od pech. 24. 7. 2017 09:10
základní dělení je jednoduché, pokud je vana plechová, je použití samotného silikonu zcela nevhodné, dává se silné originální těsnění, které je schopno pojmout nepřesnosti lisované vany, utahuje se menším momentem.
Pokud ja vana hliníková s opracovanými plochami, lze silikon použít, ale dotahuje se dvoufázově, tzn namazat plochy, přitáhnout jen jemně, aby se tmel malinkovymáčknul přes hranu, až po zaschnutí tmelu dotáhnout předepsaným momentem.
I na lité vany s opracovanými plochami je lepší volba originální těsnění, pokud je dostupné, ovšem už mnoho let zpět je u některých výrobců běžné, že se to lepí jen na tmel už při výrobě, ale proí tenhle způsob se vyrábí opracované plochy s přesně definovanou , záměrně vysokou drsností,a yb tam tmel skutečně dobře držel... Kdžy se to potom rozebírá, je náročný ty plochy dokonale očistit pro nový tmel, pokud se to neudlá dobře, těsní to potom pochopitelně nahovno, tato praxe je zrova u škodovek u většiny motorů běžná přes 10 let, ale nejde vždy o naprosto všechny plochy, ale především o ty, které se za normálnéch okoností nerozebírají, ale o ty, které se rozebírají jednou nebo 2x za životnost motoru, nebo vůbec.
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem