Vliv stylu jízdy na životnost motoru

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod sketmen22 16. 1. 2017 23:32

Mám Renault Scenic (2006), 1,6 16V. Zajímá mě jaký vliv má styl jízdy na životnost motoru. Když jedu například po německé dálnici 150km/h a jsem někde u 5tis. otáček "trpí" motor více, než když jedu 110km/h a mám do 4tis.?
Jinými slovy, když bud často cestovat s mým autem vysokými rychlostmi s otáčkami nad 4tis., omezím tím životnost motoru? Jestli ano, jak moc? Nebo jsou motory těchto aut stavěny na tento styl jízdy
sketmen22
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod glider 16. 1. 2017 23:36

Teoreticky pokial sa drzis mimo cerveneho pasma otacok = si v normalnych otackach, motoru by to vadit nemalo pokial ma dobry olej a neprehrieva sa. Ale je to vacsia zataz ako keby ides na 3000rpm.
Jazdit denne casto v 5000rpm, tak urcite skratim interval na vymenu oleja.

Druha vec ci ta to bude bavit pocuvat, vytoceny motor na 5000RPM.
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez

evlo 29.3.2021 13:26
Gliderovo doporučeni autowerks cajk
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 17. 1. 2017 00:01

vliv to mít bude. Sám jsem takto zlikvidoval pár motůrků. Např. půlrok jsem takto po dálnicích honil 1.6 8V v Opel Astra a nezvládla to klikovka a její uložení. Možná jsem měl při takovém režimu měnit častěji olej, předepsaných 7500km asi nestačilo.
Něco jiného je to u výkonných motorů, které neždímeš na jejich výkonovém maximu. Ty budou navíc vybavené i chladičem oleje ...
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Neurotic 17. 1. 2017 01:23

Samozřejmě, že tím snížíš životnost, když chceš jezdit rychle tak si kup něco co má větší výkon.
Neurotic
Štamgast

Odeslat příspěvekod evlo 17. 1. 2017 01:36

Ale prd, normální motor to musí dat naprosto bez následků
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 17. 1. 2017 07:39

Otázka nebyla jestli to dá, ale jak dlouho
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 17. 1. 2017 07:55

Z podstaty veci ano, cim vyssi otacky, tim vetsi opotrebeni.
Otazka je, jak moc to zkrati zivotnost.

Jestli motor misto 1Mkm najede jen 600t by me asi moc netrapilo
GVII kombi 1.6 TDI 85kw
S-Max 2.0TDCI 120kw
911 997.1 C 239kw

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod karf 17. 1. 2017 08:04

Otáčky motoru ovlivňují životnost hlavně většíma setrvačnýma sílama od pístu-ojnice-kliky a pak díly ventilových rozvodů. Hlavní je ale výkon, jaký motor dává. Jet 110 a točit na nižší kvalt 5000 není totéž jako jet 150 a na vyšší kvalt točit taky 5000. Samozřejmě jet 110 na co nejvyšší kvalt je pro motor ideální.
karf
Nováček

Odeslat příspěvekod powerball 17. 1. 2017 08:11

ja tak jezdim porad s astrou.co jinyho taky cloveku zbejva s 1.4.sem myslel ze motor je vymyslenej k tomu aby se tocil.
powerball
Powerman
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 17. 1. 2017 08:26

Seems legit.
To si mal napisat na zaciatku a bolo by vybavene.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 17. 1. 2017 08:42

powerball píše:sem myslel ze motor je vymyslenej k tomu aby se tocil.

a pak aby měli mechoši co žrát
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 17. 1. 2017 09:01

K86 píše:Jestli motor misto 1Mkm najede jen 600t by me asi moc netrapilo

...kdyby ovšem takové motory v dnešních autech ještě existovaly
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 17. 1. 2017 09:06

To byl priklad, tak jestli 500 nebo 350
GVII kombi 1.6 TDI 85kw
S-Max 2.0TDCI 120kw
911 997.1 C 239kw

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod powerball 17. 1. 2017 09:14

ja sem vzdycky vsechny auta vyuzival na plno.auto je spotrebni stroj kterej musi slouzit me.ne ja jemu.
powerball
Powerman
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 17. 1. 2017 09:45

jo, proto jsem si koupil poměrně výkonné Volvo. Ten motor se nedá v krátké době utahat ani s mojí prasečí hnátou. Resp. asi by se i dal, ale kdo má furt jezdit 250, resp. kde ...

Na Š120L jsem dokázal likvidovat motory po 20000km jízdy s nohou téměř jen na podlaze(ano, ty motory měly najeto nějaký ten stotisíc). Na tom Opelu to bylo zrovna tak po 20000km - co jsem začal dojíždět do Prahy (motor měl najeto asi 400t km).
A nejlíp je to vidět na firemní Fábii, kterou jsem měl od nova po 120t km a ve 125t km ho museli vyměnit.
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků