Ve finále se ukázalo, že byl problém ve značkové německé baterii MOLL staré 2 roky. Přestože se zdála v pořádku, nechtěla se alternátorem nabíjet. Po její výměně v servisu za novou neznačkovou se nyní v pohodě nabíjí na 100% (12,7 V) i během krátké jízdy. V servise samozřejmě neví, která bije a v řídící jednotce (BCM) zůstalo mé nastavení na "konvenční nabíjení", které zajistí nabití vždy na 100% a ne na standardních 80% (regenerační nabíjení), které vymysleli ekoteroristi v EU v rámci "úspor" paliva... Konečně si vychutnávám v mrazivých dnech teplo, kdy přídavné topení zapnu cca 15 minut SMSkou, než vlezu do auta
. Pokud by měl někdo problém s baterkou, mohl bych případně pomoci. Jsem na to vybaven: 2 klešťové ampérmetry, které současně měří nabíjení baterie alternátorem a odběr auta, případně umím pomocí datalogeru změřit bezkontaktně odběr auta po jeho vypnutí a udělat graf (až 24 hodin). U Mondea umím načíst data z OBD sběrnice a cokoliv přeprogramovat v řídící jednotce (mimo chipování).