VW Golf IV 1.4 - čištění škrtící klapy

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod macmuffin 7. 10. 2015 11:17

Ahoj,

mám takový problém u VW Golf IV 1.4. Za poslední rok jsem se setkal s problémem, že auto chcípá na volnoběhu, udržuje konstantní otáčky cca 400 ot/min, ale pak z ničeho nic poklesnou na cca 150-200 ot/min a motor chcípne. Stalo se mi to po natankování nekvalitního benzínu. Problém jsem vyřešil natankováním Shell VPower a po smíchání benzínu se starým nekvalitním problém zmizel.

Teď je však problém zpátky (tankuju už jenom benzín, který je ověřený, že Golfu chutná), začalo se to dít nejdříve jen u couvání, teď to chcípá na volnoběhu, průjezdem na křižovatkách atd ... na rovině, kde se udržuje konstantní vyšší rychlost to problém nedělá. Dle VAG diagnostiky za to může zanesená škrtící klapa.

Na netu jsem našel návod a video, jak tu klapu vyčistit, aniž bych ji musel celou vymontovat ... https://www.youtube.com/watch?v=FaCcGdyQuLg

Myslíte, že by to mohlo pomoct? Zvládne to i "neautomechanik", který řekněme je zručný a používá selský rozum? Mám za sebou nějaký výměny, čištění klapy však ještě ne.

Napadá vás ještě co by ten problém mohl způsobovat ? Je mi jasné, že po vyčištění bude třeba ve VAGu upravit hodnotu pro klapu ... kabel koupím tento http://aukro.cz/kb1-kabel-vag-diagnosti ... 23910.html a software stáhnu někde z netu (táta sice má originální licenci pro domácí použití, ale je 400 km daleko) tak prosím otázku legislativy pomineme :)

Díky za podnětné náměty a připomínky
i5 2500K, 8gb RAM, Kingstone HyperX, 1,5TB Seagate
macmuffin
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ol-da 7. 10. 2015 12:42

Jestli máš ke klapce přístup jako na videu, tak nic nerozebírej, ani neodpojuj, jen sundej hadici z klapky a dej ji trochu stranou, prstem s čistým hadrem klapku zevnitř vytři jak jen to půjde (chce to utřít i hrany samotné otočné klapky, hlavně tu spodní, na kterou se blbě dosáhne, když je vyklopená dovnitř), vytři i vnitřek tý sundaný hadice, zase ji nasaď, vyzkoušej a uvidíš.
Naposledy upravil Ol-da dne 7. 10. 2015 12:55, celkově upraveno 1
Ol-da

Odeslat příspěvekod maincoonsback 7. 10. 2015 12:51

Ne
maincoonsback
Inventář

Odeslat příspěvekod mfilip 7. 10. 2015 13:04

V servisu tento ukon stoji cca 500Kc. Budes to mit vycistene, jak to mas mit.
Podle mne VAG nebude mozna potreba, protoze si ridici jednotka nakalibruje skrtici klapku sama.
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jelass 7. 10. 2015 13:05

Netankovat u shell.
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ol-da 7. 10. 2015 13:07

V servisu pravděpodobně udělají přesně to, co je na videu. Vyhozených 500 korun.

Ještě k tomu videu. Vyčistili jen těleso klapky, na spodní hranu klapky i na hadici se vyprdli. A jako bonus si při otevírání klapky šlapáním na plyn při odpojených čidlech zapsali do ŘJ nějaký chyby.
Naposledy upravil Ol-da dne 7. 10. 2015 13:17, celkově upraveno 1
Ol-da

Odeslat příspěvekod Jean ViC 7. 10. 2015 13:09

mfilip píše:V servisu tento ukon stoji cca 500Kc. Budes to mit vycistene, jak to mas mit.
Podle mne VAG nebude mozna potreba, protoze si ridici jednotka nakalibruje skrtici klapku sama.

jen zdali to v servise necisti jen sprejem bez demontaze :hm
tedy jasne jak kde..
TCe 120k 205Nm EDC
Jean ViC
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mfilip 7. 10. 2015 13:40

Ol-da píše:V servisu pravděpodobně udělají přesně to, co je na videu. Vyhozených 500 korun.

Ještě k tomu videu. Vyčistili jen těleso klapky, na spodní hranu klapky i na hadici se vyprdli. A jako bonus si při otevírání klapky šlapáním na plyn při odpojených čidlech zapsali do ŘJ nějaký chyby.

A kolik to bude stat jeho, kdyz bude kvuli tomu kupovat spray a jeste chce koupit kabel?

-- 7. 10. 2015 13:41 --

Jean ViC píše:
mfilip píše:V servisu tento ukon stoji cca 500Kc. Budes to mit vycistene, jak to mas mit.
Podle mne VAG nebude mozna potreba, protoze si ridici jednotka nakalibruje skrtici klapku sama.

jen zdali to v servise necisti jen sprejem bez demontaze :hm
tedy jasne jak kde..

Pravda, mne to cistili takto.
Kazodpadne to u 1.8T pomohlo.
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ol-da 7. 10. 2015 13:56

Já bych nic nekupoval. Jak jsem psal nahoře, vytřel bych to normálně hadrem, to úplně stačí (10 minut práce, výbava: kleště a hadr, náklady nula).
Sprej je jen pro ty líné a pro ty, kteří chtějí mít pocit, že když si koupí "speciální přípravek", že to budou mít určitě lepší. No a pak to projel a uvidí se.
Ol-da

Odeslat příspěvekod orgasmic 7. 10. 2015 15:41

Může dělat i váha vzduchu.
NEevlim, tedy jsem.
orgasmic
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 7. 10. 2015 21:56

a tam už hadr a sprej nepomůže..
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 7. 10. 2015 22:10

ani svěcená voda
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jean ViC 7. 10. 2015 22:10

ale vymena jo
TCe 120k 205Nm EDC
Jean ViC
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 7. 10. 2015 22:59

ta jo.. :D
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod macmuffin 8. 10. 2015 16:33

o víkendu se do toho pustím :) nebudu ji celou vytahovat, jenom opatrně vyčistím hadrem :)

ještě mě napadla jedna věc, poslední dobou jsem si všiml, že při řazení 1ky to jde dost z tuha, má smysl vyměnit i převodový olej? nebo to rovnou nechat na servis ať mi ho vymění + seštelujou táhla
i5 2500K, 8gb RAM, Kingstone HyperX, 1,5TB Seagate
macmuffin
Kolemjdoucí

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků