Startování přes kabely z druhé baterie

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod speleo 19. 10. 2016 21:00

škoda, já se tak těšil že to bude multifunkční :(
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar


Odeslat příspěvekod speleo 19. 10. 2016 21:17

vypadaj docela slušně a i cena je relativně přijatelná.
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod powerball 19. 10. 2016 21:18

realne staci kus dratu.vyzkouseno.samozrejme musi to chytnout rychle jinak to shori.
seek discomfort
powerball
Powerman
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 19. 10. 2016 21:30

Myslíš třeba ty tvoje s urvanou jednou kleštinou ? :D
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 20. 10. 2016 04:45

Reálně kus drátu funguje v případě, že slabá baterka je pouze vybitá ale jinak v pořádku. Musí se nechat připojena na druhý aku nějakou dobu aby se stačila trochu dobít - proud tam jde malý jako z normální nabíječky - a po oživení už baterka nastartuje vlastní silou

Pokud ale má slabá baterka jiný problém, například vnitřní vadu, slabé kabely nemusí pomoct a je pak nutné velký startovací proud přenést přímo z druhého aku silnými kabely

Samozřejmě i v prvním případě jsou silné kabely lepší, případné dobití proběhne daleko rychleji. Ale nemusí se na něj obvykle vůbec čekat a se startem pomůžou okamžitě
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 21. 10. 2016 13:44

je lepší startovat to druhé auto při nastartovaném motoru a mírně zvýšených otáčkách vozidla dárcovského.... Zvýšené napětí, které zajišťuje alternátor podstatně urychluje přesun energie z téměř nabité baterie dárcovského vozidla do vozidla zachraňovaného, a je lepší i z důvodu přechodových odporů dlouhých kabelů a nedokonalých kontaktů kleští na nich, protože při vyšším napěí je schopen stejný kabel přenést vyšší výkon a i alternátor dává značný proud, který může rozhodnout o úspěchu....

Vana: pravda, i slabý kabel může posloužit, jen to nepůjde okamžitě jako u kabelů odpovídajícího průřezu, ale za delší čas, třeba 15 minut.... Pokud není baterie vadná, ale jen vybitá, tak ani slabší kabel neskápne, protože vybitý aku má velký vnitřní odpor a když se postupně nabíjí, tak sice klesá jeho velký vnitřní odpor ale zase se zmenšuje rozdíl napětí mezi aku dárcovckýcm a obdarovávaným... takže pro záchranu beze spěchu může posloužit i kabel o průřezu nějakých 6mm2, jen to nepůjde hned...

Pro okamžitý start běžného osobáku je zapotřebí kabel tak 16-25mm2
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 21. 10. 2016 15:44

S tím velkým vnitřním odporem bych si nebyl úplně jistý. Když jsem měřil co jde do vybité baterky přes pořádné startovací kabely tak mi měřák ukazoval i 100 ampérů

Ale souhlasím že tenký drát propustí daleko míň
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Antiradary BEL 21. 10. 2016 17:44

hodas píše:Dotaz - chci si k autu koupit startovací kabely, jsem v zimě často na horách s rodinou, tak kdyby něco. Poradíte jaké parametry si mám ohlídat? Auto IX35, 2,0 CRDI, 135kW, nafta. Díky


Určitě nic levného, žádné startovací kabely z Lidlu nebo tržnice, ale nějaké kvalitní ze specializovaného eshopu a s cenou přes 1.000 Kč. Kdysi jsem se taky trápil s podobnými šmejdy a nedokázal pochopit, proč se startér pořádně netočí, když mám sice no name kabely, ale krásně tlusté a asi i kvalitní. Pak jsem někde na Internetu našel, že tlustá je akorát izolace a drátek uvnitř je tak tenký, že nedokáže přenést větší startovací proud: http://www.svarbazar.cz/phprs/view.php? ... 2008022801. Koupil jsem pořádné, byť celkem drahé startovací kabely a najednou to šlo jak po másle. Myslím, že mám https://www.okautodily.cz/st957026-pro2 ... i-technika nebo něco podobného.
m4lcolm: Je sranda, kolik jedincu se nechalo zmanipulovat, ze se dobrovolne biji za cizi financni zajmy jako uzitecni idioti.
Antiradary BEL
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod GeneHawkins 22. 10. 2016 12:14

speleo píše:Nejdůležitější je kvalita a průřez vodiče.

Ne. Nejdůležitější je spoj mezi vodičem a klemou.
GeneHawkins
Insomniak roku 2013-17
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mlaskac 22. 10. 2016 12:29

speleo píše:vypadaj docela slušně a i cena je relativně přijatelná.


radeji si tam napis o aviove, ja mam 5m od mulace a spokojenost - za 1.5 navic chtel asi 200 (1500 kc)

-- 22. 10. 2016 13:32 --

speleo píše:vypadaj docela slušně a i cena je relativně přijatelná.


radeji si tam napis o aviove, ja mam 5m od mulace a spokojenost - za 1.5 navic chtel asi 200 (1500 kc)
mlaskac
Inventář
Uživatelský avatar

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků