od maincoonsback 27. 6. 2018 18:35
No...
Krátce...
Aribagy Takata byly průser jako hrom, ale vidím zásadní rozdíly:
1) Takata už v podstatě neexistuje, zatímco VW bude podvádět dál, nic jiného ani po celou dobu své existence nedělá, byl na tomto principu založen.
2) Manažeři Takaty spáchali sebevraždu, případně sedí, v případě managementu VW se nic takového neděje zatím (až na drobné výjimky, ale všichni víme, že ten největší hajzlík odešel těsně před tím, než to celé propuklo, takže ten už bude nejspíš z obliga)...
3) Airbagy Takata prokazatelně zabily desítky lidí, což je zlé... Na druhou stranu bych si u aféry dieselgate nedovolil tvrdit, tak jako Goes (který v tomto případě zcela zbytečně ze sebe dělá debila), že by tyto podvody neměly vliv na zdraví a životy lidí. Ona je totiž jen otázka času, kdy přijde (a možná už i existuje) nevyvratitelná studie (v případě, že by se VW šprajcoval), která troufám si tvrdit celkem bezesporu prokáže, že takto prokázaný podvod způsobil zdravotní potíže milionů Evropanů a u mnoha z nich je prapůvodcem jejich rakoviny a jejich smrti. Zní to dramaticky, ale jsem přesvědčen, že i tohle je ten důvod, proč z toho ta aféra je a proč VW když už nic jiného, drží hubu a krok a cáluje... To, že z toho ti lidi zatím nic moc nemají, nemusí být finální výsledek.
Takže tak...
A v neposlední řadě... a to sem psal už dávno a myslím, že si to všichni uvědomují, že pokud se o tom vědělo a řekněme jeden z největších výrobců aut přišel s těmito podvody, notabene, pokud na tom byli domluvení s dalšíma skopčákama..., že takové rozhodnutí podvádět ovlivnilo další výrobce, kteří byli nucení na tento podvod reagovat, ať už podobným podvodem, nebo dražším (dnes již vyčísleným) technickým řešením emisí u svých motorů a tím buď ohrozit obyvatele evropských měst stejným způsobem a nebo na silně konkurenčním trhu prostě ve srovnání s VW, který sprostě tohoto podvodu i reklamě využíval jako konkurenčí výhody, TRATIT.