Ford Zetec 1.8 a 2.0 - osobní zkušenosti

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Ubundu 18. 1. 2010 00:14

Zkušenosti s motory Ford Zetec 1,8 a 2,0 rok 1990-1997.

Spolehlivost, jakou euro neormu plní 1,8 Zetec rok 1997? Vše co Vás k těmto motorů napadne.

Bavíme se pouze o motorech benzínových.
Ubundu

Odeslat příspěvekod Captain Slow 18. 1. 2010 00:18

Osobne bych bral 2.0, zere podobne jako 1.8 a jede lip. Vic dodat nemuzu.
Captain Slow
VIP moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ubundu 18. 1. 2010 00:20

Taky se spíš koukám po 2.0 jeho výkon není nejhorší už v sérii - co se týče spotřeby, tak to je IMHO víc jak na motoru na řidiči.

Ale moc díky za reakci.
Ubundu

Odeslat příspěvekod Captain Slow 18. 1. 2010 00:31

Zalezi jak s tim budes jezdit - meli jsme jak 1.8 tak 2.0 v Mondeu, ve meste si braly oba motory stejne - mezi 9 a 10 litru podle provozu, to same na dalnici, mimo mesto mel ale 1.8 vyhodu o cca 1-2 litry opet podle stylu jizdy... Vykonovy rozdil byl znat hlavne pri zrychlovani nad 130km/h a v pruznosti, do 100 to jelo +- stejne.
Captain Slow
VIP moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mojm 18. 1. 2010 04:14

Taky jsem měl na mondeu mkII. 1.8 je spolejhlivější, ten rozdíl není tak velký, ale v ceně pojistky ano.

www.fordclubs.cz a fordtechweb.cz nebo tak nějak
Mondeo 2000 2.5 V6
Mojm
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 18. 1. 2010 08:06

Zkušenost s 1.8 ZETEC 85kW ve Fordu mám pozitivní. Když se do toho leje olej podle Fordí normy (Ford WSS-M2C912 A, atp.) v doporučené viskozity (5W30), zavčasu mění rozvody, tak motor šlape jak hodiny hodně přes 300 tisíc. Je to 16-ti ventil, takže se malinko musí točit aby jel, taky neni úplně úspornej, ale D1 ti dokáže na pětku ve čtyřech projet 130 tacho jako nic.

Pokud by bylo na výběr, tak jak už bylo zmíněno, dvoulitr (107kw?) je lepší volba. Při velmi obdobné (vysoké) spotřebě odvede svou práci lépe, bohužel spadá do vyšší kategorie PR.
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 18. 1. 2010 08:46

tak 1,8 je idealni kompromis, je v levne pojistce, vykonostne jede temer jako 2,0 a zere lehoulince nad motor 1,6.

2,0 bych nebral je zbytecny, rozdil v dynamice blizky nule, rozdil ve spotrebe znacny. s tou 1,8 es da i s mestem jezdit v kombinaci pod 7,5 litru, coz povazuji za vyborne.
anonymni

Odeslat příspěvekod speleo 18. 1. 2010 08:52

Mě přišla ta 1.8 na velký těžký Mondeo poměrně slabá. Konkrétně kombi láká k naložení, a při plném zatížení se už docela trápí. Pro řidiče, který by trávil za volantem delší trasy a neobrací v ruce každou korunu za PR, bych doporučil spíše dvoulitr.
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 18. 1. 2010 08:53

aha, no ja mluvim o fokusu
anonymni

Odeslat příspěvekod speleo 18. 1. 2010 08:55

Na Focus je ta 1.8 akorát, souhlasím. I když do Focusu bych ral radši tu Duratec 1.6 74kW. Sice o něco línější, ale i méně užraný motor, navíc mnohem modernejší.
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 18. 1. 2010 08:56

Focus 2.0 3D už může být slušná motokára :love:
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod martinus.org 18. 1. 2010 09:22

Jezdil jsem nějakou chvíli s Focusem 1.8 zetec, r.v. 2002. Bylo to příjemné svezení, myslím, že ta 1.8 byla na to auto tak akorát, dobře zpřevodované, předjíždět někoho na vytočenou trojku ve 130 km/h za doprovodu řevu motoru bylo super :love: .

Spotřeba - takový dlouhodobý průměr s lehce dynamickou jízdou bylo kolem 8 l/100 km. Při úsporné jízdě se dalo dostat na 7 l/100 km, agresivní jízda či krátké popojížďky se studeným motorem pak zaručovaly spotřebu blížící se k 9 l/100 km.

S 2.0 zetec jsem měl tu čest se svézt několik km v novém Focusu (r.v. 2009) a bylo to fajn, ale nemůžu napsat moc konkrétních připomínek po 20 km jízdy ;-) A navíc ani nevím, jestli je to ten samý motor na který se ptáš.
Řídím BMW a tudíž jsem postrach silnic!
HIDaři škodí vám i vašemu zdraví, HIDaři zhyňte.
Smrt HTP!
martinus.org
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 18. 1. 2010 09:29

speleo píše:Focus 2.0 3D už může být slušná motokára :love:


*****, pojede to tak akorát, aby se to nezadýchalo.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 18. 1. 2010 09:38

MELLO píše:
speleo píše:Focus 2.0 3D už může být slušná motokára :love:


*****, pojede to tak akorát, aby se to nezadýchalo.


nema kroutak vocpodu co? :-)
GVII kombi 1.6 TDI 85kw
S-Max 2.0TDCI 120kw
911 997.1 C 239kw

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 18. 1. 2010 09:38

Vždyť to má jenom 140 koní nebo kolik?
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků