Srovnání cen autodílů automobilových značek

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod DoubleSix 13. 12. 2017 09:32

misaan píše:Asi zklamu tebe. Ve firmě, kde dělám jako nákupčí je rozdíl v tom co mám koupit pro seat, v tom co pro škodu. Byť jen asi na 10% dílů.
U nás není žádný rozdíl v nakupovaných dílech. Ty jsou stejné pro všechny automobilky a to se bavíme o rozpětí větším než Seat a Škoda ;-)
Jasně, interiérové díly jsou odlišné (sedadla, palubka), ale to, co je pod kapotou, je stejné (podvozek, elektronika, ...).
DoubleSix
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 13. 12. 2017 11:41

Vsak se ta unifikace dostala zhruba do mezí ve kterych jsou výrobci těžkých náklaďáků a autobusů uz desitky let.... v evropě jsou tři výrobci motorů, dva výrobci náprav a převodovek, dva výrobci brzdovejch systémů a z toho je poskládane takřka všechno.... u osobaku se to tam hrne taky. Motory sdílí uz i napříč koncernama.... na druhou stranu nemá cenu vyvíjet a vyrábět deset druhů jednotek zhruba shodných parametrů...
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 13. 12. 2017 12:40

Však tak je to v pořádku.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aikoN 13. 12. 2017 12:46

Arnie J píše:aikoN, TECH: A co ta první Mazda, co jsem měl? Ta měla 6 let a 100 tkm. Krom toho, že občas bourala, tak neměla jediný technický problém :D

Miro: kosti už nic


Tak 100 tkm, to mělo moje auto najeto když jsem ho kupoval a bylo ještě o rok starší. A bez poruch najezdilo ještě dalších 60 tisíc. A pokud se na to budeme dívat optikou technický problém = nejede to, tak jezdí bez poruch doteď. Skoro vše jsem měnil, jelikož to už nebylo ono a ne že by to bylo absolutně nutné.

Mimochodem - tak nějak si právě představuju, jak lidé docházejí k tomu, že i při nájezdu kolem 200 tkm jen "lijí olej a benzin" - sice to jede, ale do ideálu to má daleko. A než aby dali cokoliv spravit, raději jezdí v rozhrkaném autě, hlavně aby jim oprava nezkazila auru bezporuchovosti. Auto jim nakonec díky nízkému ročnímu nájezdu shnije dřív, než se začne srát v důsledku zanedbané údržby a "pravda" o bezúdržbovém autě je na světě.
Naposledy upravil aikoN dne 13. 12. 2017 12:48, celkově upraveno 1
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 13. 12. 2017 12:48

Já na Corolle 91 najezdil 240tis. a jediné, co se měnilo, byly uhlíky ve startréru a termostat.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 13. 12. 2017 13:16

tehdy to byla ještě poctivá mechanika
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kembuaa 13. 12. 2017 13:20

T.E.CH píše:Ale no tak....jasně že ty díly jsou ač stejné, dělány různě dle potřeby "kvality" či tlaku na cenu, t.j jak si automobilka zadá , řekne. Rozdíl ale není tak zásadní, aby byli rozdily v řadu desítek procent, či stovek procent, bráno všeobecně.

A to ti prozradila která křišťálová koule? Určitě nejde paušalizovat, ale ani na jednu stranu. Vezmu si jako příklad takovou kravinu, jako stahovačky oken nebo klapky cirkulace vzduchu pár let zpět (potřebuješ odstup času pro zhodnocení) Od VW níže plastové vnitřnosti, za životnost auta se to měnilo snad 7x při průměrné ceně tak, co si pamatuju, 1500,-. Kde byly vnitřnosti kovové se to nikdy nepokazilo, i kdyby to vyšlo cenově na stejno, připlatit si na začátku, tak je výhodnější s tím nemít starosti. To je jen takový příklad, že ty desítky procent jsou bez problémů ospravedlnitelné.

-- 13. 12. 2017 13:21 --

DoubleSix píše:
kembuaa píše:Ty děláš, jako kdyby naoko stejný díl od jednoho dodavatele byl skutečně stejný. To neplatí ani napříč značkami koncernu, natož mezi automobilkami.
Asi tě zklamu, ale mám blízko k jednomu takovému dodavateli a věř mi, v jejich výrobě nedělají rozdíl v tom, jestli teď vyrábějí díly pro Renault nebo BMW ;-)
To jen majitelé jistých značek chtějí mít pocit, že mají něco lepšího. A ono to tak není. :mrgreen:

To k tomu asi zase tak blízko nemáš :mrgreen:

-- 13. 12. 2017 13:24 --

misaan píše:
DoubleSix píše:
kembuaa píše:Ty děláš, jako kdyby naoko stejný díl od jednoho dodavatele byl skutečně stejný. To neplatí ani napříč značkami koncernu, natož mezi automobilkami.
Asi tě zklamu, ale mám blízko k jednomu takovému dodavateli a věř mi, v jejich výrobě nedělají rozdíl v tom, jestli teď vyrábějí díly pro Renault nebo BMW ;-)
To jen majitelé jistých značek chtějí mít pocit, že mají něco lepšího. A ono to tak není. :mrgreen:

Asi zklamu tebe. Ve firmě, kde dělám jako nákupčí je rozdíl v tom co mám koupit pro seat, v tom co pro škodu. Byť jen asi na 10% dílů.

+1 já sedím přímo ve firmě, která tu byla zmiňovaná jako ten výrobce "univerzálních dílů", musím se smát :-)

-- 13. 12. 2017 13:26 --

DoubleSix píše:to, co je pod kapotou, je stejné (podvozek, elektronika, ...).

Tak určitě :D Škoda, že by mě vyrazili, kdybych sem prdnul nějaké specifikace konkrétních dílů :-)
kembuaa
Štamgast

Odeslat příspěvekod MELLO 13. 12. 2017 13:48

Lukas063 píše:tehdy to byla ještě poctivá mechanika

A na FRS sem najel 235tis. a měnily se jen spotřební díly - silentbloky, tyčky stabilizátoru.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 13. 12. 2017 14:33

aikoN píše:
Arnie J píše:aikoN, TECH: A co ta první Mazda, co jsem měl? Ta měla 6 let a 100 tkm. Krom toho, že občas bourala, tak neměla jediný technický problém :D

Miro: kosti už nic


Tak 100 tkm, to mělo moje auto najeto když jsem ho kupoval a bylo ještě o rok starší. A bez poruch najezdilo ještě dalších 60 tisíc. A pokud se na to budeme dívat optikou technický problém = nejede to, tak jezdí bez poruch doteď. Skoro vše jsem měnil, jelikož to už nebylo ono a ne že by to bylo absolutně nutné.

Mimochodem - tak nějak si právě představuju, jak lidé docházejí k tomu, že i při nájezdu kolem 200 tkm jen "lijí olej a benzin" - sice to jede, ale do ideálu to má daleko. A než aby dali cokoliv spravit, raději jezdí v rozhrkaném autě, hlavně aby jim oprava nezkazila auru bezporuchovosti. Auto jim nakonec díky nízkému ročnímu nájezdu shnije dřív, než se začne srát v důsledku zanedbané údržby a "pravda" o bezúdržbovém autě je na světě.

Ne, neměnil jsem jediný šroubek a žádné známky únavy to nejevilo. Už pochop, že to není francouzský sráč :D
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 13. 12. 2017 14:51

:D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aikoN 13. 12. 2017 15:39

Arnie J píše:Ne, neměnil jsem jediný šroubek a žádné známky únavy to nejevilo. Už pochop, že to není francouzský sráč :D


Ani výpustní šroub na olej? :hmm:
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 13. 12. 2017 15:40

Ten se nemusí pokaždé měnit.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aikoN 13. 12. 2017 16:08

Nj, ale tak 6 výměn. To už by mohlo.
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 13. 12. 2017 16:10

Nemenil som nikdy a ani nebudem.
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez

evlo 29.3.2021 13:26
Gliderovo doporučeni autowerks cajk
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DoubleSix 13. 12. 2017 16:11

kembuaa píše:To k tomu asi zase tak blízko nemáš :mrgreen:
Mám víc, než si dovedeš představit.
Naposledy upravil DoubleSix dne 13. 12. 2017 16:27, celkově upraveno 1
DoubleSix
Inventář
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků