Superb Combi II 1.6 Greenline zvýšení podvozku

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod anonymni 14. 6. 2016 06:58

Dobrý den, chystám se kupovat zánovního Superba a vzhledem k hroznému stavu silnic v Česku (a obzvlášť v Praze) považuji za nutnost mít trochu zvýšený podvozek. Na mé stávající Octavii I jsem už dvakrát utrhl nárazník a jednou protrhl vanu na příšerné dlažbě ve Vršovicích.

Jelikož mi ve všech parametrech kromě podvozku vyhovuje Superb, tak jsem se rozhodl pro něj. Zvýšený podvozek ale je jen u verze 4x4 s pro mne nesmyslně žravým motorem 125 kw a i pohonem 4x4x. Proto uvažuji o verzi 103 kw, ale ještě lépe 77 kw Greenline, u které bych měl jistotu, že spotřebuje nejméně co je možné. Od auta požaduji v první řadě malou spotřebu, klidnou tichou jízdu, a absolutně nevyužiji výkon.

Proto se chci zeptat na kolik je složité zvýšit podvozek u verze Greenline do výšky verze s paketem pro špatné cesty, případně nakolik je to složité z běžně vysoké verze se 103 kw. Je mi jasné, že po zvýšení se spotřeba může zvednout, ale výška není to hlavní co spotřebu u Greenline snižuje takže to mi nevadí. Navíc předpokládám, že změna na zvýšenou verzi asi bude stejně náročná z běžné, i ze snížené verze.

Dodávám, že z toho co jsem našel Greenline je snížen o 15 mm a verze s paketem naopak zvýšena o 18 mm oproti standardu. Tzn. zvýšit o 33 mm.

Moc děkuji za rady!

Prosím nerozmlouvejte mi verzi Greenline ani zvyšování podvozku. Prostě jsem se tak rozhodl a píšu sem o rady ohledně zvýšení a ne ohledně výběru auta :-)
anonymni

Odeslat příspěvekod anonymni 14. 6. 2016 07:09

greenline nezere mene, to jen papirove. Znamy to ma, kupil si pak beznou 103 kW verzi a jezdi o 2 deci mene. Navic ty "eko" gumy vubec nedrzi. Takze nepodlehej reklame. Ale pokud jsi rozhodnuty je to tvoje vec.
A podvozek - tak si kupis jine pruziny a tlumice a mas to. A budes mit green line s vyssim podvozkem. Takze na co se vlastne ptas, kdyz jsi rozhodnuty?

Jenom si uvedom, ze ta "papirove nizsi spotreba" je dana i tim snizenim. Pokud to zvysis, tak jeden z hlavnich duvodu "nizsi spotreby" tedy mensi aerodynamicky odpor padne a pak uz to bude zrat na 101% jako silnejsi verze, ktere nemusis upravovat.

Navic za ten podvozek das tak 20-25tisic. Takze to nez se ti pripadne na tabulkove uspore 0,5 l/100 km vrati, tak budes muset najet cca 170 000 km.

-- 14. 6. 2016 08:09 --

nechapu to mysleni nekterych lidi...
anonymni

Odeslat příspěvekod speleo 14. 6. 2016 07:21

Vykašlal bych se na greenline, koupil normálně 2.0TDi 103kW s paketem pro špatný cesty a nazdar.
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 14. 6. 2016 07:25

ale tato verze na papire zere vic..
anonymni

Odeslat příspěvekod Honza42 14. 6. 2016 07:53

Tak si zkrátka koupí pár balíků papíru navíc. Hlavně nafty že to žere stejně.
Honza42
Inventář

Odeslat příspěvekod tombas 14. 6. 2016 07:58

Fábia s paketem pro špatné cesty:
Obrázek

Třeba dělá škodovka něco podobného i pro superb
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 14. 6. 2016 07:58

1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 14. 6. 2016 08:01

škoda, že to nemá atest 8SD ...
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 14. 6. 2016 08:12

i kdyby melo, tak to stejne pouzit nemuzes. Atest jen rika, ze to splnuje urcite technicke parametry. Neumoznuje to pouziti na jakemkoli aute jen tak. Po instalaci bys musel projit technickou prejimkou na DI takovou malou homologaci. Tak jako s cimkoli co chces na auto dat a neni to od vyroby, nebo primo schvaleno vyrobcem na konkretni model.

20" kola s atestem taky nemuzes dat na Fabii legalne.
anonymni

Odeslat příspěvekod Bobek 14. 6. 2016 08:31

Já teda nevim, po vršovických tankodromech provozuju úplně normální vehikly (+ parkuju na zku. vysokým obrubníku) a neurval jsem za ty roky nic. Ale tak když se někdo rád drbe pravou rukou na levým uchu...
Bobek
Nováček

Odeslat příspěvekod eLzyx 14. 6. 2016 09:53

... tohle mi teda přijde spíše jako drbání se levým malíčkem u nohy na levé kouli.
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MirecBA 14. 6. 2016 09:59

thonyk: ako ti tu pisali, zlu cestu si si vybral, tak ale kto chce kam ........ . to naozaj PHM tvoria taku palku, ze treba za kazdu cenu znizovat spotrebu aj za cenu dalsich nakladov ? Alebo je proste za super cenu prave greenline verzia ? lebo inak to vôbec nedava zmysel.
MirecBA
Guru

Odeslat příspěvekod tycoon 14. 6. 2016 10:27

thonyk píše:Dobrý den, chystám se kupovat zánovního Superba a vzhledem k hroznému stavu silnic v Česku (a obzvlášť v Praze) považuji za nutnost mít trochu zvýšený podvozek. Na mé stávající Octavii I jsem už dvakrát utrhl nárazník a jednou protrhl vanu na příšerné dlažbě ve Vršovicích.

Jelikož mi ve všech parametrech kromě podvozku vyhovuje Superb, tak jsem se rozhodl pro něj. Zvýšený podvozek ale je jen u verze 4x4 s pro mne nesmyslně žravým motorem 125 kw a i pohonem 4x4x. Proto uvažuji o verzi 103 kw, ale ještě lépe 77 kw Greenline, u které bych měl jistotu, že spotřebuje nejméně co je možné. Od auta požaduji v první řadě malou spotřebu, klidnou tichou jízdu, a absolutně nevyužiji výkon.

Proto se chci zeptat na kolik je složité zvýšit podvozek u verze Greenline do výšky verze s paketem pro špatné cesty, případně nakolik je to složité z běžně vysoké verze se 103 kw. Je mi jasné, že po zvýšení se spotřeba může zvednout, ale výška není to hlavní co spotřebu u Greenline snižuje takže to mi nevadí. Navíc předpokládám, že změna na zvýšenou verzi asi bude stejně náročná z běžné, i ze snížené verze.

Dodávám, že z toho co jsem našel Greenline je snížen o 15 mm a verze s paketem naopak zvýšena o 18 mm oproti standardu. Tzn. zvýšit o 33 mm.

Moc děkuji za rady!

Prosím nerozmlouvejte mi verzi Greenline ani zvyšování podvozku. Prostě jsem se tak rozhodl a píšu sem o rady ohledně zvýšení a ne ohledně výběru auta :-)


1) Vyber si kterýkoliv Superb s výjimkou verzí Greenline, Sportline a L&K.
2) Při konfiguraci auta si v příplatkové výbavě zaškrtni Paket pro špatné cesty (zvyšuje světlou výšku o 18 mm) za 5300 Kč a Přídavná ochrana pohonné jednotky + ochrana podvozku proti kamenům za dalších 5300 Kč.
3) Počkej si, až auto vyrobí, pak nasedni a jezdi.
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod milanekjablonecak 14. 6. 2016 10:37

Tak to udělej, jak píšeš, stejně si už rozhodnutej, jen by mě zajímal výsledek čáry máry úpravy, dej vědět.
milanekjablonecak
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Jelass 14. 6. 2016 10:43

To je zase nějakej srandista.
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků