Vliv stylu jízdy na životnost motoru

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod glider 17. 1. 2017 09:46

mas sa cim chvalit
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez

evlo 29.3.2021 13:26
Gliderovo doporučeni autowerks cajk
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 17. 1. 2017 09:53

eLzyx píše:jo, proto jsem si koupil poměrně výkonné Volvo. Ten motor se nedá v krátké době utahat ani s mojí prasečí hnátou. Resp. asi by se i dal, ale kdo má furt jezdit 250, resp. kde ...


To by asi s tebou nesouhlasil soused, kterej už musel v S60 měnit 2.5T motor a to si myslím, že jezdí kliďánko (vozí manželku do práce a tak, sám je po padesátce...) a pravidelně servisuje u Volva. Než mu motor daj do kupy (jestli vůbec), tak má Rapida a docela si ho pochvaluje :))
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 17. 1. 2017 09:56

speleo píše:pravidelně servisuje u Volva.

tady je ten problém ... skrytý pod položkou olej. Lejí tam špatný. Je to divné, ale je to tak.

-- 17. 1. 2017 10:56 --

glider píše:mas sa cim chvalit

já vím ;-] Bych mohl dělat testovacího pilota v automobilkách. Ale to by ty motory měly 2x tak velké klikovky, ojnice, lágry ... :D
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vagi 17. 1. 2017 10:08

No, dávat studenému motoru čočku může jen hovado. S opotřebením motoru má co dočinění i pravidelný servis...když se sere na olej, filtry atd atd. tak je jasné, že ani ten nejodolnější motor nevydrží navěky.
Ad Volvo olej...pokud do motoru lejou dlouhodobě ACEA A5/B5 (A1/B1) tak se není čemu divit, že motor brzy zaklepal, kór 2.5T
3.0 V6
Vagi
Veterán

Odeslat příspěvekod Lacomme 17. 1. 2017 10:12

Co se tam ma vlastne davat?
A Volvo/Ford 2.5T je to same, nebo jsou tam nejake upravy, ktere cini napr. Fordi verzi spolehlivou (treba ten olej)? :)
Grand Cherokee Summit 3.0 MultiJet 184 kW
Freemont 2.0 MultiJet 125 kW MT
500X Cross 2.0 MultiJet 103 kW 4x4 AT9

Petr Cibulka vyšetřil kočičku Siderickým kyvadélkem a odhalil, že kočička je Ruský fízl.
Lacomme
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aikoN 17. 1. 2017 10:17

Já jezdím asi 4 roky a 80 tkm (auto mám od 97 tkm) téměř výhradně dálnice lehce nad 4000 a zatím bez náznaku problému s motorem. Olej měním co 15 tkm, včetně filtru, prvních cca 15 km jízdy netočím nad 3000. Po studeném nastartování pár vteřin počkám, než se rozjedu.
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 17. 1. 2017 10:20

Ford má tušímže trošku jinak udělanou vanu. Jinak tam lejí to samé.
V originále tam lejí Castrol SLX, nebo EDGE Professional ... a ten bohužel v tomto motoru silně karbonuje.

Pro dlouhodobou životnost těchto motorů je dobré tam lít Mobil 5W40 ACEA A3/B3, nebo Mobil1 5W50 pokud to někdo žene na krev.
Když ten motor v 80. letech minulého století vyvinuli, tak používali Mobil1, pak to koupil Ford a začali tlačit Castrol ...
Naposledy upravil eLzyx dne 17. 1. 2017 10:38, celkově upraveno 1
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vagi 17. 1. 2017 10:23

Neleje tam náhodou Ford ten svůj přebalený Castrol? (Ford Formula 5W30 ACEA A5/B5)
3.0 V6
Vagi
Veterán

Odeslat příspěvekod Vana666 17. 1. 2017 10:29

powerball píše:ja sem vzdycky vsechny auta vyuzival na plno.auto je spotrebni stroj kterej musi slouzit me.ne ja jemu.

Pokud má člověk neomezený přísun peněz, může si dělat co chce. Pro ostatní je ale samozřejmě lepší se autu trochu přizpůsobit a ušetřit tak na zbytečných opravách toho "spotřebního" stroje.

To se samozřejmě netýká pouze motoru, ale i mnoha dalších dílů, pneu, brzd, spojky atd
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 17. 1. 2017 10:35

Vim o spuštění motorů co dostávají kopr a dlouhodobě drží. Ale taky mají odpovídající péči a zacházení.
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jean ViC 17. 1. 2017 10:48

Vagi píše:No, dávat studenému motoru čočku může jen hovado.

na firemnim parkingu to vidim casto, nastartuji a jeste ani otacky neklesnou na uroven volnobeh a uz se rozjizdi s mirnim prokluzem kol...
holt ekologie , pry se nema motor ohrivat stanim na miste pisou novinari
TDI DSG
Jean ViC
Pan Sklenička
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 17. 1. 2017 10:51

Já to dělám taky, stačí dobrej olej.
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vagi 17. 1. 2017 11:00

Stačí používat rozum, víc netřeba
3.0 V6
Vagi
Veterán

Odeslat příspěvekod powerball 17. 1. 2017 11:02

Vana666 píše:
powerball píše:ja sem vzdycky vsechny auta vyuzival na plno.auto je spotrebni stroj kterej musi slouzit me.ne ja jemu.

Pokud má člověk neomezený přísun peněz, může si dělat co chce. Pro ostatní je ale samozřejmě lepší se autu trochu přizpůsobit a ušetřit tak na zbytečných opravách toho "spotřebního" stroje.

To se samozřejmě netýká pouze motoru, ale i mnoha dalších dílů, pneu, brzd, spojky atd

tak ja jezdim staryma pleckama takze kdyz se holt rozbije (coz se mi stalo jenom jednou zatim) tak si koupim jinou starou plecku za par penez.tak zhruba 3 roky to vzdycky vydrzi.
powerball
Powerman
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jean ViC 17. 1. 2017 11:03

ja za studena to jen tak lehce solicham
TDI DSG
Jean ViC
Pan Sklenička
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků