Nenavážej se do inženýrů, v zásadě to zařídili soudruzi v Bruseli tím jaké pokuty hodlají dávat automobilkám za "nadlimitní" spotřebu. Každý gram se počítá a auta se již nekonstruují pro zákazníky, ale pro spokojenost úředníků. Takže zadání konstruktér splnil.
Jinak já nic takového u VW nepozoruji, možná proto, že jezdím po kopcích a tudíž polovinu cesty brzdím motorem. Nedávno jsem měřil pro zajímavost baterku a měla 12,6V.
Ale Ford se tím myslím proslavil, má zřejmě Bruselu povolnější inženýrstvo.
Pokud vím, tak alternátory nemají proudovou regulaci, ale napěťovou. Takže do akumulátoru nikdo žádný "proud " nepouští. Palubní napětí je cca 14,4-14-5 V a nehoupá se. Dobíjecí proud je závislý na napětí na baterce a jejím vnitřním odporu. Poteče tam maximálně nějakých 20-40A, (to teda odhaduji). Těch 150A mají alternátory proto, aby zvládly palubní síť (dnes vyhřívání všeho možného a tak...), ne kvůli dobíjení.
Jo, odběr desítek mA řeším, mám teď na dvoře auto co moc nejezdí a za 14 dní je baterka na 12,1V a už sulfatuje. Kvůli nějakýmu přiblblýmu alarmu, dálce a kdoví čemu. Vedle stojí už měsíc traktor "na bošák" a drží 12,7 V.