Ochrana proti korozi - zinkový sprej

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod kembuaa 22. 10. 2017 17:26

jednoznačně se na to vykašli, takových míst, které pouze nevidíš dobře, je na spodku po těch letech mraky, kdybys to zvedl a začal, tak tě to bude stát jako druhé auto a za dva roky to bude vypadat stejně. pokud by měli problém na STK nebo jako prevence problémů, to můžeš nechat nastříkat asfaltem, ale na zpomalení koroze to větší vliv nemá
kembuaa
Štamgast

Odeslat příspěvekod maincoonsback 22. 10. 2017 17:32

aikoN píše:Nedávno jsem si při prohlídce spodku auta všiml, že se v jednom místě objevily malé rezavé fleky - asi od odletujících kamínků. Stačí to přejet ocelovým kartáčem/šmirglem a nastříkat zinkovým sprejem? = ať od toho je pokoj a neuvidím tam to samé nebo něco horšího za chvíli znova

Např.
https://eshop.dejmark.cz/zinkovy-sprej? ... e9EALw_wcB



Ne tohle ne. Nikdy sem to neřešil, až teda na ExBravu sem trošku jak sem se učil zvedat auto heverem trošku ojebal prahy, mimoto, to auto bylo hodně nízké, tak sem sem tam i těma prahama občas někde chytl, tak sem nechtěl riskovat, když se z toho strhl ten antikorozní nátěr (který je mimochodem na stejném principu jako to na co ti dám odkaz), tak sem to vyřešil právě tím co ti dávám odkaz.

http://www.naradiprofesional.cz/8798-body-910-seda-1kg

Výhodou toho je právě to, že:
- dá se to stříkat i nanášet štětcem, což je pro domácí použití výhoda. zárožákem se to paple hezky
- prodává se to v různých barvách (myslím je černá a šedá, já měl tu šedou), s tím , že po zaschnutí se to dá přelakovat, tak to nevypadá blbě jako ty sračky co ti dělají za 1500 v garáži)
- je to pružné (v mezích schopností), takže to nepraská a neodpadává a poměrně dobře to izoluje, takže to i případnou započatou korozi poměrně dost zpomalí.

Nevýhodou je, že si to musíš udělat sám a musíš k tomu ještě dokoupit nitro ředidlo, ale to je detail.
Paple se to jako standardní barva, musí se to nechat jen standardně nechat uschnout, pak se s tím dá pracovat, takže pohoda. A samozřejmě před aplikací to chce pořádně dané místo očistit, benzinem, případně antirezinem a nechat uschnout. To je asi alfaomega každé takové podobné aplikace.

Na Bravu sem to měl asi tři roky a tam kam jsme to natřel tak to bylo bez známek jakéhokoliv poškození v tom daném místě. Faktem je, že koroze tam žádná nebyla, ale věřím, že i proti takovéto drobné korozi to pomůže hodně, protože už z principu z té vnější strany to zabrání přísunu vzduchu. A co je koroze, to ví i Goes (samozřejmě má vzduch nejspíš přístup z druhé strany atd...,ale to je už v takovém případě nezásadní, protože se prostě ví, že úplně oxidaci to zabránit nemůže)
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod Arnie J 22. 10. 2017 20:12

kembuaa píše:jednoznačně se na to vykašli, takových míst, které pouze nevidíš dobře, je na spodku po těch letech mraky, kdybys to zvedl a začal, tak tě to bude stát jako druhé auto a za dva roky to bude vypadat stejně. pokud by měli problém na STK nebo jako prevence problémů, to můžeš nechat nastříkat asfaltem, ale na zpomalení koroze to větší vliv nemá

já pod mazdu raději nelezu :D
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 22. 10. 2017 20:34

dobře děláš! :D
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 22. 10. 2017 21:45

Tak ne nadarmo se rika, ze nejhorsi smrt je z vydeseni
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod aikoN 23. 10. 2017 08:11

Ok, tak asi zkusím to, co doporučuje wolf, až bude někdy hezky. Za těch pár stovek to za zkoušku stojí a pokud to aspoň trochu proces zpomalí, budu rád. Na plnohodnotnou opravu, jakou píše speleo, bohužel nemám čas - být bez auta víc jak den je pro mě problém a mám pocit, že tohle by kvůli různému schnutí a kdesi cosi trvalo tak týden.

Ale dobré, že jsem se zeptal. Že ten zinkový povlak popraská, mě třeba vůbec nenapadlo.
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tombas 23. 10. 2017 13:27

Orezlé blatníky, shnilé prahy nebo lemy dveří a víko kufru už jsem viděl i na mladších autech, ale že by se někde řešila prohnilá podlaha to nevím.
Tam jsou hrubší plechy, koroze bývá povrchová a než to někam prorezne, stejně už je auto na vrakáči.
Pro klid duše to zamázni.
Třeba otec na odolné venkovní nátěry používal jakýsi asfaltový lak a to ještě dnes - po 15 letech není vůbec rezavé. Kde byla syntetika nebo vodou ředitelné barvy je to orezlé jak liška.
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kembuaa 23. 10. 2017 15:11

a nebo to není jenom vidět, ono stačí z aut po deseti letech sloupnout plastizol etc. a zjistíš, že kolikrát už to auto drží pohromadě právě jen ten antikorozní nátěr
kembuaa
Štamgast

Odeslat příspěvekod maincoonsback 23. 10. 2017 15:40

Je to tak.
Proto radím, pokud už někdo nechce brát do ruky svářečku, hlavně nic nebrousit a podobně, protože tím ještě víc naruší tu stávající strukturu a pak je to o tom co píše Goes, že za půl roku, nejlíp do roka to tam je zase.

Proto říkám, pokud to jde, očistit, postříkat antirezinem a šup na to antikorozní nátěr. To co tam už není se tam znovu neobjeví, ale nenadělá se víc škody než užitku.

V opačným případě je to už prostě obecně na vybroušení celého okolí, kde se rez objeví a všechno znovu.
maincoonsback
Veterán

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků