Nabíječka baterie s akumulátorem

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Kevil 1. 10. 2016 21:24

Potřebuji občas dobít baterii auta bez možnosti napojení na 220 V. Jaký typ autonabíječky, vybavené vlastním akumulátorem koupit? Něco jako externí startovací zdroj (dobil bych doma a pak jím nabil baterii v autě).
Kevil
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vilik 1. 10. 2016 21:29

Tak to už můžeš nastartovat rovnou z té záložní baterie. Zapomeň na to, že ta záložka bude velikosti mobilu. Musí mít větší kapacitu než ta nabíjená a stejně to bude problém, protože správné na nabití potřebuješ napětí, které ti baterie nedá.

Já tohle řešil jednoduše. Po zkušenosti, kdy mně v zahraničí klekla baterie a já ji musel za těžké prachy koupit, vozím sebou na dovolenku záložní, nabitou baterii a pokud se stane něco z tou v autě, tak je jednoduše prohodím a jede se dál.
vilik
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 1. 10. 2016 21:40

Suer reseni pro moderni auta prehazovat aku :)) to je jak za dob skody 120. Rozdelivac. Karbec. Hadicky
Fluence - ∅ 15,27 l/100km (CO2 - 356 g/km)
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kevil 1. 10. 2016 21:48

vilik píše:Tak to už můžeš nastartovat rovnou z té záložní baterie.

Upřesňuji, že mi nejde o startovaní, to je bezproblémové. V autě mám ale hodně elektroniky, která dost "žere" a jezdím kratké jízdy, kdy se baterie plně nedobije. Má představa je tak jednou za týden baterii v autě (71 AH) pořádně dobít z externího přenosného zdroje.
Kevil
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mlaskac 1. 10. 2016 22:05

ac to bude znit podivne nejlepší je menic. ja mam v karavanu 3x 110Ah agm baterie tak je takz hyc


existuje ya cca 2k tenhle produkt bohužel je to nabíječka takze kdy usoudi ze ta baterka je plna prestane a jde do udrzovani

http://tecmate.com/products/tm500/

ja bych vzal menic s nejakym ctekem.


plus tedy existuje profi reseni

http://www.ctek.com/au/en/chargers/D250S%20DUAL/


ale to stoji 7k a proti sestave menic universalni nabíječka to NEMA sanci obstát v testu prakticnosti


takze doporučuju pouzij malejmenic, ctek nabíječku nejakou kondicni s ctekackejma rychlospojkama s trvalou montazi a neudelas chybu.

ja taky v zime boostuju malou sadou tak abych mel jistotu ze mi na horach pojede topeni, bo audi-power-management je vždy chytrej jak radio a pak prijdu k autu a je na nem snih.


ja ten dc-2-dc pouzivamv karavanu a rucne si prepoustim energii jako v apolu 13 :-) mam na jedno místo privedena clko od všech baterem a proste jen dam in-out a uz to tece
Naposledy upravil mlaskac dne 1. 10. 2016 22:08, celkově upraveno 1
mlaskac
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 1. 10. 2016 22:05

Tak si dej misto toho nabijeni ktere bude na hodiny jednou tydne 20 km vkuse a mas to dobite
Fluence - ∅ 15,27 l/100km (CO2 - 356 g/km)
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zelvotron 1. 10. 2016 22:14

goes píše:Suer reseni pro moderni auta prehazovat aku :)) to je jak za dob skody 120. Rozdelivac. Karbec. Hadicky


Tak ale tam to dávalo smysl ty věci vozit, ale vozit náhradní aku na dovolenou je vážně úlet.
zelvotron
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kevil 1. 10. 2016 22:33

mlaskac píše:ac to bude znit podivne nejlepší je menic

Díky za tip, měnič ale nepomůže. Potřebuji odněkud vzít energii pro dobití baterie a proto potřebuji externí dobíječku s vlastním akumulátorem. Cena není problém.
Kevil
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yndezit 1. 10. 2016 22:41

Pokud cena není problém, nech běžet motor na volnoběh cca 30 - 45 minut, to je tak litr paliva, a máš to.

Nebo si můžeš koupit solární panel, ale to je spíš na udržování, než na nahrazení úbytku od elektroniky.
yndezit
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kevil 1. 10. 2016 23:18

Kevil
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 2. 10. 2016 06:27

Kevil píše: měnič ale nepomůže. Potřebuji odněkud vzít energii pro dobití baterie a proto potřebuji externí dobíječku s vlastním akumulátorem. Cena není problém.

Proč trváš na externí dobíječce s vlastním akumulátorem ? Copak nemůže být ten akumulátor taky externí ?
A čím vlastně chceš nabíjet ten pomocný aku ?

Jinak taky bych zkusil solární panel. Dnes to už docela funguje
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KarelHa 2. 10. 2016 09:12

Kevil píše:
mlaskac píše:ac to bude znit podivne nejlepší je menic

Díky za tip, měnič ale nepomůže. Potřebuji odněkud vzít energii pro dobití baterie a proto potřebuji externí dobíječku s vlastním akumulátorem. Cena není problém.


Měnič pomůže, ale musí být krmen jinou baterií a efektivita tohoto řešení bude klesat pro účinnost.
Lepší by bylo občas nastartovat a dobít, případně připojit další aku., nebo solár...
KarelHa
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kevil 2. 10. 2016 09:35

Vana666 píše:
Kevil píše: měnič ale nepomůže. Potřebuji odněkud vzít energii pro dobití baterie a proto potřebuji externí dobíječku s vlastním akumulátorem. Cena není problém.

Proč trváš na externí dobíječce s vlastním akumulátorem ? Copak nemůže být ten akumulátor taky externí ?
A čím vlastně chceš nabíjet ten pomocný aku ?

Jinak taky bych zkusil solární panel. Dnes to už docela funguje

Pomocný akumulátor v externí přenosné nabíječce jednoduše dobiju doma ze zásuvky 220V.
Pokud by šlo objednat nové auto se soláry na střeše z výroby, udělal bych to (v létě by šlo mj. chladit auto i při kratším parkování). Malý panel někde za oknem nemá smysl nemluvě o tom, že by v zimě asi moc nefungoval.

Next-generation Toyota Prius has solar roof for Europe, Japan
http://www.autonews.com/article/20160616/OEM05/160619900/next-generation-toyota-prius-has-solar-roof-for-europe-japan
Kevil
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zelvotron 2. 10. 2016 10:56

Tak to dobíjej normální nabíječkou z těch stojanů pro elektromobily :D
zelvotron
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mlaskac 2. 10. 2016 14:28

kevil: ty vůbec nevíš o čem mluvíš. to je pak těžko radit. nastuduj si něco o tom jak fungují paralelně zapojené aku.


ten zdroj co máš tu baterii vůbec nedobije chápeš? to zapojíš přeteče pár procent kapacity zdroje (pomocného aku) a skutek utek.

ty potřebuješ nabíječku, protože

- externí zdroj pomocnej zdroj je mimo

- booster by fungoval jenže on pozná že jede altík tj přenosná aku je mimo (alternativa je přijet a nechat si usát z auta kterým jsi přijel).

- dc-dc je strašně pomalá záležitost.


tj kup si toto

http://www.battery-import.cz/varta-blue ... -12v--a15/

Obrázek


na tu baterku nalep silikonem toto

http://www.dometic.sk/product/waeco-sin ... 2-msi-224/

Obrázek

k tomu do auta namontuj toto

http://www.ctek.com/au/en/chargers/MXS%203.8

Obrázek

cena do 6k


a jednou za čtrnáct dní ráno přijeď vraz to tam a druhej den cesou do práce to odnes



VARIANTA B

na tu samou baterku nalep toto, cena do 3500 kč jednou za měsíc v pondělí to přivez v pátek odvez.

Obrázek



já nabíjím takto celou zimu baterie pro loď karavan. prostě tam jednou za týden přivezu 110ah baterku napojenouna měnič a všechny nabíječky (celkem 5) se v pohodě vejdou do 600w odběru. až baterce dojde dech waeco má ochranu a navíc od lacinejch měničů nepíská jak pomatená.


alternativa C pro nevataře (tj to není řešení pro tebe)

baterka plus toto

Obrázek


cena do 1500 ale já bych si to do auta kde je 70oC nedal. na léto snad

http://www.nej-ceny.cz/349723/solarni-n ... rge02.html

Obrázek

ale pochybuju že auto stojí na ulici na slunci (peníze přece nejsou pro tebe problém)
mlaskac
Inventář
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků