Zivotnost systemu Start-Stop

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Hustoles 10. 2. 2018 16:01

Tohle mám, ale v konfrontaci s kalibrovaným voltmetrem to ukazuje s chybou plusminus 0,3V a to je docela zásadní nedostatek v informaci o stavu baterky...
Další stadium bude, že výrobci aut kvůli emisním nařízením EU nastaví klimu tak, aby spínala buď až při dosažení 30 st.C v autě, nebo jen při brzdění motorem.
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kembuaa 10. 2. 2018 22:48

Takže v tom článku tak nějak potvrdili, že vlastně SSS není žádný problém, že obavy o životnost motoru byly zbytečný. A aby to nevypadalo blbě, že se s tím tak zbytečně strašilo, tak vytáhli aspoň baterku. No já nevím, moje baterka u aut s SSS byla vždycky ok a kdykoliv jsem ji měřil, tak byla nabitá. Někomu z vás odešla baterka rychleji, než bylo dříve obvyklé?
kembuaa
Štamgast

Odeslat příspěvekod miromen4 10. 2. 2018 23:23

SS je sice chujovina, ktera akorat navyšuje cenu aut, ale abych se kvuli němu stresoval a něco proměřoval to určitě ne.
A i když moje baterka nema idealni zachazeni tak snad se neodorouči dřiv než prodam auto. No pokud jo tak se holt pořidi nova.
FOCUS 1.5 EB
miromen4
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod thybor 11. 2. 2018 05:05

zasa len potvrdila odrbávačska filozofia VW/Š. Už len ten rozdiel medzi KIA a Škoda je markantny. Mne to vychádza tak, že problém životnosti batérie , nie je problém S&S ale problém VW, da sa jednoducho napísať, že zasa v jeho odrbávačskom SW, lebo emisia. Ono nie je S&S ako S&S. Ja osobne som s ním spokojný, občas ho tiež vypnem, ale chváli si system štartovania, ktorý sa deje pomocou reverzného alternátora, čiže žiadna škrkanie štartéra, ale plynulý a tichučký rozbeh motora. V systeme je zaradeny kondenzátor, ( SUzki, má dokonca malú baterku), ktorý vyrovnáva napäťové špičky, čiže akumulátor je menej namáhaný. V konečnom dôsledku mám kvalitnejší akumulátor, príjemnejšie štartovanie, kvalitnejšiu elektroinštaláciu. Fakt, veľa záleží od prístupu výrobcu, či mu ide len o splnenie limitov, alebo je schopný/ochotný, dodať kvalitný, a hlavne funkčný sastém, a nesnaží sa za každu cenu odrbať zákazníka, kôly svojím ziskom.
thybor
Nováček

Odeslat příspěvekod miromen4 11. 2. 2018 07:49

O tom už se tu taky psalo. Mě taky prodejce ujišťoval, že s SS nemam mit obavy, protože ford použiva reverzibilni alternator, ktery je udajně šetrnějši a navic prej s nim nejsou žadne problemy. A je fakt, že funkčně je jak pišeš nenapadny a hlavně bych řekl rychly. Jenže ja jsem poznal SS ještě v peugeotu 308 a ve Fabii. A pokud vim tak peugeot taky použiva reverzibilni alternator tedy alespoň u dieslu no a pokud je i u benzinu, kterym jsem jel tak tam SS fungoval huže než u te fabie. Jednak byl hodně zřetelny prostě nekultivovany a navic nebyl problem šlapnout do prazdna, protože SS u něj nereagoval dostatečně rychle. Takže zřejmě i toto dražši řešeni se musi umět udělat a odladit a naopak i s levnějši variantou se da pracovat. A dalši věci je samozřejmě životnost reverzibilniho alternatoru a věci kolem něj a pak samozřejně připadna dražši investice.
FOCUS 1.5 EB
miromen4
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 11. 2. 2018 08:04

V Octě byl SS uživatelsky přívětivý, vypínal jsem ho zřídka a za 40tis. km nevyrobil žádnej kiks.
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod miromen4 11. 2. 2018 08:38

Někde byl i članek včetně tabulky s udaji jaky ma vliv aktivovany SS na dynamiku. A vim, že tam byly dost značne rozdily.
FOCUS 1.5 EB
miromen4
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 11. 2. 2018 09:09

Tyhle vychytávky s elektrikou jsou asi dost ruzne, třeba muj oplik si zapina idealne v lete vyhrivani zrcátek a skla tak 10 minut po nastartovani, nejdriv jsem myslel, ze je to nejaka zavada ale je to asi rizene, dokonce když prepnu na displeji nejaky ty ekokecy, tak to signalizuje jako spotrebic zerouci palivo, kontrolka nesviti, vypnout to nejde. Za par minut se to samo vypne, při dalších teplych startech uz nic... Je mi zahadou, proc to dela. Baterku evidentne prebiji, slinta z ni elektrolyt tou odpadni dirou, když jsem rozdelal blbe rozdelatelne zatky, tak uz tam byl o fous nad deskama, dolil jsem a tece to zas. Ale zatím funguje (5 let stara baterka a 102 kkm, SS vypinam)
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 11. 2. 2018 09:37

V lete vyhrievanie? Tak to je slusne rozbite.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 11. 2. 2018 09:39

Nevim, no, je to tak od cca 30kkm co jsem to koupil... Třeba je to něco proti prebijeni nebo naopak, resit to vic nebudu.
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pepa-z-Depa 11. 2. 2018 09:50

Tak uz vime ze kdyz se Ss vypne, tak se bude stejne baterka blbe dobijet.
Takze kdyz budu SS pouzivat, tak se bude baterka dobijet spravne :-D
Pepa-z-Depa
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 11. 2. 2018 10:51

JardaB píše:Njn, ekologie postavena na hlavu, usetri se malinko paliva ale zato se nasobne vic energie spotrebuje na vyrobu baterek co by jinak nebyly potřeba, nehlede na olovo a další fuj chemikalie...


tak toho by se dalo zbavit,když altecu sebereš DFN signál a bude normálně dobíjet konstatním napětím na 14,4V, ne?

-- 11. 2. 2018 10:52 --

nadoba píše:Vypnutím start-stop se nevypne "inteligentní" dobíjení, takže to nepomůže. Moc jsem ten algoritmus nepochopil, ale zdá se, že pomůže jen brzdění motorem, nebo (u některých aut) v zájmu úspor trvale vyhřívat sedačky nebo zadní okno.

Koukám, že moje staré benzínové střepy s karbecem nebo nepřímým vstřikováním budou brzy hodně ceněné :-)


Protože dobíjely baterku pořádně? Jenže ony stejně shnijou jako všechny auta.....
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod podikk 7. 5. 2018 17:14

VW Caddy 2,0 tdi, najeto 100tis km, v provozu 10/2015, provoz denne min 30+ km a baterka v haji. V patek jsem nenastartoval

Jeste dodam, ze 2 kolegove maji stejny auto od stejnyho dne a tem to zatím drzi. Jen maji asi o 25tis mensi najezd
podikk
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 7. 5. 2018 21:19

Vadná baterka imho
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 7. 5. 2018 21:43

Tak když to někomu vyhovuje....
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků