1.2TSI - volnoběžné otáčky

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod pech. 22. 6. 2016 09:36

Dochlazování po vypnutí tomu samozřejmě taky dost pomůže, byť je tam především proto, aby nedocházelo po vypnutí motoru k lokálnímu přehřátí (hlava motoru, turbo, výměník voda/olej-pokud je) proto je to lepší než u obyčejného, jen se to stále nedá zcela zanedbat.
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 22. 6. 2016 09:52

tombas píše:Tak tomu nerozumím. Kdo jiný než výrobce by měl vědět, jaký olej je pro motor nejlepší?

se obávám, že výrobci je to jedno. Tam je důležité, aby ten motor přežil záruku a pak nazdar.
Viz to co máme ověřené na volvoklubu (stovky aut, několik servisáků). Kdo z benziňáků jezdí na autorizovaný olej alias Castrol, ten má motor plný úsad. Občas se najde i nějaký ten zadřený motorůrek bez zjevné příčiny (oleje dost). Kdo jezdí na Mobil1 *, ten takové problémy nemá.

* asi fungují i oleje jiných značek, ale tuhle používá dost volvistů, je ověřený.

já když kupoval ty svoje ojetiny, tak ty byly také provozovány na Volvo/Catrol olej. Nalil jsem tam Mobil1, zkrátil první výměnný interval a změna byla poznat už i na nalévacím hrdle po pár tisících km. Ty napečeniny zmizely, leskne se tam čistý kov. A filtr plný sajrajtu.
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tombas 22. 6. 2016 22:58

Zrovna o Castrolu a úsadách se vyprávějí legendy, proto si taky vždy dávám vlastní olej, protože většina servisů jede právě v Castrolu - asi jsou uplacený nebo co, jinak to nechápu.
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jaroslavii 17. 3. 2018 09:57

Chci se znalců tady zeptat, mám golf 6 1.2 tsi 63kw, 2011. Při volnoběhu, když sedím v kabině slyším nějaké šolíchání od motoru, jako kolísání otáček, nějaký zvuk, který tam dřív nebyl. Nejsou to benzin. hadičky, které se otírají o sebe. Tohle je jiné, takové jemné šmíkání nahoru dolu, děje se tak při volnoběhu.. Zepředu to tak slyšet není, to jen slyšíme cvakání. Neví někdo?
Nokia Lumia 650
jaroslavii
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Vagi 17. 3. 2018 10:05

Natočené videjko se zvukem by napovědělo...
3.0 V6
Vagi
Veterán

Odeslat příspěvekod metyn 17. 3. 2018 10:08

citace: "Nejsou to benzin. hadičky, které se otírají o sebe." toto mi musíš vysvětlit :oboze , Meta
metyn
Veterán

Odeslat příspěvekod jaroslavii 18. 3. 2018 10:38

Ví se, že byl taky problém s klepáním od motoru 1.2 tsi při volnoběhu, kdy jsou vibrace motoru vyšší než při jízdě. Nakonec se zjistilo, že to dělají benzinové hadičky jak o sebe bouchají. Je tam za nádržkou na chladicí kapalinu takový plastový černý trychtýřek, v kterém hadičky jsou a nejsou moc pevně přichycený. Škoda už má na stabilizování hadiček takový igelit, který se tam nacpe a je klid. Ale já jsem psal o jiném zvuku při volnoběhu v kabině. To s hadičkama bylo navíc. Natočit to asi nejde, mikrofon by ten zvuk nevzal, je to slyšet méně.
Nokia Lumia 650
jaroslavii
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod miromen4 18. 3. 2018 11:28

Zvuk se da někdy těžce identifikovat a třeba zrovna ta hadička, když to dělalo u mě tak mi někdy přišlo, že je to od motoru jindy zase, že jde zvuk z kabiny. Ale tohle maš asi pořešene. Ještě si vzpominam, že se měnily palivove filtry a k tomu se dělalo takove uchyceni, ktere mělo zabranit pravě přenašeni pazvuku od podvozku, protože taky vydaval zvuk, ktery se těžko identifikoval. Ale ten zvuk byl spiš klepaveho charakteru. Jinak to video bych zkusil nahrat jak v interieru tak zvenči při otevřene kapotě.
FOCUS 1.5 EB
miromen4
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jaroslavii 8. 6. 2018 11:38

https://youtu.be/7EXEkWKz12U

Neví někdo co je to za zvuk? Při volnoběhu je to nejlíp slyšet, něco v motoru drhne, může to být třeba i kompresor chlazení nebo podobné věci, je to nejvíc slyšet v kabině. Děkuji za podněty. Líp to natočit nešlo, mikrofon to nepobral.
Nokia Lumia 650
jaroslavii
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod jaroslavii 23. 6. 2018 10:28

Zdravím. Tak ten zvuk je pravděpodobně od kompresoru klimatizace. Když na něj položím ruku, je cítit, že se tam něco zadrhává. chladící kapalinu jsem nechal doplnit a klimatizace jede, tak počkám a uvidím, co to bude dělat dál.
Nokia Lumia 650
jaroslavii
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod miromen4 23. 6. 2018 10:36

No mě to dělalo jiny zvuk, na volnoběh v pohodě, ale pod zatěži to znělo jak v tranvaji nebo nevim k čemu to přirovnat, ale v systemu bylo malo chladiva a po doplněni to odeznělo.
FOCUS 1.5 EB
miromen4
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jaroslavii 26. 6. 2018 20:11

Ono jde o to, že na volnoběh je menší výkon a když klimatizace jede, bere hodně energie, navíc v náplni klimatizace musí být i olej, aby se kompresor promazával. Bez oleje to může dělat podivné zvuky.
Nokia Lumia 650
jaroslavii
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod MELLO 26. 6. 2018 20:56

800
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jean ViC 26. 6. 2018 20:58

Dříve motory zvyšovali otáčky kvůli klimosce nad 1000ot dnes už ne
TDI DSG
Jean ViC
Pan Sklenička
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 26. 6. 2018 21:02

Ne. 600/800
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků