Golf IV rv. 98 - smysl další údržby

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod macmuffin 7. 1. 2018 11:14

Ahoj,

v krátkosti, přítelkyně jezdí VW Golf IV rok výroby 1998 1,4 16V, nyní je ve stavu, že po zimě je třeba udělat větší údržba a trošku mu dopřát. Najet má cca 220k s tím, že ho vlastní 5 let, najela s ním cca 30k a za dobu vlastnictví proběhla akorát výměna škrtící klapky a jednou výměna oleje plus filtrů. STK je platná ještě cca rok a půl.

Nyní k dotazu, má smysl do takového auta ještě investovat nebo ho poslat na odpočinek?

Neautorizovaný servis, kde jí dělali i STK jí řekli, že auto je v pořádku, jenom stačí trošku zainvestovat a bude ještě pár let jezdit, já s tím úplně nesouhlasím.

Výčet závad / věcí k výměně

- značně reznoucí prahy, odřený pravý bok
- potřeba výměny oleje a filtrů
- po 5 letech je třeba výměna rozvodů (možná i vodní pumpy?)
- potřeba kompletní výměnu všech tlumičů (jsou vybouchané)
- potřeba dát do kupy přední nápravu (čepy atd ...)
- nějaký problém se sáním (občasné problémy s otáčkami, řešeno s automechanikem)
- přední brzdy (stačí asi destičky)
- možná nákup nových letních pneu (staré jsou již na hraně)

Jinak co se týče auta jako takového, tak převodovka vypadá zatím v pořádku, problém nastane při brzkém nastartování hned po otočení klíčku (lítají otáčky), občas cuká při přidání plynu (myslím, že je to kombinace zimy, nekvalitního benzínu - 95, tuším, že to této motorizace je doporučená 98). Řízení zanáší doleva (asi to bude tou přední nápravou, možná geometrie či špatné vyvážení kol?)

Myslíte, že má smysl do takového auta investovat peníze nebo už po 20 letech má právo na odpočinek a raději ho dojezdit do větší závady a pak nechat sešrotovat, případně na kolik odhadujete včetně materiálu a práce údržbu / výměnu výše uvedených věcí?

Díky za fundované odpovědi.
i5 2500K, 8gb RAM, Kingstone HyperX, 1,5TB Seagate
macmuffin
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod T.E.CH 7. 1. 2018 11:23

No otázka priorit a finančních možností, co když tak místo toho Golfa.( u jiné ojetiny zainvestuješ dost podobně) Pokud máte na nové, nebo zánovní, což nepředpokládám, bylo by vše jinak.

Tohle dáš za 15- 20 tkč do cajku a klidně 4-5 let máš klid.A to mě přijde oproti jinému autu "levný".Možností je pochopitelně více...
T.E.CH
Veterán

Odeslat příspěvekod K86 7. 1. 2018 11:53

Jestli golf vyhovuje a v zavislosti na volnych penezich na nakup jineho auta (kde nevis co te ceka za investice) bych to opravil
GVII kombi 1.6 TDI 85kw
S-Max 2.0TDCI 120kw
911 997.1 C 239kw

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Neurotic 7. 1. 2018 11:54

Všechny ty "závady" můžou být i u jiného auta. Olej a výměna rozvodů tam bude na 100%, kdežto tady se nabízí otázka jestli je opravdu nutné měnit rozvody po 30k km... osobně bych vyměnil jenom olej to ostatní při tom nájezdu rok musí ještě vydržet
Neurotic
Štamgast

Odeslat příspěvekod T.E.CH 7. 1. 2018 12:03

Tak vzal bych v úvahu i bezpečnost, na vyloženě špatných tlumičích, či brzdách bych tedy fakt nešetřil.
T.E.CH
Veterán

Odeslat příspěvekod eLzyx 7. 1. 2018 12:34

Celé to stojí na tom, jestli máš prachy na výrazně lepší resp. méně staré a méně ojeté auto + jeho servis. Pokud ne, musíš zalátat tohle.

Já byl před 12 lety v podobné situaci s Opelem Astra 1993. V háji komplet brzdy (přední kotouče, destičky, zadní bubny, pakny, prasátka, hadice, rozdělovač brzdného účinku), komplet tlumiče a jejich uložení, silentbloky přední nápravy, komplet výfuk, dost možná nějaké to ložisko/náboj ...
A za pár let bych ještě musel řešit korozi druhovýrobních plechů měněných po nehodě. Takže jsem to poslal na ekolikvidaci.
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 7. 1. 2018 12:39

Zvazil by som ako si zavisly na tom aute.
Brzdy, tlmice a pneu spravit musis...a to mas polovicu veci.

Kozmetiku neriesit, odrete, prahy pokial nie su derave nevadi.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 7. 1. 2018 12:48

orientoval bych se i podle toho, jestli je ten motor OK, tj. jestli nežere olej. Pokud je mi známo, tak ho tyhle 1.4 16V trošku více baštily.
Kdyby v tom byla V6, nebo alespoň 1.8T, tak ti napíšu zachraň to, tohle auto bude mít za pár let vzrůstající hodnotu. Ale u 1.4 16V bych to neočekával. To je prostě dojezdit a vyhodit. Jestli je ten správný okamžik je na tobě.
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 7. 1. 2018 13:02

Auto je to relativně jednoduché na údržbu (sám jsem teď dva tyhle golfiky sháněl jako druhe auto do rodiny lidem v blízkém okoli). Pokud nejsou peníze na novější vozítko,tak by to asi stálo za to,dát do dokupy. Motor žádná hitparáda, ale dá se s tím žít (asi 2 roky jsem s ním jezdil).
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 7. 1. 2018 13:09

Já bych to hodil ze skály.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod macmuffin 7. 1. 2018 13:16

děkuji všem za názory, co se týče pořízení novějšího auta, jedná se o to, že na tom autě nejsme závislý a do budoucna plánuju koupit větší novější auto, takže výhledově bude sloužit pouze jako druhé auto pro přítelkyni na občasné použití

napadá mě možnost koupit novější auto, například Fabia 2 nebo Ford Focus II v benzínu cca za 70-100k s tím, že 20k se nasype do prvotního servisu a je na 5 let vystaráno (samozřejmě pokud se nezačně sypat)
i5 2500K, 8gb RAM, Kingstone HyperX, 1,5TB Seagate
macmuffin
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod tombas 7. 1. 2018 14:01

MELLO píše:Já bych to hodil ze skály.

+100, protože pokud za 5 let proběhla výměna oleje a filtru jen jednou, je to stejně na odpis.
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 7. 1. 2018 14:04

Že tohle ještě vůbec někdo řeší.....
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 7. 1. 2018 14:20

já bych to ze skály ještě neházel, spíše bych to nabídl přes inzerát za 35, uvedl závady a prodal to prvnímu co nabídne smysluplnou nabídku (15-20?). Ve smlouvě bych uvedl, že vozidlo je silně opotřebené a že vyžaduje opravu či výměnu mnoha technický celků a to včetně opravy koroze karoserie.
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod orgasmic 7. 1. 2018 14:22

macmuffin píše:STK je platná ještě cca rok a půl.


macmuffin píše:potřeba kompletní výměnu všech tlumičů (jsou vybouchané)


macmuffin píše:Neautorizovaný servis, kde jí dělali i STK jí řekli, že auto je v pořádku


Něco je špatně :mrgreen:
NEevlim, tedy jsem.
orgasmic
Poslední varování
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků