Ty máš stále na mysli únavu materiálu.
Opotrebenie obvykle znamená že napr. z ložísk sa uvoľňujú mikroskopické piliny a to už je dosť závislé na oleji, priamo na záťaži moc nie.
Ako vieme ale jednoznačne povedať že nejaká závada bola vyslovene únavou materiálu z vysokej záťaže?
Ak sa občas v tej flotile TDI stane že v motore praske kľuka alebo ojnica, bude to mizivé percento prípadov a ťažko vylúčiť výrobnú chybu. Iné závady sú už obvykle spôsobené niečím iným. Pokiaľ ide o únavu materiálu tak myslím že väčšina motorv je dosť bohate dimenzovaná. Majú ale dosť iných problémov.
Sú určite nejaké výnimky. Pýtal som sa chlapov čo jazdili s Ferarri aké majú skúsenosti. Tvrdili že pri okruhovom jazdení sa dosť často nedožije motor 100tisíc km.
Počítam ale že tu výrobca nemal záujem vyrobiť motor s ťažkou mechanikou ktorá vydrží. To by motor nešiel tak ochotne do otáčok, pomalšie by reagoval a mal by nižší výkon. Už by to asi nebolo Ferarri.
U bežných áut je to ale ten druhý prípad. Ak sa občas dostane na trh nepodarok, pár ľuďom sa to vy**** veľmi rýchlo.