Jakým proudem nabíjí regulátor akumulátor ?

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Arnie J 17. 4. 2017 18:11

to se mi moc nezdá
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 10. 5. 2017 15:47

Já návod přečetl a odpojovač nikde zmíněn není.. Asi nemám moderní vozidlo :'(
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 10. 5. 2017 16:51

Kravina, max RJ idu do kludoveho rezimu po par dnoch.
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez

evlo 29.3.2021 13:26
Gliderovo doporučeni autowerks cajk
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KOSŤA KOSTIČ 29. 1. 2020 15:44

Aby se muselo vyhodit ještě více baterek, kdosi z inženýrů vymyslel chytré nabíjení ve spojení se systémem stop/start. Chytré, nebo spíš vychytralé nabíjení spočívá v tom, že aku je trvale hluboce vybit a dobíjí se pouze při brždění motorem... Houpání napětí palubní sítě je pak od 11.5V do 15,5V. Kolik ampér asi leze z alternátoru do vybité baterky? Plný výkon, tj. klidně 170A ihned po spuštění nabíjení. Tohle nevydrží normální baterka za dva litry, musíte mít baterku s označením EFB za patřičný peníz. Tyto štosy vydrží zhruba 2-3 roky. Normální baterka toto vydrží zhruba půl roku. A vy pořád řešíte stálý odběr v řádu desítek miliampér... :hm :oboze
Jsem gastrosexuál, takže mi každá může akorát tak uvařit...
Je lepší mrtvej frajer, než živej sráč?
KOSŤA KOSTIČ
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jouda.III 29. 1. 2020 16:32

Od toho jsou AGM baterky, ni?
Bývalý místopředseda ruské centrální banky:
"V pondělí dojde na měnovém trhu ke katastrofě"
Jouda.III
Komunistobijec

Odeslat příspěvekod polda 29. 1. 2020 16:38

Šak píše - nic za 2 litry.
polda
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nekenieh 29. 1. 2020 16:40

Nenavážej se do inženýrů, v zásadě to zařídili soudruzi v Bruseli tím jaké pokuty hodlají dávat automobilkám za "nadlimitní" spotřebu. Každý gram se počítá a auta se již nekonstruují pro zákazníky, ale pro spokojenost úředníků. Takže zadání konstruktér splnil. :-P
Jinak já nic takového u VW nepozoruji, možná proto, že jezdím po kopcích a tudíž polovinu cesty brzdím motorem. Nedávno jsem měřil pro zajímavost baterku a měla 12,6V.
Ale Ford se tím myslím proslavil, má zřejmě Bruselu povolnější inženýrstvo. :D

Pokud vím, tak alternátory nemají proudovou regulaci, ale napěťovou. Takže do akumulátoru nikdo žádný "proud " nepouští. Palubní napětí je cca 14,4-14-5 V a nehoupá se. Dobíjecí proud je závislý na napětí na baterce a jejím vnitřním odporu. Poteče tam maximálně nějakých 20-40A, (to teda odhaduji). Těch 150A mají alternátory proto, aby zvládly palubní síť (dnes vyhřívání všeho možného a tak...), ne kvůli dobíjení.

Jo, odběr desítek mA řeším, mám teď na dvoře auto co moc nejezdí a za 14 dní je baterka na 12,1V a už sulfatuje. Kvůli nějakýmu přiblblýmu alarmu, dálce a kdoví čemu. Vedle stojí už měsíc traktor "na bošák" a drží 12,7 V.
Nekenieh
Štamgast

Odeslat příspěvekod KOSŤA KOSTIČ 29. 1. 2020 17:23

Nikdo do akumulátoru proud nepouští? Alternátor je asi zdroj napětí a ne proudu, viď? Až si změříš napětí baterky během různých jízdních režimů a proudy co při nich tečou baterkou, přestaneš plodit takový moudra. Rádobychytrý nabíjení snižuje palubní napětí tak, aby neprobíhalo nabíjení baterky, protože by se tím smazal efekt stopstartu. :oboze
Jsem gastrosexuál, takže mi každá může akorát tak uvařit...
Je lepší mrtvej frajer, než živej sráč?
KOSŤA KOSTIČ
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků