Rychlejší akcelerace - tempomat nebo noha na plynu?

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod DoubleSix 23. 9. 2014 15:42

Jde mi o následující situaci. Jedete v klidu na tempmat, něco / někdo vás zpomalí a vy se pak hodláte vrátit na původní rychlost. Otázka je, co je rychlejší. Dát "resume" na tempomatu a nebo šlápnout na plyn.

Moje zkušenost z posledních 2 aut je následující

1) U Peugeotu 5008 1.6 THP byl tempomat vždy rychlejší jak noha na plynu (brácha mi i říkal, že mi vždy z výfuku vyletěl černý kouř a auto pak vyrazilo kupředu)
2) Honda CR-V 2.0i - noha na plynu je daleko rychlejší. Ten tempomat mi přijde, že dlouho vyhodnocuje, co po něm vlastně chci a pak velice, ale opravdu velice pomalu zrychluje.

Jak to máte vy?
Naposledy upravil DoubleSix dne 23. 9. 2014 15:56, celkově upraveno 1
DoubleSix
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Captain Slow 23. 9. 2014 15:48

3er - tempomat pocitově zrychluje cca na 1/3 plynu, takže je rychlejší na to šlápnout
Captain Slow
VIP moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kbn-001 23. 9. 2014 15:53

nevím tempomat nemám :-D
kbn-001
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomas B 23. 9. 2014 16:14

OII RS TSI chip - mně vždy přišlo, že to na tempomat zrychluje buď stejně dobře nebo líp, než když na to šlápnu sám. Teď jsem jel za posledních 14dní dvakrát delší trasy po dálnici a přišlo mi, že na tempomat to reagovalo podle toho, jestli jsem předtím na to víc šlapal nebo jel spíš klidně, což je určitě nesmysl a jen to ukazuje, že mám cit lopaty
Tomas B
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moucha 23. 9. 2014 16:18

Ja myslel ze tempomat zrychluje na dve tretiny plynu
Moucha
ing. Spokojený
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lukas.pce 23. 9. 2014 17:35

v supu tempomat dava klidne pri akcceleraci plny plyn ale pridava dost pozvolna
S1 V6
Škoda Heinline 1.4
Citroen Berlingo 1.4
lukas.pce
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 23. 9. 2014 17:43

FOFO zrychluje na tempomat o hodne rychleji nez OII, ale ani jedno ne na plny plyn
GVII kombi 1.6 TDI 85kw
S-Max 2.0TDCI 120kw
911 997.1 C 239kw

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MirecBA 23. 9. 2014 18:28

u Megana II a aj III bol tempomat rychly- udajne zrychlenie na plny je ekonomickejsie
u A6 ci Mazdy 6 je tempomat "lemra"
MirecBA
Guru

Odeslat příspěvekod mfilip 23. 9. 2014 19:59

OII RS, no taky bych rekl, ze je to tak na 2/3 plynu na tempomat, rozhodne kick down je rychlejsi.
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
goes: tak jo, zde jsi vyhral
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dong 24. 9. 2014 06:25

V cedniku mi pripada, ze tempomat zrychluje stejne jako ja, ale kousek pred dosazenim nastavene rychlosti zacne ubirat. Takze noha je nakonec rychlejsi.
Dong
Dong
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Jelass 24. 9. 2014 06:35

u me se do toho pridava automat, ale mam to urcite rychlejsi nohou na plynu, ale v 90% situaci staci dat resume.

Civic 8g ivtec - urcite noha na plynu. Celkove imho pri manualni skrini nema cenu davat resume, musis si stejne sam radit a tempomat dyl "premejsli" a jeste do toho zrychlovani zapinat tempomat... imho prace navic.

-- 24. 9. 2014 07:39 --

Captain Slow píše:3er - tempomat pocitově zrychluje cca na 1/3 plynu, takže je rychlejší na to šlápnout

Jestli se nepletu, tak diky pozvolnejsimu pridavani by mel tempomat setrit i palivo, takze ta 1/3 az 2/3 plynu by bylo logicke.
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tycoon 24. 9. 2014 06:57

Pokud chci zrychlovat, tak to udělám manuálně.
U FI jsem si všiml těchto věcí:
1) Tempomat je "pomalý". Tzn. když jedu například v obci 55 tacho na pětku, tak neudrží přesně rychlost, když je třeba mírné stoupání a pak po pár metrech hned mírné klesání (do toho stoupání rychlost klesne, on pak začně přidávat, ale to už se jede z kopce, takže rychlost překročí).
2) Tempomat nebrzdí motorem. Tzn. jedu třeba v obci z kopce, ale on nedá "nohu pryč z plynu", i když auto zrychluje, furt tam trochu plynu dává. Když tempomat vypnu, auto rychlost udrží, protože se využije brzdný účinek motoru.
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod D1.8T 24. 9. 2014 07:31

Máš to rozbitý.
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tycoon 24. 9. 2014 08:35

To nevylučuju. Minulý měsíc se mi poprvé rožla kontrolka EPC - a nefungoval tempomat (po dalším startu OK). Takže ruku do ohně za jeho funkčnost dát nemůžu.
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod anonymni 24. 9. 2014 08:38

U A6 funguje tempomat rychle, lae musi byt rozdil mezi rychlosti co jede clovek a nastavenou velky. Jak je treba jen 10 kmh tak to zrychli pomalucku, kdyz 40, tak to zabere jako krava a pocitove stejne jako full plyn, ale pred tou zvolenou rychlosti to ubere na tempu a dojede k nastavene rychlosti pekne plynule.
anonymni

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků