Stránka 1 z 2

jak poznám že odešlo vodní čerpadlo motoru?

Odeslat příspěvekNapsal: 5. 10. 2009 22:45
od audis
zdravím, mám 19 let staré malé auto nemecké výroby a když vidím závady jiných lidí, zajímá mě, jak poznám, že mi přestalo fungovat čerpadlo chladící kapaliny?

když se čerpadlo zastaví, já nic nepoznám, jestě chvíli pojedu a najednou motor zadřu nebo se zastaví? > čili motor na vyhození > u mě celé auto?

ukazatel teploty chladíci kapaliny bude stoupat nebo se nehne díky tomu, že voda necirkuluje a čidlo neobtéká chladící kapalina s novou vyšší teplotou?

díky za info

Re: jak poznám že odešlo vodní čerpadlo motoru?

Odeslat příspěvekNapsal: 5. 10. 2009 23:59
od sprint
Ukazatel teploty začne rychle stoupat, příp. se rozsvítí i kontrolka a u modernějších aut se ozve i zvuková výstraha.

Jinak že čerpadlo přestane naráz fungovat si nedovedu dobře představit, větší pravděpodobnost je že praskne klíňák. To zas poznáš že se rozsvítí kontrolka dobíjení.

Re: jak poznám že odešlo vodní čerpadlo motoru?

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 10. 2009 05:50
od Jouda.II
sprint píše:Ukazatel teploty začne rychle stoupat, příp. se rozsvítí i kontrolka a u modernějších aut se ozve i zvuková výstraha.

Jinak že čerpadlo přestane naráz fungovat si nedovedu dobře představit, větší pravděpodobnost je že praskne klíňák. To zas poznáš že se rozsvítí kontrolka dobíjení.

Dnes u většiny aut pohání čerpadlo rozvoďák.

Re: jak poznám že odešlo vodní čerpadlo motoru?

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 10. 2009 05:56
od Petr1968
sprint píše:Ukazatel teploty začne rychle stoupat, příp. se rozsvítí i kontrolka a u modernějších aut se ozve i zvuková výstraha.

Jinak že čerpadlo přestane naráz fungovat si nedovedu dobře představit, větší pravděpodobnost je že praskne klíňák. To zas poznáš že se rozsvítí kontrolka dobíjení.

U mnoha tzv. moderních aut nic stoupat nebude. Protože asi z úsporných důvodů postrádají teploměr. :mrgreen: :mrgreen:

Re: jak poznám že odešlo vodní čerpadlo motoru?

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 10. 2009 06:40
od audis
sprint:
tak proc lide meni vodni cerpadlo a rikaji, ze odeslo, kdyz neodejde naraz??

Re: jak poznám že odešlo vodní čerpadlo motoru?

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 10. 2009 06:42
od Petr1968
Tak i tak. Může odejít rychle,nebo pomalu 8-D To jsem řekl hezky :-[ :-[

Re: jak poznám že odešlo vodní čerpadlo motoru?

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 10. 2009 06:50
od MELLO
Já ho měnil preventivně s rozvoďákem a mám pokoj.

Re: jak poznám že odešlo vodní čerpadlo motoru?

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 10. 2009 07:13
od stormbringer
Inu ano, vyslechli jsme si tu spoustu hodnotných názorů, ale faktem zůstává že prakticky jediné co na takovém čerpadle může odejít je jeho uložení. Tedy ta část která nejen že umožňuje otáčení jeho činné části vůči té jíž je přiděláno k bloku, ale která také způsobuje že chladící kapalina zůstává na té správné straně. Destrukce křídel čerpadla je sice také možná, ale v praxi poměrně nepravděpodobná a čerpadlo by nepřestalo ihned úplně čerpat, ale vlivem nevývahy by se brzy projevilo už popsané poškození uložení. A to se projeví tím že se pod autem začnou objevovat loužičky a ubývat chladící kapalina. Tak se to stalo třeba u našeho 22 let starého Volva s německým motorem a původní majitelka říkala že si s tím nevěděli rady ani zkušení odborníci u Puchnara v Lysolajích. Říkám že je to možný, že vzhledem k tomu že je to na 100% vodní čerpadlo se tomu nedivím - čerpadlo je docela dole na motoru, to by se museli vohnout. No a bylo to čerpadlo. V ložisku bylo přidřené, viklalo se... no prostě úplně kaput. Ale stále čerpalo.

Re: jak poznám že odešlo vodní čerpadlo motoru?

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 10. 2009 07:15
od Petr1968
Vodborníci nestudovali několik let,aby se vohýbali a špinili. Tož to pochop :lol: :lol:

Re: jak poznám že odešlo vodní čerpadlo motoru?

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 10. 2009 07:28
od p0etrik
Proste jednou vetou: Bud se to zadre nebo zlame. :)

Co taky jineho kdyz je to kus zeleza s loziskem a vrtulkou. :D

Re: jak poznám že odešlo vodní čerpadlo motoru?

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 10. 2009 07:46
od JirkaK
Jouda.II píše:
sprint píše:Ukazatel teploty začne rychle stoupat, příp. se rozsvítí i kontrolka a u modernějších aut se ozve i zvuková výstraha.

Jinak že čerpadlo přestane naráz fungovat si nedovedu dobře představit, větší pravděpodobnost je že praskne klíňák. To zas poznáš že se rozsvítí kontrolka dobíjení.

Dnes u většiny aut pohání čerpadlo rozvoďák.

Definuj přesně. Dnes u většiny Das Aut pohání čerpadlo rozvoďák. Tam poznáš závadu vodního čerpadla tak, že to pod kapotou strašně zarachtá a sháníš nový motor. Aut se to naštěstí zas tak často netýká. A přeber si to jak chceš :mrgreen:

Re: jak poznám že odešlo vodní čerpadlo motoru?

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 10. 2009 08:04
od aaakecal
Petr1968 píše:
sprint píše:Ukazatel teploty začne rychle stoupat, příp. se rozsvítí i kontrolka a u modernějších aut se ozve i zvuková výstraha.

Jinak že čerpadlo přestane naráz fungovat si nedovedu dobře představit, větší pravděpodobnost je že praskne klíňák. To zas poznáš že se rozsvítí kontrolka dobíjení.

U mnoha tzv. moderních aut nic stoupat nebude. Protože asi z úsporných důvodů postrádají teploměr. :mrgreen: :mrgreen:


Jo, to je přesné, 19 let staré auto (pozor pouze německé) je stále moderní...

Re: jak poznám že odešlo vodní čerpadlo motoru?

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 10. 2009 08:09
od vtec
Na Octavii 1.8 sa mi stalo, ze sa rozpadli lopatky na vodnom cerpadle. Auto malo v tom case najazdenych cca 120tis. km. Teplota chladenia sla okamzite rapidne hore a po par kilometroch som musel zastavit. Vymienalo sa cerpadlo - zhodou okolnosti sa pouzil koncernovy ekvivalent z Audi...
Do servisu som dofrcal doslova priskokmi - par minut bolo mozne ist, potom na chvilu zastavit. Nastastie to bolo koncom novembra - uz relativne chladno. Takuto jazdu ale neodporucam na dlhsej trase, pretoze sa mozu poskodit tesnenia.

Dalsim, relativne beznym problemom byva pokazeny snimac teploty - nespinaju sa ventilatory pred chladicom. Teplota tiez rastie, ale nie az tak rapidne ako v predoslom pripade.

Prasknuty/roztrhnuty rozvodak spozna kazdy hned a nepotrebuje mat na to ukazovatel teploty na palubovke... ;-)

Re: jak poznám že odešlo vodní čerpadlo motoru?

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 10. 2009 08:31
od jandaxx
Přesně, často se ulámou plastový lopatky a kapalinu nemá co honit dokola.

Re: jak poznám že odešlo vodní čerpadlo motoru?

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 10. 2009 08:33
od anonymni
stormbringer píše:Inu ano, vyslechli jsme si tu spoustu hodnotných názorů, ale faktem zůstává že prakticky jediné co na takovém čerpadle může odejít je jeho uložení. Tedy ta část která nejen že umožňuje otáčení jeho činné části vůči té jíž je přiděláno k bloku, ale která také způsobuje že chladící kapalina zůstává na té správné straně. Destrukce křídel čerpadla je sice také možná, ale v praxi poměrně nepravděpodobná a čerpadlo by nepřestalo ihned úplně čerpat, ale vlivem nevývahy by se brzy projevilo už popsané poškození uložení. A to se projeví tím že se pod autem začnou objevovat loužičky a ubývat chladící kapalina. Tak se to stalo třeba u našeho 22 let starého Volva s německým motorem a původní majitelka říkala že si s tím nevěděli rady ani zkušení odborníci u Puchnara v Lysolajích. Říkám že je to možný, že vzhledem k tomu že je to na 100% vodní čerpadlo se tomu nedivím - čerpadlo je docela dole na motoru, to by se museli vohnout. No a bylo to čerpadlo. V ložisku bylo přidřené, viklalo se... no prostě úplně kaput. Ale stále čerpalo.


no ja zazil destrukci lopatek u asi 3 vozu. Ono zalezi na tom, jake pumpy v aute jsou. Exituje nekolik druhu. Zakladem jsou pumpy "z jednoho kusu" kde je osa zatavena s lopatkama do jednoho kusu a tam nedochazi k "utrzeni" lopatek od osy a kladky. Pak jsou ovsem pumpy plastovo-kovove, kde jsou lopatky jenom lepeny atam k tomu dochazi vyrazne castji. Nicmene i tak dochazi k destrukci lopatek cas od casu. Mi se to osobne stalo u jednoho auta.