Používáte někdo tzv. kondiční dobíječ?

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod 3MPS 27. 10. 2017 17:47

Kdysi jsem to používal (L.P. 1980??) a pamatuji, že když se se 120L nejezdilo přes zimu, tak i v největších mrazech tzv. Kondic dokázal baterku udržet nabitou. Dnes je jiná doba. Jednak je tzv. spotřební éra, tzn, po 2 letech baterku vyhodím a koupím novou (to je jen příměr) a navíc každý auto má dnes celkem výrazný klidový odběr. Když nechchi baterku odpojovat, nezbývá, než ji po 2 týdench dobít. Napadá mě, abych se vrátil ke Kondicu. Jenže - klidový odběr je klidně 80-200mA, kdežto Kondic umí asi jen 50mA. Mám 4 auta a dvě z nich přes zimu nepojedou-nesnáším sůl.
Řeší to někdo? Jak?
3MPS
Štamgast

Odeslat příspěvekod goes 27. 10. 2017 17:53

Pokud se auto za dva tydny vybije jr neco hodne spatne.
Fluence - ∅ 15,27 l/100km (CO2 - 356 g/km)
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maXX_CZ 27. 10. 2017 18:06

Docela zajimavy reseni je solarni dobijeni, ale to samozrejme zalezi, kde auto parkuje.
maXX_CZ
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moucha 27. 10. 2017 18:08

no a není lepší to mít píchlé na chytré nabíječce?
Ještě si nezaplatil
Moucha
Gay inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 27. 10. 2017 18:29

Je.

BTW má Goes pravdu. Zkušenost je taková, že pokud je auto, motorka v garáži zazimování, stačí si na Vánoce vzpomenout a baterku dobít.

Samozřejmě, auto, či motorka se musí ustajit zamknute, nejsou li zamkle klidový odběr je vyšší (něco jako Stand Up mod), samozřejmě neplatí univerzálně.

Venku baterka trpí o něco víc, ale naftová dodávka mi stala venku, za zimu sem s ní vyjel třeba 5x, z toho ale 3 jízdy do sběrného dvora v dedine a taky problém nebyl. Pro sichera sem třeba po měsíci a půl dobil a cajk.

Takže, pokud auto mesici stání nenastartuje, je tam něco spatne
maincoonsback
Inventář

Odeslat příspěvekod pech. 27. 10. 2017 18:36

Mno úplně nemá, prostě zrovan u aut to živí tolik sraček bezpečnostních, že je schopno se to poměrně rychle vybít.

Kondiční dobíječe používám přes zimu u motorek, protože baterka má pak životnost klidně dvojnásobnou a je v dobrý kondici dlouho. A pak na traktorech, kde když ta baterka nebude 100% tak to prostě nechytne a v zimě se s tím jezdí zřídka, takže je lepší když tam je dobiječka co žere 2w, než to potom nenatočit a řešti jak to rozhejbat jinak.

Ale bacha na provední toho udržováku, pokud má uvedený rozsah kapacit, je ho nutno dodržet především co do kapacity minimální povolené.
Škoda 105 DeLuxe 5Q
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 27. 10. 2017 21:28

A kolik vydrží odpojená baterka?
drncavá turbokrabice + japonský warm hatch + italský hotheč + skútřík!
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tomanr 27. 10. 2017 21:31

Kým ju znova nezapojis.
tomanr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 27. 10. 2017 21:45

Ja se potrebuju dobit kazdej den a pravacka trpi, no ;-) :-P
Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
JardaB
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 27. 10. 2017 21:58

Arnie: v teple pár měsíců, v mrazu podstatně méně.. ale u novějších generací aut se dlouhodobě odpojovat baterii stejně nedoporučuje....
Škoda 105 DeLuxe 5Q
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 27. 10. 2017 21:59

No já ji odpojuju u GTA
drncavá turbokrabice + japonský warm hatch + italský hotheč + skútřík!
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jean ViC 27. 10. 2017 22:51

Alespoň si vždy po jízdě smazes chyby
TCe 120k 205Nm EDC
Jean ViC
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 27. 10. 2017 23:07

nesmaže, sice zhasne vrtulník, ale v paměti budou pořád :-)
Škoda 105 DeLuxe 5Q
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 28. 10. 2017 13:55

Já tam žádné chyby nemám
drncavá turbokrabice + japonský warm hatch + italský hotheč + skútřík!
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 28. 10. 2017 16:58

Arnie J píše:No já ji odpojuju u GTA


Pise snad u novejsich aut. Ne starozitnosti
Fluence - ∅ 15,27 l/100km (CO2 - 356 g/km)
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků