robbert píše:maincoonsback píše:robbert píše:Takže auta se řešit budou a lodě ne?
https://www.garaz.cz/clanek/22-milionu- ... dna-lod-20
Až budou zaoceánské parníky jezdit v centru města, budou...
Četl jsi to vůbec? Chápeš cteny text?
lodě v Kolíně na Rýnem představují přibližně 20 procent všech emisí oxidu dusíku a v Düsseldorfu je to dokonce víc než 25 procent. Poslední měření společnosti Dekra ve Stuttgartu pak ukázalo, že v šestisettisícovém městě na jihozápadě Německa, které je kvůli výrobě vozů Mercedes a Porsche označováno za město automobilů a které je zároveň důležitou dopravní tepnou, je podíl automobilové dopravy na ovzduší výrazně nižší, než byste si možná mysleli. Měření Dekry totiž ukázalo, že denně se na území Stuttgartu uvolní do ovzduší 474 kilogramů prachu a polétavých částic, jenže jen šest procent z nich mají na svědomí výfuky aut!
Tomuhle moc nevěřím. Studovat to nebudu, takže ani nějak rozporovat.
Co ale vím naprosto přesně, že u nás v dedine se dělalo letos mereni kvality ovzduší (mimo toho i v sousedních obcích) a z výsledků bylo patrné, že na prach mají (i v dnešní době) v naší oblasti největší vliv lokální topeniště a pak... Světe div se doprava.
Pravdou je, že doprava nejsou jen emise.
Takže, nemohu soudit či je v Kolíně nad Rýnem ( ona Dekra ve vztahu k německým autům pro mne není záštita nestrannosti), nicméně to měření kvality ovzduší u nás v ruce mám a také z okolních obcí. A tam teda vliv dopravy je krásně videt. (Soboty, neděle, svátky, noční hodiny).
Je pravda, že v Německu jsou hodně oblíbené topidla na LTO, takže ty celkové výsledky mohou hodně ovlivnit. Ale to nic nemění na škodlivosti emisí...