Úprava řazení-otáček DSG 6 (DQ250-"mokrá") dunění

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod glider 2. 5. 2018 12:29

Neries, po 3 rokoch najneskor predas.
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez

evlo 29.3.2021 13:26
Gliderovo doporučeni autowerks cajk
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 2. 5. 2018 12:30

spíš mi šlo o to, jestli je to normální, ale asi jo
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod T.E.CH 2. 5. 2018 12:50

No, tohle jsem nezkoušel....

Ale píšeš že při rozjezdu od baráku, na dvojku to bouchne....to jsem si taky všiml, že mě to za "studena" kapku dělá. Asi DSG není ještě správně "natlakována", či jak to řici.

Ono stačí dát jen povel k rozjezdu, sundat nohu z plynu a skočí tam "potichu" dvojka.... a až pak šlápnout na plyn.

Možná , to jsem nezkoušel, (nikdy si nevzpomenu) , zařadit a delší chvilku počkat, aby se olej v DSG dostal všude kam má. Ale to spekuluji...nevím zda to pomůže. Jinak ale DSG mě funguje dobře, no možná jsem se přizpůsobil. Jsem spokojený....lepší než jsem čekal. Najel jsem už 25 tkm, takže už to mám najetý....na tachometru je 250 tkm a vše funguje bez problémů. No jsem zvědav, co to vydrží....pravda jezdilo to jenom dálky, takže furt šestka.
T.E.CH
Veterán

Odeslat příspěvekod Arnie J 2. 5. 2018 12:56

ono to funguje dobře, ale nějaké hraniční stavy to moc nedává
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 2. 5. 2018 13:23

Arnie J píše:Couvali jste někdy s DSG do hodně prudkého kopce? Nejlépe v tom kopci provést rozjezd z nuly... to jsou zvuky tvl :D

ne, ale že seš to ty, zkusím
anonymni

Odeslat příspěvekod Arnie J 2. 5. 2018 13:28

2.0 a lehčí auto, to asi dopadne dobře
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Derex 1. 12. 2019 05:42

T.E.CH píše:Máte někdo přímou osobní zkušenost s úpravou řazení této převodovky.Bohužel ač jinak jsem s DSG hodně moc spokojený a funguje skvěle, tak prostě při jizdě po městě to prostě řadí moc brzo nahoru a drží to motor na hranici 1100-1200 otáček.Motor mám TDI CR 125kW.Díky za za odpovědi, případně kde jste ladily.

Vím že to dělá jak motorpower, tak tdifun, ale opravdu by mne zajímalo jak je s tím někdo kdo to má je spokojený.

PS: Rady jezdi na režim S nepište, tam je zase obracený problém. :-D




Byla to mnou dlouho plánovaná a očekávaná událost, a to tak, že v den realizace jsem nemohl pořádně dospat. Ve věhlasném Motorpoweru u pana Šímy jsem si celý "natěšený" objednal úpravu SW (software) ŘJ motoru za 8000,- a pomohlo to - dle brzdy byl vylepšen jak průběh krouťáku tak i výkonu a řekl bych, že tahle SW úprava už nemohla u atmosféry dopadnout lépe, tady nemohu říct křivého slova. Ale i tak mě čekalo navzdory mému nadšení zklamání a noční můra. I přes dotaz pana Šímy, jestli budu závodit sprinty, a chci tedy upravit i SW převodovky S tronic a moji následnou jasnou odpověď "NE", doteď nerozumím následujícím pohnutkám pana Šímy z Motorpoweru. A prý jsem navíc první, u koho takto několikanásobně pochybil. Ale zvýšená ostražitost je zde na místě nejen kvůli zřejmě neúmyslným lidským chybám, ale zejména kvůli těm úmyslným. Jako třeba u argumentu pana Šímy, že "když chce v kombinaci s atmosférou S tronic upravit každý, měl byste si to VY nechat upravit také!" (Na to bych teď řekl asi jen to, že nejsem osel jako ostatní a nebudu platit za nic... kéž bych to věděl už tehdy, v den úpravy)

Bohužel, až na místě, mě pan Šíma přemluvil i k úpravě SW S tronicu za 5000,- a to bylo osudovou chybou... a pan Šíma si tím akorát udělal "medvědí službu". Sečteno podtrženo, přínos nulový - auto mělo dle slov pana Šímy díky úpravě S tronicu "ožít", ale byla to ve finále samozřejmě jen laciná fráze jak utáhnout na vařené nudli technicky neznalého uživatele auta s S tronicem. Kdyby alespoň byla úprava S tronicu provedena celá, jak bylo řečeno - pan Šíma totiž ve spěchu zapomněl nahrát proklamovaný upravený SW režimu D jak vyšlo po měsíci telefonických dohadů konečně najevo! Pan Šíma měl ten den totiž, jak na potvoru zrovna dost fofr (musel ve 12h k lékaři), ale i přes to všechno náš časový blán naboural snahou vytáhnout ze mě co možná nejvíce peněz za nesmyslnou, nebezpečnou a velmi neefektivní SW úpravu S tronicu a také samozřejmě v tom spěchu pár věcí opomněl (navíc, lékaře jakoby odložil na druhou kolej, jel k němu až půl hodiny po objednaném čase - ve 12:30, což už samo o sobě vzbuzuje kontroverze).
Posléze jsem byl také pár servisy vyrozuměn, že jsem převodovku manipulací s originálním SW vystavil riziku poškození / urychlení jejího odejití do věčných lovišť (tj. vrakáče).
Nicméně po úpravách (ŘJ motoru a převodovky S tronic) jsem byl ve spěchu panem Šímou obeznámen, že byl upraven režim D a launch control, tzn. u režimu D měly být navýšeny otáčky podřazování o 300 ot./min. a u launch controlu zvýšené otáčky řazení a startovní otáčky. Ale, upravený SW režimu D nebyl vůbec nahrán, což pan Šíma neochotně a notně podrážděn přiznal až po měsíci telefonických dohadů a launch control byl zase zcela kontraproduktivní a nevyužitelnou úpravou.
Při placení si pro mě pan Šíma ještě připravil překvapení ve formě snahy přesvědčit mě, že jsme se domluvili na vyšší ceně (o několik tisíc), než jsme se skutečně předtím telefonicky dohodli. Já si ale vše pamatoval a nepřemluvil mě. Nepamatoval si, na čem jsme se dohodli nebo ze mě chtěl vytáhnout něco navíc? Nevím. Ale i touto demonstrací jeho "serióznosti" u mě jeho údajná proklamovaná profesionalita končí. Pan Šíma, po uznání všech svých chyb a vrácení S tronicu do sériového stavu u svého bližšího kontaktu, mi vrátil 4000,-. Co k tomu ještě říct, než bohužel, kéž byste se držel naší domluvy a zůstal jen u úpravy SW motoru pane Šímo. Bezmála měsíc bychom se nedohadovali o tom, že jste ve spěchu nenahrál upravený SW a jak dát převodovku do sériového stavu!

Teď ještě trochu podrobněji k oné úpravě S tronicu (launch controlu + měl být upraven i režim D, ale ten zapomněl pan Šíma nahrát). Zmíněná SW úprava launch controlu a režimu D totiž nepomůže vůbec ničemu, asi jen vyjma kombinace i s dodatečnými závodními HW úpravami na sprinty nebo zvýšení otáček podřazení u režimu D u "vybrujících nízkootáčkových" dieselů.

Takže k SW launch controlu:
auto sice mělo startovní otáčky posunuty na 4100 místo sériových 3100 a dělalo tedy víc "vrrrrr" (jak se asi zákazníkům těchto úprav líbí), ale výsledný efekt byl takový, že mělo při startu větší krouťák a tedy nižší adhezi a kvůli posunutému limiteru otáček řadilo až na 7400 a tak nemělo pár desetin sekundy žádný tah a to dost i kvůli tomu, že výkon po SW úpravě ŘJ motoru vrcholil už na 6100 ot./min. (místo sériových 6400). Takže po navrácení SW launch controlu do sériového stavu má auto krásně plynulý, nepřerušovaný zátah s maximem adheze a v konečném důsledku je samozřejmě lepší i čas z 0 - 100 km/h (zpravidla pod 6s).
Nutno dodat, že nezávodíte-li sprinty a nemáte kromě upraveného SW launch controlu i další nutné HW úpravy, launch control jiného nastavení SW než sériového je jednoduše kontraproduktivní a co do životnosti převodovky i nebezpečnou úpravou - výrobce totiž poměrně přesně nastavil ideální poměr adheze a optimálních startovních otáček - potažmo otáček, ve kterých auto nejefektivněji řadí. Takže se mi zpětně jen potvrdilo, že do již dokonale odladěného systému nemá smysl hrabat. Alespoň u Audi TT 8J 3.2 VR6.

Více viz videa:
https://www.youtube.com/watch?v=UGUCY-EuauI

K SW úpravě režimu D:
I když si pan Šíma vzal peníze za SW úpravu režimu D, kterou neprovedl (ale měsíc se dušoval, že ano) a tedy prakticky jsem ji otestovat nemohl, i po delší době a díky okolnostem, které mě donutily se o danou problematiku SW úprav S tronicu zajímat (díky Vám pane Šímo) mi ale smysl úpravy SW režimu D u S tronicu stále uniká a stojím si stále za tím, že D je na ekonomiku, S na sportovní jízdu, na co dva sportovní režimy - proto to tak výrobce udělal, navíc když dáte u D pedál do kickdown polohy, máte z D hned režim S... takže, na co nějaká úprava režimu D na sportovnější? Je to kontraproduktivní... a zbytečné, doslova vyhazujete peníze. Jediná užitečná věc, která mě v souvislosti se zvýšením otáček podřazení napadá, je zvýšení otáček u režimu D u "vybrujících nízkootáčkových" dieselů. Nakonec jsem byl ale paradoxně ještě rád, že v mé převodovce režim D upraven nebyl - když jsem totiž později zjistil, v čem ve skutečnosti spočívá "sportovní SW úprava" režimu D, tuto úpravu bych nechtěl ani zadarmo, natož za 5000,-... stejně tak zmíněnou SW úpravu launch controlu.
Derex
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod metyn 1. 12. 2019 05:58

ale zase na druhou stranu by jsi neznal pana Šímu, ne? a to je k nezaplacení, dědek
metyn
Veterán

Odeslat příspěvekod yndezit 1. 12. 2019 08:10

Snad ne další okcak?
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maXX_CZ 1. 12. 2019 08:29

Chipovani atmosfer :D :D

Ne, okcak je jeste jinej level.
Naposledy upravil maXX_CZ dne 1. 12. 2019 08:30, celkově upraveno 1
maXX_CZ
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 1. 12. 2019 08:29

yndezit píše:Snad ne další okcak?

Evidentně. Takových keců kvůli tisícovce :D
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 1. 12. 2019 08:31

maXX_CZ píše:Chipovani atmosfer :D :D

Proč ne? Pokud je to třeba nějaké zalagované :D
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maXX_CZ 1. 12. 2019 08:32

Jen blbni :potichu
maXX_CZ
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 1. 12. 2019 08:57

Hele jako jsou takové případy, kdy je potřeba tomu pomoct.
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aikoN 1. 12. 2019 10:36

Chápu, že hlavní pointou toho příspěvku asi bylo poplivat pana Šímu, ale po jeho přečtení jsem akorát zmatený, protože to nemá hlavu ani patu a vlastně z toho nevím, o co šlo :hm
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků