Kvalitní olej

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod 970ka 22. 1. 2017 21:42



Takový tam patří,tak bych moc nevymýšlel.
Carrera S, Tesla 3 Highland LR, AR Stelvio 2,0T, Audi Q3 Tsi, MB SL320, Honda Monkey 2023, Pana GZ 2000,Advance Acoustic A7
970ka
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jarda9669 22. 1. 2017 21:47

Objednal jsem http://www.oleje-aditiva.cz/valvoline-d ... l-5w-40-5l

Snad bude vše ok četl jsem jen samou chválu
Jarda9669
Nováček

Odeslat příspěvekod anonym 22. 1. 2017 21:48

Víte co bych já doporučil?
anonym

Odeslat příspěvekod Nissan350Z 22. 1. 2017 21:49

Jo, pro můj motor tam třeba olej nemaj.
Nissan350Z
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vagi 22. 1. 2017 21:59

GrandeurV6 píše:Víte co bych já doporučil?

Eneos je good...
3.0 V6
Vagi
Veterán

Odeslat příspěvekod evlo 22. 1. 2017 22:00

Lukas063 píše:JA osobně palivový menim preventivne s každou druhou výměnou oleje...je to pár korun navrch.

Tak on je po 30k km zasranej hrozive.

Ale fakt nevim relany rozdil mezi tim co mam
5W50 millers plna syntetika
0w50 eneos sustina plna syntetika
MOL 5w60 plna syntetika
Jaky je realne rozdil rekneme v lepivosti oleje na kov, hrozi nekdy moznost, ze se dotkne kov kovu, u ktereho oleje vice? Pripadne co bude odolnejsi. Vsechny tri maji teplotni rozsahy jak krava.

Co je vubec ta viskozita?
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod halleck 22. 1. 2017 22:33

https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... -Viskozita
to su zaklady :)

Hlavne nech to plni normu co to ma plnit.
Na teplotny rozsah sa vykasli. Mozno ma zmysel mat olej 0W ak su casto teploty -20 a nizsie,
to druhe cislo je viskozita pri zahriatom motore a predpisuje ju v vyrobca.
Niektore motory mozu byt stavane na olej s vyssou viskozitou a potrebuju ho.

Kontakt kov na kov obvykle nehrozi - mozno ak by si to slusne vytocil (a hlavne dlhodobo) za studena.
Ak ten kontakt nastane, potom je to uz rychla destrukcia.
Mazacie prisady maju vsetky oleje.

Asi tak v skratke. Dost veci je popisanych v dalsich clankoch serialu uvedeneho vyssie.
halleck
Nováček

Odeslat příspěvekod dismissing 22. 1. 2017 23:23

Mám obavu, že se v podstatě není podle čeho orientovat, pokud se chce "něco lepšího", než předepisuje výrobce a popisují normy. Viskozita bývá především informativní a přizpůsobuje se místním podmínkám, zimní číslo popisuje čerpatelnost a čím nižší, tím teoreticky lepší. Vyšší číslo je viskozita/tekutost/ za provozní teploty a vyšší má svůj význam u namáhaných vozů, na druhou stranu zase vyšší rozsah viskozit znamená zrychlenou degradaci vlastností za provozu...
Poučení laici, jako já, se zajímají o HTHS viskozitu, která má, opět teoreticky, vztah k pevnosti mazacího filmu, ovšem je závislá na viskozitě oleje a především na modifikátorech a aditivech základových olejů, takže v důsledku zase nic spolehlivého. Ještě snad esterové oleje, o těch se píše, že tvoří velice pevný mazací film. Hodně se estery skloňují u motocyklových olejů.
Vesměs mi všechno mimo základních norem příjde jen jako PR výrobců, kterým můžeme a nemusíme věřit. Bez testů olejů nemůžeme vlastnosti ověřit.
dismissing
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod halleck 22. 1. 2017 23:41

Pevnost mazacieho filmu zavisi hlavne na aditivach.
Pokial sa nepouzije nespravny olej alebo nevznikne nejaka zavada (prilis malo oleja) tak vzdy bude dostatocna.

Ja teda radsej pouzivam normalnu HTHS viskozitu i u auta ktore to vyslovene nevyzaduje. Prilis vysoka ale moze byt kontraproduktivna.

Normy niektorych vyrobcov mozu byt dobrym voditkom. Napriklad normy MB su detailne popisane co vyzaduju, takze daju sa porovnat. Bohuzial vyzaduju kombinaciu parametrov a staci ze olej neusetri palivo a uz tu normu nema :-(

Otazka je hlavne aky problem sa riesi. Pevnost mazacieho filmu nebyva problemom kym nevznikne ina zavada.
halleck
Nováček

Odeslat příspěvekod evlo 22. 1. 2017 23:42

halleck píše:https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-motorovych-oleju---Viskozita
to su zaklady :)

Hlavne nech to plni normu co to ma plnit.
Na teplotny rozsah sa vykasli. Mozno ma zmysel mat olej 0W ak su casto teploty -20 a nizsie,
to druhe cislo je viskozita pri zahriatom motore a predpisuje ju v vyrobca.
Niektore motory mozu byt stavane na olej s vyssou viskozitou a potrebuju ho.

Kontakt kov na kov obvykle nehrozi - mozno ak by si to slusne vytocil (a hlavne dlhodobo) za studena.
Ak ten kontakt nastane, potom je to uz rychla destrukcia.
Mazacie prisady maju vsetky oleje.

Asi tak v skratke. Dost veci je popisanych v dalsich clankoch serialu uvedeneho vyssie.

Tak millers neplni asi zadnou normu a moje auto zadnou nevyzaduje.

Ja samozrejme vim co SAE cisilka znamenaji, ale zajima me jaky to ma realne efekt.

Proste slovak, no.

U motoru tezko poznam rozdil nez bude pozde, no u prevodovky poznam jiny olej hned a rozdili mezi oleji jsou prave velke.
Naposledy upravil evlo dne 23. 1. 2017 11:12, celkově upraveno 2
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod halleck 23. 1. 2017 10:33

evlo píše:Ja samozrejme vim co SAE cisilka znamenaji, ale zajima me jaky to ma realne efekt.

OK, zmiatol si ma tou predoslou otazkou :)
Realny efekt SAE viskozity "letnej" bude mozno o par % rozdielna spotreba paliva.
U nizsej viskozity moze stupnut spotreba oleja.
Pri pouziti vyrazne nizsej viskozity nez vyzaduje vyrobca by som sa uz bal o motor pri zatazi na urovni okruhoveho jazdenia.
Pri pouziti vyrazne vyssej viskozity bude vyssia teplota casti ktore su chladene hlavne olejom. U niektorych motorov by to mohlo vadit.
Najde sa dost fundovanych ludi co budu tvrdit ze husty olej je lepsie a potom dost takych co budu tvrdit v podstate opak - pouzit tak nizku viskozitu aka este postacuje.

Pokial myslis tie zavodne oleje Millers tak urcite mazu vyborne, ale neplnia ine kriteria a vyrabaju sa v nepomerne mensich seriach -tym padom neplnia normy.

U motoru poznas rozdiel ak posles vyjazdeny olej na analyzu - tam sa ukazu mnohe veci vcas.
halleck
Nováček

Odeslat příspěvekod evlo 23. 1. 2017 13:06

Tak, co jsme se naučili?
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod burty s krenem 23. 1. 2017 13:07

ktery castrol stoji za prd anebo se to tu obecne nese? edge nebo magnatec?
VW Golf VIIIC 1.5 eTSI 110kw
Ford Fiesta ST 1.5 EB 147kw
burty s krenem
Demakokot
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dismissing 23. 1. 2017 13:52

Z neznámé distribuce, kde není jisté, co je vlastně uvnitř.
dismissing
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Vagi 23. 1. 2017 15:00

burty s krenem píše:ktery castrol stoji za prd anebo se to tu obecne nese? edge nebo magnatec?

Magnatec.
3.0 V6
Vagi
Veterán

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků