Vliv stylu jízdy na životnost motoru

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod halleck 20. 1. 2017 16:28

Rekord bola 44kW verzia co dosiahla 470 tisic - za 6 rokov.
Chlapi jazdili na fusky do Nemecka.
No je mozne ze jazdili po dialnici 100 :)
halleck
Nováček

Odeslat příspěvekod tycoon 20. 1. 2017 20:05

halleck píše:
pech. píše:
Nicméně někrteré motory trvale vysoké zatížení snášejí, jiné ne. HTP to třeba zabije velmi rychle, jiné motory to na životnosti nijak neomezuje.


Preco by to u HTP nejak extra vadilo?
Pokial sa teda casto meni olej a ma to
celkovo dobru udrzbu...
Na typicky podpalene ventily je asi 10 teorii
a ziadna to uplne dokonale nevysvetluje.


Protože HTP nemá narozdíl od všech ostatních koncernových motorů chladič oleje.

Většinou za to může rozpadlý katalyzátor, který ochromí správnou funkci ventilového mechanismu.
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod tombas 20. 1. 2017 20:41

halleck píše:Rekord bola 44kW verzia co dosiahla 470 tisic - za 6 rokov.
Chlapi jazdili na fusky do Nemecka.
No je mozne ze jazdili po dialnici 100 :)

Spíše bych řekl, že tankovali německý benzín a díky tomu neměl motor problémy, jaké má u nás.
Prostě tuzemská paliva stojí za starou bačkoru a to mi nikdo nevymluví.
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Cirk 20. 1. 2017 21:07

Tombas:
Stejný názor mají němečtí řidiči na česká paliva - http://www.motor-talk.de/forum/tschechi ... 46198.html aneb soused má zelenější trávník. :D
Cirk
Nováček

Odeslat příspěvekod halleck 20. 1. 2017 22:42

tycoon píše:
Protože HTP nemá narozdíl od všech ostatních koncernových motorů chladič oleje.

Většinou za to může rozpadlý katalyzátor, který ochromí správnou funkci ventilového mechanismu.


Piliny z katalyzátora sú jedna možnosť.
Už 2x mechanici tvrdili že za to môže zanášania katalyzátora bordelom, hlavne pri krátkych jazdách. Spomínané nekvalitné palivo by na to malo značný vplyv.
Zanesený katalyzátor samozrejme potom znamená o dosť vyššiu teplotu ventilov.

Ten chladič oleja by motoru pomohol, to by už olej možno vydržal 15tisíc km.

Aby sme sa dotkli aj témy tak u HTP mnohí varujú pred podtáčaním. Asi viac kvôli tým usadeninám než mechanike.
Mne sa už stalo že keď som pri krátkej jazde v zime držal 1700 ot. "na spotrebu", tak po ďaľšom štarte motor skákal jak divý. Dosť možné že 4valcu by nejaké to zasvinenie škrtiacej klapky moc nevadilo.
halleck
Nováček

Odeslat příspěvekod pech. 20. 1. 2017 23:23

Krátké jízdy htp tolik nevadí, naopak je to jediný režim, kdy je poloha katu spíš výhodou.

Ten motor má poddimenzovanou olejovou náplň, a konstrukční řešení, jež kladou na olej nároky takové, že plně neobstojí ani ten nejlepší, protože teploty co v tom motoru panují jsou podobné velmi zatěžovaným vzduchem chlazeným motorům, a ty mají s nároky na olej taky trochu problém. Nicméně tam se řeší aspoň to, že když už olej musí zároveň chladit, má přiměřenou velikost náplně, přiměřený interval výměny a téměř bezvýhradně i olejový chladič, aby nebyl vystaven té teplotě neustále, ale jen nezbytnouu dobu. Ono kdyby na to HTP dali alespoň hliníkovou pořádně žebrovanou vanu, nemuselo by to být až tak hrozné... Jenže vana je obyčejná plechová a vedle bloku přímotop v podobě katalyzátoru.
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 20. 1. 2017 23:26

+1, známé neduhy HTP.
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod one-z 21. 1. 2017 09:22

Bych řek, že ten kdo to používá k tomu, k čemu to bylo určený, tak i HTP svou službu udělá. On asi žádný automobilový motor není dělaný na pravidelné několikahodinové zátěže ve vysokých otáčkách, resp. je ale životnost jde dolů. Tak doufám že mi dvoulitr ještě něco namotá :D
one-z
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pierr3 21. 1. 2017 10:21

pech. píše:Krátké jízdy htp tolik nevadí, naopak je to jediný režim, kdy je poloha katu spíš výhodou.

Ten motor má poddimenzovanou olejovou náplň, a konstrukční řešení, jež kladou na olej nároky takové, že plně neobstojí ani ten nejlepší, protože teploty co v tom motoru panují jsou podobné velmi zatěžovaným vzduchem chlazeným motorům, a ty mají s nároky na olej taky trochu problém. Nicméně tam se řeší aspoň to, že když už olej musí zároveň chladit, má přiměřenou velikost náplně, přiměřený interval výměny a téměř bezvýhradně i olejový chladič, aby nebyl vystaven té teplotě neustále, ale jen nezbytnouu dobu. Ono kdyby na to HTP dali alespoň hliníkovou pořádně žebrovanou vanu, nemuselo by to být až tak hrozné... Jenže vana je obyčejná plechová a vedle bloku přímotop v podobě katalyzátoru.


Já si vždycky říkám, proč se u VW neporaděj s pechem dřív, než se pustěj do složitějších akcí. :D
Pierr3
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod halleck 21. 1. 2017 10:22

one-z píše:... není dělaný na pravidelné několikahodinové zátěže ve vysokých otáčkách, resp. je ale životnost jde dolů. ...

Dolu ide akurát životnosť olejovej náplne - preto treba olej včas vymeniť pokiaľ sa jazdí vysoká záťaž.
Kým mazanie funguje jak má, olej nie je moc znečistený a nie je tam žiadna iná závada, tak nechápem prečo by taká záťaž mala byť problémom.
Podobne by sme sa mohli báť dlhodobo využívať vysoký točivý moment u turbomotorov - sily čo sa prenášajú od piestu až ku spojke sú dosť veľké.

pech. píše:Ten motor má poddimenzovanou olejovou náplň, a konstrukční řešení, jež kladou na olej nároky....

S tým ale súhlasím, tá naplň mala byť väčšia. Pokiaľ chcem využívať plný výkon, udržujem olej na maxime.

speleo píše:+1, známé neduhy HTP.

Známe neduhy sú podpálené ventily, preskakujúci rozvod, náchylnosť na usadeniny... je toho dosť ale nič z toho nemusí nutne súvisiet s olejom.
V tých článkoch to síce tak píšu, ale už sú to sčasti prekonané znalosti.
halleck
Nováček

Odeslat příspěvekod Vagi 21. 1. 2017 10:27

A z čeho tedy vznikají usazeniny v motoru?
Vagi
Veterán

Odeslat příspěvekod halleck 21. 1. 2017 10:32

Na škrtiacej klapke, v EGR, ventily, podľa niektorých v katalyzátore - to bude hlavne palivom.
Jak píšu aj v tých článkoch - klapka moc blízko motora, kat moc blízko, blbo riešené EGR (teda u verzií čo ho majú)
Kvalitné palivo a občas dlhá jazda by to mohli kompenzovať.
Asi žiadny iný MPI motor na to nie je tak citlivý.
halleck
Nováček

Odeslat příspěvekod Vagi 21. 1. 2017 10:43

To chápu, karbon trápí nejeden motor (starší 1.6 THP by mohlo vyprávět)
Prostě tenhle HTP paskvil nezachrání nic. Připečenej olej, karbon, všechno špatně...nejede to a když už se to rozdýchá, tak to žere...
3.0 V6
Vagi
Veterán

Odeslat příspěvekod halleck 21. 1. 2017 10:50

V dielni samozrejme najviac času stráviš na tými kusmi čo už umreli - a nie je ich málo.
Ja nebudem úplne objektívny, mám asi lepší kus ktorý napríklad nežere.
Ale tie série čo chladia katalyzátor palivom..... no comment. Kamoš mal spotrebu 17l :-)

Hlavný problém asi je, komu je tento motor určený.
halleck
Nováček

Odeslat příspěvekod one-z 21. 1. 2017 11:33

Halleck: Akorát olej, tomu snad neveris. Vice se opotrebovava vše, stejne i při častém vyuzivani plných Nm to vice trpí. Ostatně ve flotilach tdi jezdily nejlíp ty, které meli setrivi jezdci. U dobrých motorů to není tak žhavý a u silných to není tak citit kdyz prijde i o větší část vykonu.
one-z
Inventář
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků