Oprava pomocí výměny karoserie - provádí se?

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod garážmistr 4. 7. 2018 07:25

BMW má tyhle díly v katalogu zcela běžně.
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 4. 7. 2018 08:44

tak v běžných eshopech s autodíly neseženeš originální plechové díly :pozor

Vše pouze přes autorizák, tam dle VIN udělaj rozborku kastle a můžeš si vybrat, co chceš...ale ty ceny :-!

Jo a k BLICu, ten zrovna není marnej, docela pasujicí díly...ale furt je to PL/CHINA
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fricoolinek2 4. 7. 2018 09:35

A vono je to vůbec legální vyrábet? To si to ty automobilky nechráněj nějakym průmyslovym vzorem atp.?
JSEM VÁŠ KRÁL, MOJI PODDANÍ!
Bazoš fůůůůj!
fricoolinek2
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 6. 7. 2018 22:53

fricoolinek2 píše:Jako někdy teď v poslední době?

-- 3. 7. 2018 20:17 --

tos_ píše:Zavoláš do Mazdy, řekneš, že chceš plech, vysolíš patnáctku a jdeš.



MMt, jako opravdu lze takto koupit díl, kterej je nutno navařit? Tj. nemyslim dveře, kapotu, víko kufru...


naprosto běžně...

Díly které se musí navařit jsou pro opravy karoserií naprosto běžné, například prahy, sloupky, zadní blatníky (obvykle je jeho součástí celý sloupek) střechy, nosníky, čela, pomocné rámy... Ovšem zároveň jsou vypracované postupy kde který bodový svar odvrtat a jak potom nový díl dopasovat a navařit...

Lukáš: snažil jsem se vždycky obstarat originální díly, nejsou o tolik dražší a dost se vyplatí, protože o 30% dražší blatník sice mrzí na pokladně, ale pak bez problémů sedí a snadno se dopasuje, takež výměnu blatníku za originální budeš dělat hodinu s výsledkem takřka k nerozeznání od nepoškozeného auta a za nějaký ***** dáš sice méně, ale pak řešíš problém že je o centimetr kratší, díry pro šrouby se nepřekrývají, otvory pro blinkry jsou malé a přes veškerou snahu a trojnásobek pracovního času to nikdy to nebude vypadat dobře....
na nejběžnější werky se originální plechařina zatím koupit dá, ale není to samozřejmost... Odolnost kastlí se značně zlepšila a tak není takový zájem o plechové díly na starší auta, protože spíš než na kastli umírají na mechaniku, dřív to bylo naopak, kdy třeba patnáctileté auto mělo najeto stále tak málo, a shnilé bylo tak hodně, že se vyplatilo ho opravit. Dneska kastle za 15 let neshnije nijak moc, ale auto mezitím většinou najezdí trojnásobek kilometrů a tak je stejně na vyhození...

Dále jsou naprosto běžné i originální návarové díly jako různé lemy, štíty nebo části přiléhající k povrchovým, aby se nemusel měnit celý blatník nebo nosník při korozi nebo drobné nehodě ....
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 6. 7. 2018 23:06

jo jo, to mi vysvětlovat nemusíš, mám to denně před očima
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 6. 7. 2018 23:11

Mazdy pořád umírají na kastli :D
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 6. 7. 2018 23:13

eLzyx píše:
Lukas063 píše:Kastli po mě nikdo dikybohu ještě nechtěl :D

bys to hodil do velký krabice a poslal jako "balík do ruky", není problém, ne? :D Dle lokality by si ji musel zákazník vyzvednout na přepážce, protože ho listonoška nezastihla doma, nebo by ji měl nacpanou do schránky - přeloženou vejpůl.



tak celou kastli si soukromá osoba patrně nikdy neobjedná :-) takové doby už skončily...

Ale ohledně toho muchlání - na nový rok jsem potřeboval udělat brzdové trubky na zadní nápravu... v krámu je hned neměli, nechtělo se mi to ohejbat z metráže.. V oblíbeném e-shopu jen k osobnímu vyzvednutí (do Plzně se mi pro ně nechtělo jet) tak jsem si je objednal u cécéček a očekával jsem že ty tři metry dlouhé trubky svážou k sobě izolepou a pošlou je tak jak jsou přilepené k balíčku s ostatní bižuterií (hadičky, příchytky, segrovky, odvzdušňováky...) Ale oni ne,oni je natřikrát přehnuli nacpali do velké krabice a poslali, takže jsem musel bábat která je levá a která pravá až když jsem to naohýbal zpátky, podle toho co je ohnuto z fabriky a co ohnuli oni....
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 6. 7. 2018 23:24

tak obvykle se to pouziva jinak, no
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fricoolinek2 7. 7. 2018 12:30

pech. píše:
fricoolinek2 píše:Jako někdy teď v poslední době?

-- 3. 7. 2018 20:17 --

tos_ píše:Zavoláš do Mazdy, řekneš, že chceš plech, vysolíš patnáctku a jdeš.



MMt, jako opravdu lze takto koupit díl, kterej je nutno navařit? Tj. nemyslim dveře, kapotu, víko kufru...


naprosto běžně...

Díly které se musí navařit jsou pro opravy karoserií naprosto běžné, například prahy, sloupky, zadní blatníky (obvykle je jeho součástí celý sloupek) střechy, nosníky, čela, pomocné rámy... Ovšem zároveň jsou vypracované postupy kde který bodový svar odvrtat a jak potom nový díl dopasovat a navařit...



Nicméně se tedy bezpochyby jedná o díly, s nimiž by měl pracovat jen vysoce kvalifikovaný profesionál vybavený špičkovou technologií :arrow: tj. autorizák.

Čímž padá jakýkoliv důvod to prodávat jinak než interně v autorizované servisní síti.

-------------------------------------------------

A zeptám se ještě jednou - ony (aspoň některý) ND nejsou chráněný průmyslovym vzorem, aby nebylo legální je dělat neorigo? Takovej blatník (na konkrétní auto) je snad natolik unikátní komponent, že by nějakou "legislativní ochranu" mít mohl, ne?
JSEM VÁŠ KRÁL, MOJI PODDANÍ!
Bazoš fůůůůj!
fricoolinek2
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 7. 7. 2018 21:47

Tak neorigo díly jsou na světě především na staré sráče... protože pokud máš zánovní werk, kterému platí záruka na kastli, nikam jinam, než do autorizáku si to spravit nedáš (skutečnou kvalitu opravy to neřeší) a tudíž poptávka po blatníku na auto do deseti let stáří je malá po neoriginálním takřka nulová, protože teprve po konci výroby modelu a konci záruky na kastli, která je přinejmenším několik let to nikdo nebude brát na opravu a na to aby to bylo shnilé je taky brzo... takže po neoriginálním blatníku začíná být poptávka tak na ten zhruba 15 letý werk, který se mezitím dostal do ruky a třetímu majiteli, který si to koupil proto, že lepší buď nepotřebuje, nebo si honemůže dovolit a zároveň uběhla dost dlouhá doba na to, aby se o tu kastli začala silně pokoušet kovomorka...

Tzn. když zůstaneme u škodawerke například, tak neorigo blatník koupíš na favorita, feliciii, první fabii a první octavii... za zhruba litr za kus... Na všechno novější budou jen origo tak zhruba za tři litry za kus.... Dají se i na ty staré werky koupit originální, ale to jsou spíš zaprášené díly ze skladů, které se ještě dají sehnat, než že by ty origo plechy dneska ještě někdo dělal...

Ty 15 leté werky už automobilku nezajímají vůbec, natož jestli na ně náhodou nějakej číňan nevyklepává blatníky na dřevěným kopytu....
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 7. 7. 2018 21:49

jak myslis no, me u staryho auta vyrobce normalne podporoval, jen jde o vyrobce, prekvapive i u xantie v6 byl citroen ochetnej po uvareni na okruhu opravit motor zadarmo, kdyz by se rozbil, stacilo se ozvat.

Jasne, ze cesky zastupeni jsou v 100% kokoti, ale co jsem neco resil s japonskou Mazdou nebo Mitsu, tak naprosta pohoda. Nejvtipnejsi ty dily, do druhyho dne u dveri, z japonska, levneji nez od CR autorizaku, kde dodani treba 2 mesice apod. Tedka me asi po 3 mesicich vitezne volali, ze uz maj nejakej sroub :D
Navic je fajn ten pocit, ze ti typek z fedexu priveze krasnou krabicku s napisem mazda genuine parts apod. Poslede teda vlasne gumicka za 1200 z mazdy, druhej den doma, v CR 2000 za fake, dodani nevim, pocitam, ze zkusenosti, tak 5 dni, ktery vubec nesedel, nebo 2200 z mazdy dodani 2 mesice.

Prijde me teda, za automobilky, i auta po zaruce resi, jen automobilky, ne cr preprodejci a dovozci.

Vymena karosie = prepsani vin v ceskym TP, to snad kazdy chape.
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fricoolinek2 19. 10. 2018 21:41



Nojo, proč řešit nějaký pořízení nový karoserie, když ďaďa Artur vezme kladivo, rozbrušovačku a svářečku a za měsíc je Báwo jako nový. :shock:
JSEM VÁŠ KRÁL, MOJI PODDANÍ!
Bazoš fůůůůj!
fricoolinek2
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 20. 10. 2018 14:29

tpc na to se musim podivat poradne bez preskakovani az bude cas, bych neveril, ze to tak poladi...
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 20. 10. 2018 21:40

jop Artura mám ve sledovaných, občas na jeho práce koukám, je to frajer
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fricoolinek2 20. 10. 2018 23:29

Mne děsí. Ale jo - řekl bych, že on si neuvědomuje, že by dělal cokoliv špatnýho.
JSEM VÁŠ KRÁL, MOJI PODDANÍ!
Bazoš fůůůůj!
fricoolinek2
Poslední varování
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků