mimo jiné se dost dopravní zátěže zredukuje tak nějak samo. cím dál víc lidí dělá z domu, byrokracie snad půjde taky řešit jednoho dne online, doktoři jakbysmet, obchody rozváží atd

a lidé vymřou, protože budou sedět na ***** doma, nebudou se párovat, souložit ... a nahradí nás velbloudáři, protože ti na naše zákony serou ...
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 6. 3. 2018 13:48

:D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kosto1992 6. 3. 2018 15:30

aikoN píše:Myslíš si, že v zemi, kde většina lidí na nové auto nemá a průměrné stáří vozového parku je 15 let, tohle bude možné? Ani náhodou. Když už, tak tento přechod bude muset být velmi plynulý, prakticky dosažitelný jedině tak, že nebudou dovoleny registrace nových neautonomních aut. Již vyrobená auta se nechají z velké většiny dožít.

Násilný a rychlý zákaz by nebyl jen politickou sebevraždou, nýbrž i ekonomickou (lidé by ztratili svou mobilitu).

Myslim si, ze nejaka Ceska republika, ci Slovensko nikoho nebude zaujimat.

Podla mna na dosiahnutie takehoto zakazu staci cca. 20-30% z celkoveho poctu vozidiel. To si myslim, ze vo vyspelych krajinach EU je dosiahnutelne do cca. 20 rokov, takze v dohladnej dobe. Samozrejme tomu moze predchadzat zakaz registracie novych neautonomnych vozidiel, ten moze prist este skor.

Co sa tyka politickej ci ekonomickej sebevrazdy - zaujima to momentalne niekoho pri zakaze dieselovych vozidiel v mestach? Nie.
Hyundai Santa Fe, 2.2CRDi 142kw, 4WD, 8DCT
Dacia Duster II, 1.5dCi, 4WD
kosto1992
Kolemjdoucí

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků