PIDy pro nabíjení akumulátoru

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Kevil 4. 1. 2018 18:05

Dnes další pokrok. Pomocí dvou klešťových ampérmetrů jsem dnes zjistil, že při volnoběhu odebírá auto z baterie 25 A, alternátor ale dodává do baterie jen 5 A. Je tedy jasné, proč se baterie nenabíjí (vybíjí se proudem 25-5=20). Vypnutí regenerační nabíjení viz fotka výše nepomohlo, nezpozoroval jsem žádnou změnu. Vypadá to, že by mohl být problém ve sběrnici LIN (1 drát) po které komunikuje s řídící jednotkou snímač napětí baterie a alternátor. Špatný či přerušený kontakt ? Objednal jsem se v servisu, tak uvidím. V nutném případě pak odchytím komunikaci na sběrnici LIN a zjistím, jakou požadovanou hodnotu proudu posílá řídící jednotka alternátoru a zda alternátor dodává požadovaný proud baterii.
Kevil
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod XB_1 4. 1. 2018 19:28

Ja bych to napeti moc neresil. Kdyz jsem kupoval novou vartu, mela 12,3 V. Pry to u Varty je normalni. Nikdy jsem ani po nabiti nabijeckou vic nenameril. Podle me je dulezitejsi, ze drzi kapacitu, tzn.nevystavi ji par kratkych tras se startovanim.
XB_1
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod JardaB 4. 1. 2018 19:29

A není proste v ***** alternator?
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 4. 1. 2018 21:40

Je, možná že jen regler, který buď blbě reguluje, nebo po "DFN" posílá bludy do řj....... akorát to tazatel stále odmítá pochopit....
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kevil 3. 2. 2018 02:06

Ve finále se ukázalo, že byl problém ve značkové německé baterii MOLL staré 2 roky. Přestože se zdála v pořádku, nechtěla se alternátorem nabíjet. Po její výměně v servisu za novou neznačkovou se nyní v pohodě nabíjí na 100% (12,7 V) i během krátké jízdy. V servise samozřejmě neví, která bije a v řídící jednotce (BCM) zůstalo mé nastavení na "konvenční nabíjení", které zajistí nabití vždy na 100% a ne na standardních 80% (regenerační nabíjení), které vymysleli ekoteroristi v EU v rámci "úspor" paliva... Konečně si vychutnávám v mrazivých dnech teplo, kdy přídavné topení zapnu cca 15 minut SMSkou, než vlezu do auta ;-). Pokud by měl někdo problém s baterkou, mohl bych případně pomoci. Jsem na to vybaven: 2 klešťové ampérmetry, které současně měří nabíjení baterie alternátorem a odběr auta, případně umím pomocí datalogeru změřit bezkontaktně odběr auta po jeho vypnutí a udělat graf (až 24 hodin). U Mondea umím načíst data z OBD sběrnice a cokoliv přeprogramovat v řídící jednotce (mimo chipování).
Kevil
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 3. 2. 2018 10:30

Diky za ponuku.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků