Postřehy a zkušenosti ze servisů v ČR - pište sem!

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod swenak 22. 4. 2011 09:01

Ahoj všem,

jsem dlouho nespokojen s tím, jak to funguje v servisech a nikde jsem zde nenašel žádné téma, které by toto řešilo obecně tak, aby jsme věděli, kam jít, kam ne, na koho se tam případně obrátit, jaké mají ceny, jaká je výsledná spokojenost, jaký je přístup v servisu a tak dále. Dovolil jsem si založit toto téma a snad se nám časem povede dát stávajícím a novým členům fóra informace, které jim pomůžou vyhnout se těm špatným a navštívit jen ty dobré. Je jasné, že ne každý je 100% špatný, nebo 100% dobrý, ale to už pak je na každém z nás. K založení támatu i k sepsání zkušeností mně přivedlo toto téma: http://oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=2972

Problém se servisem je, že i když servisu zaplatíte velkou částku, tak servisní mechanik pořád může (ale nemusí) být flákač, nešika, zloděj. Nového oleje se nedočkáte, filtru taky, jiných prací či materiálu nevyjímaje. Poznáte to?

-------------------------------------------------------------------------

AutoJarov - Praha

Já mám velice špatné zkušenosti s AutoJarov Praha a to více krát (už se to nestane) s VW Golf GTI. Neuměli nakódovat gateway po výměně jinde (dělal to kamarád, co děla v servisu a nepovedlo se mu to, protože jejich neoriginální SW neuměl dobře s mojí novou gateway). Více, než 3 hodiny práce na Jarově, dokonce se snažili mně ukecat, že je něco s elektrikou a museli by kompletně předělat kabeláž, musel jsem jim pořádně vysvětlit, že jsem u toho byl celý čas a že to není elektroinstalace, nakonec mi to vrátili, cena cca 1000,- Kč s tím, že to chyby pořád hlásí, ale jen nějaké, že jinak je vše OK a vše pracuje a nevadí to, že by jim to zabralo moc času hledat další chybu. Pak mi to na parkovišti za 10minut udělal kluk z VW klubu, chyba byla jen v kódování zesilovače (na Jarově mi ho nenakódovali a tak to hlásilo chybu). Tady to beru jako nešikovnost techniků.
Další pokus už byla snaha mně okrást. Dělali mi servisní úkony, jejich seznam byl předem daný (výměna těsnění pod hlavou válců, výměna uložení předních ramen, geometrie), cena taky. Odhad 12tis s tím, že je preventivně nadhodnocen, "kdyby něco". Ze seznamu udělali tak 2/3, cena byla lehce pod 12tis. Zůstala už "jen" výměna těsnění pod hlavou válců. Říkám, že to je přece nesmysl, že cena je, jako by udělali vše, ale reakcí bylo něco jako "nechápu, co se Vám nezdá, cenu jsme dodrželi a je nižší, než původní rozpočet". Zaplatil jsem a když dorazilo těsnění, tak byl odhad na výměnu cca 4tis. Cena byla ve výsledku cca 2400,-Kč. Když budu brát těch 12tis jako strop, i když nadhodnocen, ve kterém měla být i druhá oprava, tak se mně pokusili obtáhnout o těch cca 2000,-Kč. Stěžoval jsem si na první případ, i na druhý, řešil jsem to s vedoucím servisu. První případ "neuznal", měl málo informací a údajně taky nemůžou vše dělat, ale jen to, co umí originální VW diagnostika (byl to originální Premium VW SoundSystem, takže to snad umí i originál VW diagnostika). Za druhý případ se omluvil a nabídnul mi několik řešení, ale jen telefonicky (dobropis, zboží, sleva). Když jsem chtěl zboží, odpověď byla, že na něj dostanu 10% slevu (tedy asi 200kč), když jsem to řešil dál, že to bych si ani nedal práci mu kvůli 200,-Kč napsat, už byla mailová komunikace prodlužována, až nulová, ale nedal jsem se. Později mi bylo vysvětleno, že slevu 10% mám na vše (materiál a služby z AutoJarov), ne jen na to, co jsem chtěl původně. Hezké, ale to bych musel vzít služby a zboží za 20tis, abych "si zahojil" ty 2tis a jelikož už jsem věděl, že vše mají předražené a služby neodpovídají cenám, neměl jsem zájem u nich už servisovat (a taky jsem jim to oznámil). Chtěl jsem pak tedy dobropisovat úměrnou částku, ale údajně to taky nebylo v nabídce, že to nikdy neřekl. Nakonec jsem po cca 3/4 roce od nich dostal 4l oleje 5W-30 v jejich částce cca 4x700kč, jak mi pan vedoucí psal v mailu, ale na to, že ten olej jde pořídit za cca 230kč/litr jinde už nereagoval. Budiž, i todle bylo více, než nic, podepsal jsem, že už vůči AutoJarov nemám pohledávku za tuto reklamaci a tím to skončilo.


Další epizoda přišla později. Poslední výměna long life byla na Jarově, ale nastavili mi tam interval pevný 17tis km:-) Na faktuře z AutoJarov nemám fakturovanou výměnu motorového oleje - jestli mi ho měnili tedy ani netuším, ač jsem jim 4l dodal, které mně poslali koupit z VW sekce do Škoda sekce v akci za cca 200,-Kč/l, běžně 799,-Kč. Dalšího 0,6l si již fakturovali plnou částkou, stejně tak filtr je na faktuře, takže výměna oleje a filtru je asi schována za službu "servisní prohlídka". Olej jsem si nedávno radši měnil sám, po tom, co jsem se pídil, je běžné, že dostanete jen část nového oleje, nebo i nic. Chci si důležité věci dělat raději sám. Cca 4,6litru oleje 5W-30 za internetovou cenu cca 230,- Kč/l (i méně, když vezmete 5l balení). Originální filtr cca 130,-Kč. Práce šikovného člověka tak 1h (jsem po operaci achilovky, do jámy se mi chodilo blbě, tak to trvalo déle a dělal jsem to poprvé, taky trvá, než olej vyteče). Olejový filtr jsem měnil s potížemi, protože nešlo odmontovat jeho pouzdro (urvala se nástavba na 36tku klíč), snad je to jen mojí nešikovností a budu věřít, že na Jarově jej vyměnili, poznat to nejde. Taky jsem si měnil prachový filtr v autě a tady bylo další překvapení. V 03/2010 mi dle faktury v AutoJarov údajně dávali nový filtr za cca 580,-Kč a nějaká práce (v rámci servisní prohlídky). Já pořídil filtr stejný originál za cca 270,-Kč a při výměně jsem zjistil, že filtr tam byl z roku 2008. Ano, lze to teoreticky přisoudit "skladové zásobě", ale při takto velkém servisu bych o tom pochyboval, obrátkovost podobných dílů je dle mě velká a nepočítám, že by si na sklad pořizovali tak velké zásoby, hlavně, když nemusí a zásoby se jim doplňují v krátkých intervalech, ale prokázat to nejde, samozřejmě.

Takže tolik moje zkušenosti s AutoJarov, nejen nešikovnost, ale i nesolidnost. To, že jsem dostal alespoň 4l oleje je snad jen díky tomu, že když pan vedoucí už na moje maily ani nereagoval, napsal jsem toto na vedení firmy (oddělení péče o zákazníky a pak snad ještě dalšímu z vedení). Sice teď nemám vůči nim žádnou pohledávku, ale nespokojenost je tu velká a už si u mě neškrtnou a kde bude možné, sdělím zkušenosti. Nedávno jsem taky zjistil, že mi třeba fakturovali náhradní díl, který ma doporučneou cenu kolem 1200,-Kč a prodává se kolem 600,-Kč za ceno kolem 2000,-Kč - silentblok ramena, nebo tak něco.

Abych k nim nebyl jen kritický, tak prostředí je příjemné, dá se tam sedět, když čekáte, než se vám někdo bude věnovat, je tam hned poblíž bar, běží TV.

-------------------------------------------------------------------------

BestDrive Praha 10

Před pár týdny jsem byl v BestDrive na P10, únik chladící kapaliny a asi zavzdušnění brzd. Když mi mechanik přede mnou demontoval kryt motoru (2.0 TFSI), tak jsem pomalu brečel a radši jsem mu říkal, kde a jak chytnout a co sundat, už tak byl kryt prasklej z předešlých zásahů (i já mám na tom vinu). Vůz jsem si druhý den převzal, chladička snad OK, údajně jen uvolněna spona na hadici, ale kontrolovali tlakovou zkouškou. Brzdy údajně odvzdušnili taky. Cena 400,-Kč za obojí příjemná. Jenže, brzdy byli na tom stejně, snad i hůře. Byl jsem tedy následně ve FastBox PrůhonicePrověrili opticky brzdový systém, brzdy, svezli se, dle nich je to snad OK, mám sledovat a pak by se uvidělo. Přístup byl super, pán ochotný, dá se tam sedět, hraje hudba. Cena 40,-Kč směšná. Brzdy ale nejsou OK, takže jsem to nechal kouknout u známeho, podtlakové hadičky snad OK a když jsem mu opakoval, jak to začalo a zkoušel pedál, říkal, že to bude vážně jen vzduch, nebo už horší brzdovka (měněna v AutoJarov 03/2010). On ale neměl kapacitu na výměnu a mám to k němu 50km, takže jsem se objednal v neděli do FastBoxu Průhonice na výměnu, uvedl jsem do telefonu vůz, rok, sám v telefonu si pro sebe řekl "takže ABS". Přijel jsem na danou hodinu, chvilku počkal, auto si vzali a dohodli jsme se, že za hodinku se vrátím, že už to bude. Přišel jsem za hodinu, sednul si a čekal na prodeně (je to fajn prostředí, mají to jako prodejnu, hraje hudba a tak, vzadu servis). Po cca 10 minutách přišel klučina a omlouvá se, že dělal předtím u VW a ví, že mi to ve FastBoxu Průhonice teď neudělají, že na tyto vozy (s ABS) je potřeba pumpa, že nožně to neudělá, že je na to sám, že bez pumpy to nejde ani odvzdušnit a že pokud mi to jinde jen odvzdušnili uvoněním šroubu, tak to spíše ještě více zavzdušnili. Takže jsem odešel s prázdnou, alespoň, že to bylo "zadara". Dle netu zdá se BestDrive P10 nedělá výměny brzdové kapaliny, takže asi nemají pumpu, takže teoreticky mi to blbě, nebo vůbec neodvzdušnili. Problém přetrvával, takže jsem zase zajel do BestDrive P10 a nechal vyměnit brzdovku. Výsledek byl kolem 450,-Kč, údajně byla ale čistá. Dle mně se ale brzdy zlepšili.

Další legrace byla, když jsem po cca měsíci od "opravy" úniku chladící kapaliny zjistil, že uniká dále. Jel jsem tedy zase do BestDrive P10, kde mi po pár hodinách řekli, že je asi prasklá hadice, na které předtím újdaně byla uvolněna spona. Objednat ji bez rozebrání neuměli a tak jsme se dohodli, že si vemu auto, pořídím si ji jinde a dovezu to znovu. To jsem udělal, koupil za cca 1000,-Kč uvedenou hadičku, objednal se na servsis a dovezl. Dělali to údajně celý den, musel jsem se pár krát s nima domlouvat na přesunutí času vyzvednutí. Nakonec jsem si vůz vyzvednul a byl potěšen, že nic nechtějí platit, protože to byla jejich chyba a tak dále. Před servisem jsem si ale řekl, hele, zadara, to dnes nejde jen tak, otevřu motor a hned vidím, že mi poškodili jenden plech na motoru. Pár minut jsem to rozdejchaval a pak jel domů a sepsal stížnost, poslal fotky. Docela rychle odpověděl vedoucí servisu, omluvil se mi s tím, že to prověřil a že byl problém s nějakým šroubem a proto to takto bylo řešeno, ale že je možné, že křivé jsem to již dodal (není to možné, pár dnů předím jsem ten plech čistil a mám i foto). Taky mi špatně nasadili tesnění pod kapotou. Nabídnul mi možnost kompenzace službami, za což jsem poděkoval, ale nevyužil toho, protože důvěra již nebyla. Jenže, toto není konec. Cca týden, možná o něco déle mi počítač hlasí problém s chladící kapalinou. No, jak tušíte, sice mi to dělali na 3x, vyměnili hadičku, poškodili plech motoru, tak výsledek žádný. To jsem jim napsal už jen jako "vtipnou" informaci, jak to nakonec "udělali", zatím bez reakce, ale ani nic nečekám a dal jsem to už do Tukasu. Uvidím, jak to dopadne, natlakují to a uvidíme. Je možné, že to bude tesnění pod hlavou válců, což je vtipné, protože to mi ani ne před rokem měnili v AutoJarov (píšu zde o tom) a že pokud by to tak bylo, mám si tam zajet a reklamovat to u nich. No, pokud to tak bude, tak je docela lituju, protože si to opět za kloubou nedají (na VW CZ jsem již psal před časem, ale údajně je vše vlastně v režii serivních center a oni nekontrolují, jak přesně co dělají).

Přístup servisu příjemný, prostředí fajn, dá se sedět, vidíte do dílny a je asi možné i být u nějaké opravy. Žel, výsledek práce nestojí za nic (slabé slovo).

EDIT 6.4.2011:
Abych taky přispěl novinkama, tak se pořád nemůžu dopracovat k dohodě s BestDrive Praha 10. Chci po nich zpět peníze "za práci" a i za materiál, který jsem koupil zbytečně na jejich doporučení. Nejdřívě delší dobu ticho, po urgenci omluva, že omylem se mail ke mně nedostal, materiál mi ale proplatit nechtějí, protože byl údajně nutný, i když jeho výměnou se únik kapaliny nezmenšil, možná spíše naopak. Teď čekám na reakci asi týden a zatím nic.

EDIT 21.4.2011:
Takže s BestDrive to mám "vyřízeno" a to tak, že po cca 1,5 měsíci řešení nabídli, že mi vrátí 200,-Kč za první opravu, která nic nevyřešila a dajím mi nový plech, který zničili s tím, že si ho na své náklady nechám vyměnit (cena plechu co jsem koukal cca 150,-Kč, ale výměna by byla asi docela problematická). Chtěl jsem po nich proplatit i díl, který jsem koupil, protože tvrdili, že je hadička prasklá a proto mám únik kapaliny, ale tou hadičkou to nebylo, protože únik po její výměně byl stejný, jako předtím a až v Tukasu mi ho odstranili a chyba byla někde jinde. Takže ve výsledku jsem těměr 3 dny neměl auto, zaplatil jsem 1200,-Kč a za to jsem dostal jen to, že poškodili část motoru. Tento servis můžu vřele doporučit! :-)

-------------------------------------------------------------------------

FastBox Praha - Letňany a Průhonice

Jak jsem psal, u nich jsem vlastně nakonec nic kromě času a 40,-Kč nenechal. Příjemné jednání na obou provozovnách i telefonicky, prostředí příjemné, ale asi mají zatím malé možnosti oprav, spíše běžné a jednoduché věci.

-------------------------------------------------------------------------

Autoservis Jan Novák - Praha 10

Jednání příjemné, je to vlastně velká garáž, měnili mi tam rozvody, co jsem si donesl za cca 1800,-Kč a v ceně byla demontáž koncovek výfuku a navaření nových. Staré mi zapoměli vrátit (a se spíše zapoměl připomenout, že je chci a pak už se mi to nechtělo řešit:-) ), ale rozvody mi dali, protože byli "jako nové", protože je původní majitel vážně měnil, ale já nevěřil :-) Blbě mi ale namontovali po servisu podběhy a vysunuli se takové zásuvné plastové matky, to mi pak zdarma opravili (říkali, že mi tam jen lítal nějaký plast a ten dělal hluk), ale douho to nevydrželo, asi je tam tlačili při montáži moc nasilu, nebo to prostě je blbě již v základu a plast se odřel a už to nesedělo, tak jsem si koupil nové plastové rozpěrné matiky (8,-Kč/ks) a udělal to radši sám (no, nakonec ani to nepomohlo a tak jsem použil kousek plastu, vložil ho do matky, tím se více roztáhla a snad již bude držet v díře).

Je to "garáž", moc kouře od cigaret, ale jednání rychlé a věcné a příjemné (posledně mi ale měli volat kvůli ceně dílu a už je to týden a nic, ale to není katastrofa). Jen doufám, že aktuální únik chladící kapaliny není díky chybě ve výměně vodní pumpy, kterou mi zde s rozvody taky měnili, to se uvidí brzo.

-------------------------------------------------------------------------

Autoservis Průběžná s.r.o. - Praha 10

Měnili mi přední kotouče a destičky, materiál můj, cena 2000,-Kč, neprofesionalita tam vládla, neměli přehled, že jsem volal a objednával se, pak co si vyzvedávám (je to nějaký servis/učňák, čekal jsem tedy alespoň lepší cenu, když se na mně někdo učí).

Prostředí jako za komunismu, přístup podobný, ale dalo se sedět, snad i TV tam běží :-) Pozor, je to učiliště a nevíte, jestli se učeň zrovna dobře vyspí :-)

-------------------------------------------------------------------------

Pneuservis KNK Budějovická (mají ještě centrálu na P4 Nusle)

Měnili mi zadní destičky a kotouče, trvalo to dlouho, protože neměli nářadí a tak ho šli koupit, cena 1000,-Kč. Pneumatiky mi mění již pár let, zakže je znám, ač se tam teď měnil člověk. Ceny rozumné, bez problémů, před pár lety mi i pomáhlali řešit problém s kolama, házelo mi něco na malém Yarisu - nakonec vada pneumatik, ale zdálo se, že je problém s tím, že ALU měla jinou díru a nebyl centrovací kroužek.

Příjemné jednání na obou pobočkách, je to jen taková otevřená garáž (centrála je menší prodejna a dělají věci před prodejnou na ulici), jste u všeho (většinou jen u výměny gum, ale někdy udělají i něco jiné). Je tam i možnost si sednou v kanceláři.

EDIT 21.4.2011: Posledních pár dnů jsem tam byl jako doma, dostal jsem výměnou za svá kola jiné, které sice čerstvě nasazoval kluk z STK, ale zjevně blbě, ani jednu nevyvážil dobře a k tomu ještě ani pořádně (nebo vůbec) neutěsnil ráfek, takže mi je zde vyvažovali znovu a pak za pár dnů ještě 2 kola přetěsnili, přistup je pořád příjemný, ochotný. Jen mi při tom čachrování s kolama pošel ořech na McGuider bezpečáky, ale to mi taky v jiné jejich pobočče zařídili (za 400,-Kč bez objednání a čekání), když jsem viděl, jak to jde lehce odstranit, tak už vím, že mi postačí jedny bezpečáky jakékoliv, profíka nezstavím a smažka nezvládne jen tak i ty základní). Takže tento pneuservis mně pořád těší, což u mně není moc lehké :-)

-------------------------------------------------------------------------

Autoservis Barvínek - Praha Ďáblice

Před pár lety jsem si nechal udělat dveře, co jsem zbořil v podzemní garáži na jiném voze (Toyota Yaris), na pojišťovnu a ještě přes známého mé známé (majitel myslím). Výsledek - neseděl odstín, bok karoserie, kde se pojil původní a nový lak nebyl rozstříkán, ale ostre zaříznut, bylo tam přímo cca 0,5mm drážka. Cena kolem 30tis myslím, ale práce neodpovídala, dveře nové bez lakování stáli cca 7tis, zbytek už jen lakování a práce.

-------------------------------------------------------------------------

AutoBase Praha 10

Další "dobré" zkušenosti mám s AutoBase Praha (BMW servis), hlavně tedy s přístupem lidí na skladu, mailová ignorace, dovolat se problém, když ste tam osobně, tak i dozvonit na sklad problém. Problém byl i s placením, kdy ke konci pracovní doby není možné platit kartou (pokladní odchází dřív) a já musel honit peníze po bankomatech. Neschopnost odstranit hluk v nádrži (asi plovák) je už zase technická věc. Přístup na to, že šlo o BMW byl smutný, ale zase chápu, bylo to nejlevnější, co BMW dělá.

Dá se sedět, příjemné prostředí.

-------------------------------------------------------------------------

Toyota Tsuscho Modřany

Tady jsem byl asi nejvíce spokojen, ale pravodu je, že v té době jsem auta bral trošku jinak :-) Příjemné prostředíi lidi, mailová i telefonická komunikace na úrovni, ceny, no, asi docela vysoké, ale jinde by to bylo asi podobné (dělali mi tam zase Yarise, který mi na letňácích v zimě v zatáčce vyjel do příkopu - dveře a bok odřen, pár prkotin a cca 80tis faktura).

Dá se sedět, příjemné prostředí, TV, prostě pohoda ala Toyota :-)

-------------------------------------------------------------------------

Tukas VW/Audi komplex Praha 10

Na práci zatím nemám reference, uvidíme, jak dopadne řešení úniku chladící kapaliny, zároveň je nějaka VW akce a zdarma mi vymění zapalovací cívky, údajně néjaký problém a spadám do toho (pravdou je, že jednu jsem měnil před cca půl rokem). Zatím jsem tam jen nakupoval pár dílů a to vše OK, jen narozdíl od AutoJarov mi často na mail či telefon řekli u dražších věcí, že jen proti záloze, nebo úhradě předem.

Příjemné je, že pracují 7 dnů v týdnu. Prostředí příjemné, ale schází tam sezení při čekání (zrovna dnes jsem tam dal auto a čekal do 10 minut ve stoje, což není moc, ale po operaci achilovky si rádi sednete :-) Milé je, že vás na metro Skalka odvezou "zdarma". Mně odvezli až do práce, protože na P10 u Skalky dělám :-)

EDIT 3.3.2011: Takže další informace jsou, že s prací spokojen nejsem. První návštěva znamenala nechat tam vůz celý den, kontrolovali úník chladící kapaliny, který několik krát řešil BestDrive P10 (píšu jinde) a neúspěšně. Únik nalezen, byl problém v těsnění, které neměli (protože nemám běžný motor), takže jsem si vůz vzal a dohodli jsme se, že si zavoláme. V ten den jsem našel jen tak na pojistkové skřínce položenou plastovou úchytku na 2 hadice, kterou tam mechanik zapomél vrátit zpátky (snad jen to) a ranní startováni mi dřelo. Vůz jsem opět dovezl, když byl díl, bylo to dopoledne s tím, že večer po 18h by měl být hotov. Cena odhadována na 5tis. Kolem 18h jsem dorazil, technik na cca 10min odešel a pak se vrátil s kolegou a informací, že auto již téměr bylo, ale žel, mechanik ulomil nějakou trubku pro podtlakovou hadičku a samozřejmě, není to skladem a nejde s tím jezdit, díl možná bude až za pár dnů. Omluvili se, já s klidem vzal náhradní vůz a odjel domů. Ve 20:30 mi volají, že se jim to povedlo udělat a že cena bude cca 6200,-Kč. Žě mi dají slevu, kterou tam měli (teď mají 20% na práci a 10% na materiál, ale v únoru bylo 30% a 10% a že to dostanu). Říkám si, no, je to hodně, ale mínu sleva a bude to lepší. Vrtalo mi ale v hlavě, že se jim povedlo takhle pozdě sehnat díl. Ráno jsem se stavil pro vůz. Cena byla sice 6228,-Kč, ale jiź po slevě, takže bez slevy docela přes rozpočet. Na faktuŕe žádné těsnění, jen hromada jiných věcí. Říkam, že je to divné, jak cena, tak to vše, ale co s technikem, že jo. Zaplatil jsem, kouknul, jestli pod kapotou něco zase nenechali a jel jsem do práce, kde jsem rovnou sepsal na vedení dotaz (stížnost). Hned v ten den mi večer volal vedoucí servisu, omluvil se, dohodli jsme si schůzku a že to probereme. Výsledek zatím není konečný, ale pán byl velice vstřícný, dokonce se zaměřil spíše na něco, co jsem si ani neuvědomil (třeba, že mi zbytečně menili chladíci kapalinu), vysvětlil mi, že se třeba nedodává samotné tesnění, ale celej díl. Taky mi vysvětlil, že to, že se "zlomený díl najednou našel" znamenalo to, že to udělali jinak, že VW přímo dodával na to nějakou opravní sadu pro jiné vozy, kde se to ulamovalo díky vadě na dilech a stejným způsobem mi to opravili.

Takže zatím to vidím tak, že práce tedy nic moc (nenasazený díl, další díl zlomený, pak nejasnosti ve faktuře, cena neodpovídala předpokladům), ale na straně druhé, nejvstřicnéjší postoj k řešení. Nevím, jestli je to běžné, nebo je to jen tím, že jsem jim napsal, že tyto informace zveřejňuju a že si je i ověřuju u VW (což dělám), ale prostě je to zatím z těch 3 servisů, kde jsem něco větší řešil (AutoJarov, BestDrive a teď Tukas), nejlepší přístup bez ohledu na to, jaký bude výsledek. Jen doufám, že oprava je finální, nic mi nebude téct a že něco jiné není poškozeno.

EDIT 9.3.2011: Včera jsem byl opět v Tukasu a faktura mi byla snížena o cca 1800,-Kč za materiál, práci jsem už ani neřešil. Sice mně mrzí, že se to vůbec stalo, ale servisu a hlavně jeho vedoucímu slouží ke cti, že tam nebylo moc výmluv a byla velká snaha chybu napravit. Toto se jen tak nevidí, jak jsem psal, s Jarovem mi trvalo řešení 3/4 roku, výsledek nic moc a přístup škoda mluvit. Takže zde, když už najdete problém, je to úplně něco jiného. Pokud oprava proběhla korektně, tak snad můžu být i spokojen. Dovolím si tvrdit, že pokud bych mě problém, který sám neudělám a je to něco náročnější, zase bych to v Tukasu zkusil.

-------------------------------------------------------------------------

Autoservis Blaha a Marek - Praha 10

Dělali mi jednou díru v pneumatice, rychle a levně, ale přístup byl, jako bych je okrádal a snad, že je zákazník i obtěžuje, že něco chce. Jednou jsem se tam objednal na nějakou opravu, přijel jsem, ale pak se ukázalo, že to jsem se objednal v jiném servisu pár set metrů vedle. Namísto toho, aby mi řekli, nevadí, mi vám to uděláme, nebo tak něco mně pomalu vykopli. Nevím, jestli to byl majitel, nebo kdo, ale zdá se jako majitel.

-------------------------------------------------------------------------

Invelt - BMW servis na P5

Nechal jsem si tam kontrolovat nádrž, protože mi tam něco rachtalo a v AutoBase mi to neudělali a tidle mně taky moc rádi nevideli, auto měli přes týden, nechal jsem jim ho přes dovolenou, ale výsledek taky nulový, že to by museli rozebírat nádrž a to je problém (auto bylo nové, v záruce).

-------------------------------------------------------------------------

Pneuservis a Autoservis Atam na Praze 7

2x mi zde měnili pneumatiky, přístup chladný, ale práci udělali, otevřeno i o víkendu, ceny trošku nadstandard, ale za víkend si rád připlatím. Je to údajně i Autoservis, resp. něco tam dělají, ale posledně jsem tam byl o víkendu s dotazem, jestli mi juknout brzdy a chladící kapalinu a docela mně odpálkovali, že to nedělají.

Jako pneuservis asi OK, přístup nic moc, není kde sednout (leda v kanceláři, ale tam nikdo moc nebyl). Mají otevřeno o víkendu a to je plus, nebylo potřeba se ani moc předem objednávat.

-------------------------------------------------------------------------

Závěr

Obecně, nic ve zlém, ale prostě úroveň servisů v ČR je smutná. Nejlepší přístup jsem zažil v Toyota Modřany, ceny přiměřené, přístup příjemný, problémy se servisem žádné, vše prostě jak bylo dohodnuto. Přístup v servisech je často "vesnický", kvalita služeb neodpovídá cenám, je potřeba se pomalu doprošovat, i když chci zaplatit i více, než bych platil jinde, ale očekávám za to něco více. Často přijdete do servisu, že máte problém, oni ho jasně diagnostikují, opraví, ale závada není odstraněna. Platit musíte. A oni zase diagnostikují něco jiné, co by to mohlo dělat. Prostě loterie, kterou platíte v plném rozsahu (čest BestDrive, kde se snažili, ač marně, odstranit závadu zdarma a ještě více to pohnojili).

Jaké mate zkušenosti se servisem vy? Kam chodíte, jaké jsou tam ceny, přístup lidí, kvalita práce?
swenak
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod K86 22. 4. 2011 09:43

koukam ze tu neni omezeni maximalni delky textu.
Za me:

Peugeot Federal Cars P-4
vse resi vymenou, ceny vysoke, skoro zadne dily na sklade, kdyz neco objednavaji tak si berou zalohy i pres to ze jste u nich nekolikrat mesicne, casto meni dily ktere nejsou potreba, ale alespon vam pokazde umyji auto, znalosti prijimacich techniku o vozidlech velice male

FORD Valousek P - 4
Z me strany naprosta spokojenost
GVII kombi 1.6 TDI 85kw
S-Max 2.0TDCI 120kw
911 997.1 C 239kw

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Condoleza Rice 22. 4. 2011 10:10

AUDI Louda Pardubice: geometrii neumi, a brzdy: zapomeli kotouc prisroubovat, takze pri prezouvani kotouc "vypadl"
Condoleza Rice
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod MELLO 22. 4. 2011 11:57

Vyhněte se obloukem Škoda Goldcar na Bohdalci
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Čendoslav 22. 4. 2011 12:12

Autoservis Franěk, Brno-Maloměřice
Malá rodinná garážovka, ceny nízké, běžné věci bez probému, ale všechno trvá děsně dlouho, půlku věcí zapomenou udělat...

Auto Sedlák, Brno-Královo Pole
Zatím naprostá spokojenost, práce rychleji a levněji než slibovali, všechno bylo přesně jak jsme se domluvili...

AutoCom, Brno, Kolískova
Nedal bych tam ani tříkolku, skoro nic nejsou schopní udělat pořádně napoprvé, zato jsou chytří jak rádio a dělat ze zákazníka vola by jim šlo...aby šlo auto do servisu s tím, že za tepla nestartuje a po "opravě" ještě před servisem nenastartovalo + komentář "to ste neměl vypínat, stejně to bude asi rukama" se může stát jenom tam...jediné pozitivum jsou parádní veteráni co mají za výlohou...
You do that...and forget the money...
- Alan Watts

'06 Chevrolet Lacetti SW 1.6
Čendoslav
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 22. 4. 2011 12:45

MELLO píše:Vyhněte se obloukem Škoda Goldcar na Bohdalci


Mas nejake perlicky?
GVII kombi 1.6 TDI 85kw
S-Max 2.0TDCI 120kw
911 997.1 C 239kw

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 22. 4. 2011 12:49

Mám. Například mi přelili olej o litr. Hrozně se divili, že sem se po přebrání auta ze servisu jal kontrolavt hladinu. Těžce nad max. Když sem je upozornil, že v manuálu zmiňují riziko poškození katu, tak nejdřív tvrdili, že je to nesmyl a můžu být rád, že mi dali víc. Když sem argumentoval, že težko, když si naúčtovali 5 litrů a dle specifikace tam jde 4,3 a fakticky po horní rysku 4l. Tak *****ě vzali auto zpět a olej odsáli, přičemž zaprasili kryt motoru, což sem hned na místě reklamoval, tak opět *****ě čistili. Vše vyvrcholilo tím, že řekli tak dobrý, můžete jet. Já řek, ***** dobrý, naúčtovali ste 5 litrů, já mám jen 4 , chci vrátit love. Tak *****ě vytopili litr oleje v pixksle. *****
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kybork23 22. 4. 2011 12:54

Autoservis u Cihelny v Plzni na Slovanech..., fakt výbornej mechanik... Pro něj neni opravdu nic problém. 100% doporučuji
clio 1.8 16v
kybork23
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod polda 22. 4. 2011 13:24

TUKAS - sami si říkaj TESCO 24h/7 dní :), jednou odtamtud přijeli s jiným kolem na přední nápravě než měli a i známej technik říkal,že to není možný že maj všude kamery :) tak nevím.
AUTO ELSO P-9 mám pocit,že na firemních autech vyměňují nový díly za ojetý - určitě brzdy nebyl jsem sám kdo po 1.garančce tvrdil,že fungujou jinak na ***** a u Superba se pak musely nechat měnit komplet po 60t
polda
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod T.E.CH 22. 4. 2011 14:21

Dělník je povětšinou hodně nebezpečnej člověk.:-)Jistota že něco podělá je skoro 100%.čest vyjimkám........
T.E.CH
Veterán

Odeslat příspěvekod Kibitz 22. 4. 2011 14:34

tak si to udelej sam :D


aby se tu jenom nenadavalo, tak ja pochvalim RF auto v BRne. Ceny prace i dilu prumerny, kvalita prace vynikajici.Navic kdyz neco neni potreba menit, tak technik zavola, rekne tohle a tohle vypada jak novy, je zbytecny to menit, reknu OK a mam usetreno(naposled pri repasi predni napravy mi takhle volal dvakrat) jinde by se s tim povetsinou neobtezovali a vymenili i to co sem nechtel. Nevyhoda je, ze kdyz tam clovek potrebuje s necim narychlo, tak ma povetsinou smolika, objednava se na muj vkus dlouho dpredu
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jericho26 22. 4. 2011 16:52

Já mám zkušenost se Sedlákem v Brně a to výbornou. Udělali to rychle a za míň než původně říkal a pak Doležal ve Šlapanicích a teda tam hrůza (pravda už je to pár let). Vyměnili i co neměli a co vyměnili tak většinou blbě. Dlouho to trvalo a o dost peněz se to navýšilo jenže v té době jsem byl mladej a blbej tak jsem si to nechal líbit.
jericho26
Nováček

Odeslat příspěvekod 3MPS 22. 4. 2011 19:48

Jo jo, Pražákům, těm je tu jej ROFL:-)

Swenak: spíše bych to upřesnil, ne že je kvalita servisů v ČR mizerná, ale kvalita pražslých servisů stojí za dvě ho*na:-) :-)

Federal Cars: jezdil jsem tam se svými 3 služebýky, když jsem byl v kanclu v Praze a to od r. 2001 do r. 2005. Jelikož můj tehdější šéf tam všechny vozy kupoval, tak vždy přednostní příjem, během 1 dne hotov a platba vždy a pouze na fakturu. Šlo oběžné garančky.

Když jsem u pežota. tak ve Strašnicíh v Autospolu (tehdá šlo o moji P4062,0HDI a jednal jsem s p. Kuličem) - taktéž - nikdy no proble, faktury a když jsem se objednal (jsem ze sev. Moravy), tak vždy během 1 dne, než jsem vyřídil věci v office - vše hotovo ku cti a chvále.

Možná, že to chce umět jednat s lidmi :-)

Jinak jako příklad vzorného pneusevisu uvedu malý pneuservis AHC Šumperk - u Kauflandu. Jednání precizní, ceny tak na pokraj mezi dobřě-až vyšší, obejdání na čas sedí, k autu se chovaí jkao k autu a ne jako k žebřiňáku (například neexistovalo, aby mi u Oktávky promáčkli lem prahu, jako některá hovada, co to podkládala mimo servsiní místi a pak se hádali, že to už bylo), prostě mladí kluci pod dozorem svého děda, bývakého závodníka a starého fachmana, rodinný podnki, který má šanci přežít díky kvalitě a ochotě.

Další pozitrivní (velmi pozitivní ) zkušenost s Pneucewntrum Matěj Bludov (asi 1,5km od Šumperka). Potřeboval jsem předloni na Silvestra!! prohlédnout auto, protože v jednom "značkovém" servisu na SUbaru v Šumperku měnili olej v motoru tak, že ráno byla pod autem louže a já odjížděl na Silvestra na hory!! - nikde nikod, ale u Matějě byli a makali - prý že pro mě dojedou a odtáhnou mě !!! to je nevídané!!! jiný by mě na S. kopl do řiti, ať neotravuji, já pravím, že v motoru je oleje dost, potřebuji zjist o co jde. Tak že ať ihned pomaličku dojeu (mám to asi 6km), technik už na mě ČEKAL!!! - auto ihned na zvedák - předtsavtě si spodek auta v zimě zaflákaný od soli, sněhu a vše mokré, odevšud teče a něco máte hledat - a atk se vše usušilo, tedy napřed omylo pěkně teplou vodou !!! a po asi 15 minutách se zjistilo, že nějaké prase v onom "značkovém" servisu nedotáhlo vypoušťák!!! (kdyby se tenkrát nbedej bože stalo to, co se stát mohlo - zadřel bych motor díky úniku oleje - kdo zná SUbaru, tak ví, že to jde lehce:-) díky stupúidně řešené kontrolce oleje), tak jsem je roznesl na kopytech a případ by ten měly všechny bulvární plátky včetně Novy a pod... Tak u Matějě opraveno, s úsměvem byl popřán hezký nový rok, mechanik si přes veškerý můj nátlak nevzal NIC!!! (nakonec jsem mu do kapsy propašoval 2kilo) - jó, pánové, kdepak Praha :-) U vás asi platí jen zaplať a vypadni a radši sem k nám ani nelez:-)

A ještě jedna příhodička velice pozitivní a opět od Pneucentrum Matěj - u SUbau mi přišlo, že něco klepe v rejdu. V onom "značkovém" servisu nenašli nic, s tím jsem se nechtěl smířil a zaje na pas blint k Matějovi. Po telefonické mdohodě jsem přijel ještě ten dne, když jsem jel z práce (jezdím kolem nich každý den), takže jsem se domluvil na 15 hodin )Auto šlo na jámu, mechanik (univerzál, mladý klučina, kolem 25-28) ale evidentně fachman (mj,. má krásnou repasi Brouka, sám dělal vše od A do Z včetně interieru a nádhera) zjistil, že se jedná o jeden čep na ramni - doporučil o´bejdnat a že mi ho vymění (nakonce to dělail v SUbaru, spolu s jiným servisem -dávali se rozvody a filtry a dt, takže při jedné práci), ale když prýn jsem u nich (u těch Matějů), tak mi nabízí slevu 50% na nově pořízenou stolic na geometri!!!! A že mi to udělají hned teĎ, když auto stojí na jámě!! Nevídané - Výsledek byl sice OK, jen tuším jeden odklon byl o 3 vteřiny ujetý, to doladil - jinak nic, ale přístup mě doslova šokoval a to v kladném slova smyslu !! Nemohu říct jednoho křívého slova§ Fakt, díky Bohu za tyto servisy, co sjou v okruhu mého bydliště. Ještě uvedu v Šumperku velice dobré zkušenosti s Motorcentrum Švec (jezdil jsem tam servisovat před lety svého SUpa 2,5V6 a manželčinu Oktu 1,9TDI). Mechanik je Angličan (Jim), který se v Sˇumperku oženila bydlí zde, takže jednak jsem si procvičil english .- a ještě jsem mohl být u všech operací, co se dělaly, mistr dílyn je super chlap, taktéž šéf (má X3, syn má M3) děljí servis vč. diag, na všechny vozy, mj. dělají repase veteránů (/měli tam nádherného Packarda), brousí kliky, děljí výbrusy, rovnají hlavy a td... Super cena za hodinu práce (kolem 250Kč bez ohledu na auto), hezké prostředí, fakt super... Kdysi mi měnili kotouče na Supu (chtěl jsem ATE Power disc, na základě dobré zkušenosti z Okty), objednali, nasadil, za asi 300km začaly kotouče kmitat - bez potíží výměna gratis!! Nikod mě nepoučoval, jak mám jezdit či nejezdit, prostě výměna a šmytec.

Jediný servis, kde jsem narazil je Fortex Šumperk, kam jsem jezdil se Supem i s Oktou, poté, co v Euroservisu (Škoda) změnili vlastníka (Heger) a šlo to do kytek - tak v tom Fortexu jsem měl s nimi několik tvrdých výstupů, ale svého jsem dosáhnul. Přijímací technik je arognantí hňup (jeden z nich, ten hubený, jmenovat nemohu), ten druhý klučina je celkem v pohodě a je slušný, ale zase není tak průbojný, když je třeba poručit mechanikovi:-(( Takže jsem se s Fortexem rozloučil a jezdil ke Sˇvecovi - a vše OK.

Nevím, já si tedy jaksi nemohu stěžovat, snad jen v r. asi 1991 - Ford centrum Sˇumperk -potže s Escortem 1,4i -kolísíní volnoběhu. Tankrát chtěli vyměnit dokonce už i plechařinu :-) obrazně řečeno, tedy vše, jen ne snímač polohy škrtící klapky.-) Tak jsem jim "poradil" že to chci udělat, oni ns reptáním, že tím to není, to udělali )ještě mě přesvědčovali, že je lambda v háji apod,. kraviny) - a ejhle, pane, ono to tím asi bylo :-) pak jsem Forda prodal a měl jsem klid. CO jsem slyšel od lidí, co mají FG., tak se tam moc nezmenilo...

-- 22. 4. 2011 20:49 --

Sorry za překelpy, dneska jsem pokládl dlažbu, ruce necítím... :-) Snad to půjde přečíst, psal jsem v rychlosti...
3MPS
Štamgast

Odeslat příspěvekod sprint 22. 4. 2011 20:27

Škoda - Auto Zítka Sukorady
Garančky proběhly bez problémů, jestli oleje poctivě měnili nevím. Ceny za garančky slušné, ostatní mi přišlo drahé, ale pochybuju že jiný autorizák by byl levnější. Jednání slušné, ale přístup neosobní. Opravy tam proběhly dvě a skoro ty samé. Jednou jsem sjel do příkopu, nárazník s mřížkama KO, chladiče KO. Oprava trvala 4 dny, lakování prasecký, odstín netrefili, ostatní v pořádku, ale až po 2 letech jsem zjistil že mi přeplnili klimu. Druhá oprava po střetu se srnou opět nárazník + světla a mřížky, lakování opět na *****, špatně seřízená světla. Ceny za tyto opravy na pojišťovnu vysoké. Platit to ze svého, nedal bych to tam ani náhodou.
Edit: výměna žárovky H7 cca 300Kč, 180Kč žárovka, 120Kč za 2min. práce. 8-S :mrgreen:

Kam pojedu na garančku letos ani nevím, vím o jednom domácím autoservisu kam bych jel bez obav, ale kvůli záruce musím do autorizáku. Můžete doporučit Škoda servis kam bych se nemusel bát jet a mohl být u auta?
Naposledy upravil sprint dne 22. 4. 2011 21:58, celkově upraveno 1
Opel Astra ST 1.4T
Škoda Fabia Combi 1.4 TDI
Škoda Favorit GLX
Yamaha Xmax 400

"Pokus je prvním krokem k nezdaru"
sprint
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod m4lcolm 22. 4. 2011 20:43

Já musel nedávno řešit nouzovku v havexu v MB a nebyl problém být u toho.
m4lcolm
Trvalý BAN

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků