od pech. 21. 10. 2016 13:44
je lepší startovat to druhé auto při nastartovaném motoru a mírně zvýšených otáčkách vozidla dárcovského.... Zvýšené napětí, které zajišťuje alternátor podstatně urychluje přesun energie z téměř nabité baterie dárcovského vozidla do vozidla zachraňovaného, a je lepší i z důvodu přechodových odporů dlouhých kabelů a nedokonalých kontaktů kleští na nich, protože při vyšším napěí je schopen stejný kabel přenést vyšší výkon a i alternátor dává značný proud, který může rozhodnout o úspěchu....
Vana: pravda, i slabý kabel může posloužit, jen to nepůjde okamžitě jako u kabelů odpovídajícího průřezu, ale za delší čas, třeba 15 minut.... Pokud není baterie vadná, ale jen vybitá, tak ani slabší kabel neskápne, protože vybitý aku má velký vnitřní odpor a když se postupně nabíjí, tak sice klesá jeho velký vnitřní odpor ale zase se zmenšuje rozdíl napětí mezi aku dárcovckýcm a obdarovávaným... takže pro záchranu beze spěchu může posloužit i kabel o průřezu nějakých 6mm2, jen to nepůjde hned...
Pro okamžitý start běžného osobáku je zapotřebí kabel tak 16-25mm2
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem