Nepřítel - motoristický novinář

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod anonymni 24. 8. 2016 06:10

rammstein píše:Mně přijde nejhorší, že spousta "motoristických novinářů" ani neumí pořádně řídit auto, natožpak něco poznat a fungují jenom jako opisovači zahraničních článků, případně půlku článku nebo dílu vyplní nějakými obecnými kecy (ital je nespolehlivej, amerika žere, škodovka je nejlepší). Jak už někdo psal, není nad osobní zkušenost a projet se v autě sám...


ono tu je z oboru auto-novinaru par tech, co opravdu umi, zbytek se veze. Ono se staci divat na CZ scenu, napr. nedavny test alfy na okruhu, kdy s tim jezdili horsi casy jak s Octavii TDI. Na druhou stranu osobni zkusenost taky neni nic extras, pokud nemas najezdeno hafo aut a navic hafo veci se stejne odhali az po case, pripadne na ne nema clovek kule. Takze to je spise takove aby se vlk nazral...
anonymni

Odeslat příspěvekod Vana666 24. 8. 2016 06:39

Mi zas docela vadí, když tihle odborníci bez uzardění píšou v testech zoufalé technické nebo fyzikální nesmysly, za které by dostali pětku už na ZDŠ. A nejsou to překlepy, oni to myslí vážně. Bohužel je to běžné napříč servery, včetně Autorevue, Autofora, Auto cz, jsou toho plné časopisy ...Ještě docela seriózně na mě působí Svět motorů i když taky udělají sem tam kopanec.
Prostě přijde mi že o autech píšou snad jen kuchaři, zahradníci nebo malíři ale bohužel žádní technici.
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 24. 8. 2016 06:44

PRoc by v testu auta mel psat technik? Proto, abys zhodnotil jak auto funguje nemusis mit zadne technicke vzdelani a nemusis ani tusit co vlastne kroutici moment znamena, protoze hodnotis to, jak to funguje. Nebo myslis, ze kdyz bude nekdo hodnotit jak zni housle, musi znat proces vyroby a to jak vznika ten zvuk? Nemusi, proste zhodnoti jak hraji. A to same auto.
Je uplne jedno jaky princip treba pohonu 4x4 auto ma. Jedine dulezite je, jak to funguje v realu a na to opet nemusis byt technik.
Pravda pak je, ze pokud nevi jak to funguje, tak o tom principu fungovani nema psat. Ovsem zase pozor, nektere vyrazy jsou sice nesmyslne, ale ustalene v pouzivani a lidi chapou co se tim mysli, byt to nemusi byt uplne spravne receno.
anonymni

Odeslat příspěvekod Vana666 24. 8. 2016 07:00

Právě že oni do textu pozámky o principech a technických aspektech vkládají a je to jak pěst na oko - aspoň teda pro ty co technice trochu rozumí.

Takže myslím že pro hodnocení auta technické znalosti potřebné jsou, protože bez nich autor testu nepostřehne třeba všechny aspekty, nevysvětlí záludnosti a v konečném důsledku znemožní sebe i celý test. Jako třeba představení auta v magazínu pro ženy proč ne, ale tady se doufám pohybujeme na jiném levelu.
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Aštar_Šeran 24. 8. 2016 07:04

No nevím. Abych si všiml, že mi auto v zatáčce na mokru v sedmdesátce jde předem ven vinou nedotáčivosti a uměl to popsat, opravdu technické vzdělání nepotřebuji. A tak je to snad se vším.
Naposledy upravil Aštar_Šeran dne 24. 8. 2016 07:05, celkově upraveno 1
Aštar_Šeran
The Baker
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 24. 8. 2016 07:04

Opravdu potrebujes byt technik a odbornik na akustiku, abys hodnotil hluk v aute? Opravdu potrebujes byt odbornik na diferencialy, abys hodnotil, jak auto jede? Opravdu musis byt technik a odbornik na prevodovky, abys hodnotil, jak ktera radi? Dle meho nemusis.

Musis mit primarne hodne najezdeno na ruznych autech, protoze testy jsou spise otazkou srovnavani + pridani nejakych objektivnich faktu.

Samozrejme, pokud se pustis v testu treba do nejake odbornejsiho rozboru proc je treba haldex fajn, tak bys pak uz mel vedet, jak realne funguje apod. Ale pokud hodnotis auto s haldexem a budes tam psat o tom, ze proste kola neprokluznou pri rozjezdu a ze citis, jak v nekterych situacich ten zadek tahne apod. tak pro to odbornik na pohony byt nemusis.

Naopak mam za to, ze prilisny odbornik by byl na hony vzdalen od toho, co ridice zajima. Ano, znalosti na skodu nejsou, ale nejsou dulezitou podminkou. Ne u testu aut, tam je podstatne, jak se to auto chova a jak funguje a proc to tak je, je druhotne. Mi je uprimne jedno, proc je auto tiche, proc radi komfortne a rychle, proc dobre drzi stopu. Pro mne je podstatne, ze takove je nebo neni.
anonymni

Odeslat příspěvekod Vana666 24. 8. 2016 07:20

Pak je otázka kolik takových testů zcela bez pokusu o technický výklad vůbec existuje a jestli jako neodborník vůbec dokážeš například to prokluzování poznat a správně interpretovat.
Třeba na youtube jsem viděl jak Rasťo Chvala testoval jakési haldexové 4x4, tuším že to byl Leon Experience. Ten chlap má určitě projeté stovky aut takže tvoji podmínku by splňoval - stačí mít zkušenosti. Ovšem on začal za chvíli i "odborně" vysvětlovat jak která kola díky Haldexu zabírají a to jsem šel hned do vývrtky.

Takže ještě jednou, v magazínu pro ženy klidně stačí pouhé dojmy. V opravdových testech se to ale bez znalostí neobejde
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod enthusiastic.driver 24. 8. 2016 07:24

Vana: Jenže když to takto do důsledku vezmeš nejen z pohledu techniky, ale ze všech dotčených oblastí, výsledkem bude nadčlověk.

Bude muset být nejen znalý technický inženýr, aby dokázal bezchybně popsat konstrukci a technická řešení, ale zároveň by měl být i trochu závodník, aby si nevymýšlel o jízdních vlastnostech a přitom trochu dement, protože u MPV nikdo o jízdních vlastnostech číst nechce. Pak by měl být trochu IT geek, aby uměl relevantně zhodnotit úroveň infotainmentů a konektivity, měl by být trochu chodící wikipedie, protože historické souvislosti a přehled se googlí složitě a faktografické boty nikdo číst nechce a samozřejmě by měl mít výborné jazykové znalosti a schopnosti a ke všemu i nadání být trochu spisovatel, protože suchý text lidi jaksi nudí. Tohle se prostě nikdy nenarodí. :D
N7A-->BP-4W-->M52B28-->M52B28TU + B204i-->BP-Z3_charged + H22A5-->BP-Z3_charged + TU5-J4-->BP-Z3_charged + Z16LER --> MZR LF-VE + C26NE
enthusiastic.driver
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod burty s krenem 24. 8. 2016 07:29

Proto stojí všichni vesměs za vyliz *****.
Protože to delaj z protekce a ne ze neco umej.
burty s krenem
Demakokot
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 24. 8. 2016 07:31

goes: Nadčlověk ne. Bohatě postačí základní orientace ve zmíněných disciplínách a pokud testujeme techniku tak samozřejmě rozumné technické myšlení a základní fyikální znalosti. I tohle minimum však redaktorům často chybí
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 24. 8. 2016 07:35

Vana666 píše:Pak je otázka kolik takových testů zcela bez pokusu o technický výklad vůbec existuje a jestli jako neodborník vůbec dokážeš například to prokluzování poznat a správně interpretovat.
Třeba na youtube jsem viděl jak Rasťo Chvala testoval jakési haldexové 4x4, tuším že to byl Leon Experience. Ten chlap má určitě projeté stovky aut takže tvoji podmínku by splňoval - stačí mít zkušenosti. Ovšem on začal za chvíli i "odborně" vysvětlovat jak která kola díky Haldexu zabírají a to jsem šel hned do vývrtky.

Takže ještě jednou, v magazínu pro ženy klidně stačí pouhé dojmy. V opravdových testech se to ale bez znalostí neobejde


To, ze se pustil do odborneho vykladu, proc se ta kola protaci je fail o tom zadna to delat nemel. Pokud by jen informoval, ze se kola nekdy protaci a nekdy ne apod. tak to uplne staci. Testy aut nejsou delany pro tri VIP lidi na svete, kteri maji technicke znalosti o fungovani aut. A nevim kdes vzal, ze auto magaziny jsou pro odborniky, jsou pro bezne lidi. A ty v drtive vetsine pripadu vubec nezajima jak to fyzikalne a technicky funguje, ty zajima, jak to funguje na silnici. Nemam cisla, ale dle meho absolutni vetsina lidi si chce koupit 4x4 a vubec neresi, jak to funguje. Proc by to taky meli vedet.

Chapu, ze pro cloveka tvych znalosti je to neuspokojive, ale uprimne je to uplne jedno, protoze se to nedela pro minority tveho typu.

Takze ok, nedohodneme se, ty bys potreboval, aby kazdy prvek v aute hodnotil odbornik na tu konkretni vec. Pak ten test musi delat 20 lidi, protoze nikdo nevi vsechno.

Pri vsi ucte, mam pocit, ze ti to kapku vlezlo do hlavy ty tvoje znalosti ;)
anonymni

Odeslat příspěvekod burty s krenem 24. 8. 2016 07:37

To sou zase sracky.
burty s krenem
Demakokot
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 24. 8. 2016 07:38

Vana666 píše:goes: Nadčlověk ne. Bohatě postačí základní orientace ve zmíněných disciplínách a pokud testujeme techniku tak samozřejmě rozumné technické myšlení a základní fyikální znalosti. I tohle minimum však redaktorům často chybí


jenze tu se netestuje technika, tu se testuje auto jako celek a jak funguje pro ridice a posadku. Z tohoto pohledu je jedno jak je vysledku dosazeno. Proste rikej si co chces, ale bud je auto komfortni at ma bezne tlumice nebo vzduch, nebo neni. Komfort je subjektivni, na to odbornici nejsou. Ale pokud je auto komfortni, nemusim znat princip fungovani tlumicu nebo vzduchoveho podvozku, do okmaziku, kdy bych chtel vylozene o tom principu psat, pak bych mel mit samozrejme znalosti.
Takze pokud Citron C5 oznacim za komfortnejsi nez Passat, tak je to proste subjektivni porovnani, kde mi ani znalosti fungovani nijak nepomohou.
anonymni

Odeslat příspěvekod tombas 24. 8. 2016 07:47

Já nevím, technika je fajn, ale třeba pro mladou rodinu je mnohem přínosnější, když do testu pozvou maminu s miminem a kočárem, aby si auto vyzkoušela, jak se nakládají děti, kočár, jak se auto ovládá, jaký je z něj výhled a jak se s ním parkuje.
Jízdní výkony a technika pak nikoho nezajímá, jen užitné vlastnosti a praktická použitelnost úplným laikem nebo dokonce polořidičem :).
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod burty s krenem 24. 8. 2016 07:51

však jo. To se občas dělalo. To smysl ma.
Ale souhlasím s vanou, ze kdyz už neco zminuji, tak ten základ musím mít anebo držím pusu.
Ale dneska je in dělat, ze vím všechno, připadne to okecam šesti odstavci.
burty s krenem
Demakokot
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron