Motorový olej Volvo 2.5T benzin 2003

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Hustoles 23. 8. 2016 15:48

Lukas063 píše:Do Mazdy budu teď strejcovi dávat originál mazdí 5W30 pro DPF, koukal jsem že ani moc nestojí

Hlavně, aby nestál za nic.. :hm
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jelass 23. 8. 2016 15:53

Nedělá to pro ně taky Castrol jako pro Ford?
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 23. 8. 2016 15:58

https://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske- ... dove-oleje

- zaklad oleje byva stejny
- aditiva byvaji stejna
- jenom si tam obcas davaji ruzne pomery a sami si to michaji
- hafo oleju je naprosto stejnych jen v jinych obalech
anonymni

Odeslat příspěvekod eLzyx 23. 8. 2016 16:19

když dva dělají totéž, není to totéž ... i když vychází ze stejného základu
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 23. 8. 2016 16:27

no jiste :) je treba se nejak utesovat
anonymni

Odeslat příspěvekod eLzyx 23. 8. 2016 16:57

to máš jako s pičifuky. Výrobců bude taky pár, základy a esence budou mít také stejné, přesto jeden voní lépe jak ten druhý, případně déle.
btw - k čemu by mi mohlo být dobré protěžovat jednu značku a před druhou varovat? Myslíš, že z toho mám nějaké provize? Bohužel ne. Tak proč? Že by to bylo prostým faktem, že rozdíl mezi těmi oleji mám osobně vyzkoušený a jeden prostě funguje jak by měl a druhý ne?
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 23. 8. 2016 19:44

goes píše:https://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-myty--Mytus-prvni---kdo-a-jak-vyrabi-zakladove-oleje

- zaklad oleje byva stejny
- aditiva byvaji stejna
- jenom si tam obcas davaji ruzne pomery a sami si to michaji
- hafo oleju je naprosto stejnych jen v jinych obalech


Právě...... proto bych to tak neprožíval a krom v hypersuperprodávanýchzkdovíčehoúdajněrecyklátů jinak značku neřeším, pokud je to jakákoli známá a ověřená.
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 23. 8. 2016 20:40

pokud nepozoruješ, že se ti v motoru nezačíná dělat bahýnko, případně připečeniny, tak proč ne.
Bohužel i Volvích (a pokud vím tak i Saabích) motorů v kombinaci s Castrolem se to děje. Proč? Kdo ví. Možná větší teplotní zatížení. Možná tomu nesedí volví PCV. Možná to blbě reaguje ze zbytky spálené směsi. Možná je prostě ten olej jiný. Třeba je to tou jejich zázračnou vlastností, že ten olej přilne nafurt.
Zásadní je, že to pozorují mechanici a uživatelé Volva po celé Evropě. Proto se Castrolu vyhýbají. Nechápu, proč tohle zpochybňujete na základě nějakého pamfletu tribotechnického teoretika, který v životě neopravoval motor přizabitý olejem.
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vagi 23. 8. 2016 20:44

Předpokládám, že onen problém se týká Magnatecu, protože např. na Edge jsem tolik hnusu nečetl :-)
3.0 V6
Vagi
Veterán

Odeslat příspěvekod eLzyx 23. 8. 2016 21:03

z magnatecu jsou v motoru cucky černého hlenu, a u edge (autorizák) zase napáleniny.
Když to vezmu na svých motorech, tak všechny jezdily po 15-20t km na autorizovanou výměnu oleje (Castrol Edge). Stav motorů? Nerozebíral jsem ani jeden, ale je tam vidět přes hrdlo - všechno černé, připálené cosi.
Na prvním Volvu (ve 130t km nákup/1.majitel, 230tkm nehoda) Na víčku oleje vyloženě krusta karbonu. Nalil jsem tam Mobil1, po 1000km šel ven, jak bláto. Opět Mobil1, 5000km, silně černý olej. Ale z hrdla začaly mizet napáleniny. Pak jsem jezdil na 15000-18000km interval, najezdil jsem 100t km a to pod velkým zatížením motoru, přesto po napáleninách ani stopy.
Druhé Volvo - nákup ve 240t km, autorizovaný servis (auto po ČEZ), najeto 176km, motor zadřený. Uvolnil se tam nějaký usazený bordel. Oleje bylo dost a byl i čerstvý.
Třetí Volvo - nákup se 124t km/1.majitel, autorizák/Castrol, opět plné napáleného bordelu, ale stačila jedna výplachová výměna. Najeto 2x 15tkm, po sajratu ani památky.
Čtvrté Volvo - nákup se 225t km, autorizák AT/Castrol, plné bahna i napáleného bordelu, olejový filtr zanesený cirka do 5mm výšky bahnem. Tři výplachy po 1000km, najeto 2x15t km na Mobil1 a je krásně čistý.

pro ilustraci - takto to vypadalo, u některých i hůře. Ani nehtem to nešlo pořádně oškrábat.
Obrázek
Naposledy upravil eLzyx dne 23. 8. 2016 21:07, celkově upraveno 1
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Major Kure 23. 8. 2016 21:06

a to me rekni, proc to tam porad lejou?
[quote="goes"] je to postaveno na mych znalostech o vsem[/quote]
[quote="antracit"]Já jsem se ještě nezmýlil.[/quote]
[quote="maincoonsback"]V zásadě je můj názor na tuto věc správný.[/quote]
[quote="goes"]Major ma pravdu[/quote]
[quote="goes"]Mam ho rad.[/quote] (Majora)
Major Kure
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vagi 23. 8. 2016 21:17

eLzyx: o důvod víc Castrol (nejen) ve Volvu nepoužívat...ale lidi jsou zblnutý reklamou, no. Přitom existuje mnoho kvalitativně lepších olejů za (vesměs) méně kaček, které motor takto nezhuntují. Kdo chce kam...
3.0 V6
Vagi
Veterán

Odeslat příspěvekod eLzyx 23. 8. 2016 21:19

jinak je to převzatá fotka, kdyby se našel zase nějaký chytráček, co by mě na tom chtěl shodit.
Já už můžu nafotit akorát krásně čisté nalévací hrdlo
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vagi 23. 8. 2016 21:23

Buď rád za čistotu...co by za to někteří dali ;-)
3.0 V6
Vagi
Veterán

Odeslat příspěvekod anonymni 24. 8. 2016 06:58

eLzyx píše:jinak je to převzatá fotka, kdyby se našel zase nějaký chytráček, co by mě na tom chtěl shodit.
Já už můžu nafotit akorát krásně čisté nalévací hrdlo


tak tam nalej olej, pojezdi a pak ukaz :)
anonymni

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků