Vyřazování z kopce s automatem

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod zadirr 2. 1. 2009 11:10

Dá se s automatem "plachtit" z kopce? Na kopci vyřadit na N, sjet kopec na neutrál, a pod kopcem to zas kopnout na D, aby si automat zařadil správnou rychlost a jel jsem plynule dál?

Četl jsem si návod k obsluze od VW DSG a nebylo tam napsáno, že by se to nemělo dělat. Bylo tam jenom to, že se za jízdy nesmí zařadit P a R, a taky tam bylo vysloveně napsáno, že když se chci rozjet, to znamená že když stojím nebo je rychlost do 5km/h, tak musím stát na brzdě, abych mohl dát N -> D.

Z toho chápu, že když jedu rychle, tak můžu dát D -> N a potom taky N -> D bez problémů. Chápu to dobře?

Čeká mě výměna auta a přemýšlím že nové auto by mělo mít automat, ale zatím jsem se s automatem svezl jenom jednou a jenom pár km, takže na experimentování tohoto typu jsem neměl čas.
zadirr
Nováček

Odeslat příspěvekod M@C 2. 1. 2009 11:11

A jaky to bude mit smysl? Nerypu, ale ptam se, nevim proc chces vyrazovat...
M@C
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zadirr 2. 1. 2009 11:18

Když frčím po dálnici 140 a vím že je předemnou 3km dlouhej kopec, tak buď můžu točit motor pořád na 3000 otáček a jet pořád 140, anebo vyřadit a na těch 3km to nechat zpomalit na 120. S manuálem volím možnost b), protože jednak ušetřím 5 mililitrů nafty, pak ušetřím pár gramů sazí, a taky je v autě menší randál.

Ale to je jedno, ptám se, jestli se s vyřazením a zařazením za jízdy automat vyrovná nebo ne.
zadirr
Nováček

Odeslat příspěvekod 911 2. 1. 2009 11:18

uz sem to udelal s dsg nekolikrat a nevidim v tom problem...
zadirr - je to presne, jak pises.

Mac - ono je lepsi nekdy u dlouheho mirneho kopce dat N a jen plachtit misto poslouchani, jak vrcici motor brzdi zbytecne rychlost. ale standardni to asi nebude. to ne
Never a frown with golden brown
911
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 2. 1. 2009 11:20

Tak predevsim to zalezi na typu a principu automatu, DSG nema nic spolecnyho s klasickym HDM systemem. Obecne se N za jizdy nedoporucuje, jsou pak nejiste pomery otacek spojek a muze se to nekde vic trit -> prehrivat, ale nic likvidacniho to IMHO neni, pokud se to nedela furt. Samozrejme motor musi bezet, jinak se to nemaze!
U klasickych HDM jsem zkousel i takove veci, jako restart motoru za jizdy, snasi to bez problemu, zaradi nejdriv nejaky vyssi stupem, taky vypnuti motoru pri zarazene 2 - dle preddpokladu to dal tocilo motorem, protoze 1 a 2 na volici byva reseno mechanicky a funguje i bez elektriky, tim jsem si zjednodusil restart (to delam kvuli debilnimu LPG, po chybe jako treba pokles tlaku se jinak nevzpamatuje....) Takze IMHO celkem blbuvzdorne, i to P ma pojistku a prevodovka nevyskoci z auta, R bych pri kilu nezkousel ;-)
Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
JardaB
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HondaMan 2. 1. 2009 11:23

NEvím, jak u DSG a podobných, ale u Hond a Mercedesů s klasickým automatem můžše vyřazovat na N do aleluja...

Ale nikdo to nedělá, protože když pustíš plyn a kvalt nemáš zamknutý, spadnou Ti otáčky na 1500 jako při vyřazení.

Btw. Pokud chceš ovládat řazení, kup si raději manual. :)

Hlavně u automatu tím neušetříš absolutně nic a tuším, že jízda na N mu ani moc nesvědčí.
"He who sacrifices freedom for security deserves neither." Benjamin Franklin
HondaMan
Řezník Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zadirr 2. 1. 2009 11:24

Jo to jsem možná měl napsat: jde mi o robotizované manuální převodovky, DSG nebo to co dává Ford do Mondea, nevím jak se jmenuje. O koupi auta s hydrodynamickou převodovkou neuvažuju.
zadirr
Nováček

Odeslat příspěvekod 911 2. 1. 2009 11:25

jo pravda. DSG neni pravy automat. ale mluvime-li o dsg, tak tam s N neni problem. pekne si to vyradi. otacky plynule spadnou, jakobych vyslapl spojku normalni...
a to Rko za jizdy bude stejne, jako kdyz se chces rozjet bez brzdy.proste to tam nenarves. to asi driv zacne neco praskat na pace. ale nezkousel sem :-))
Never a frown with golden brown
911
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zadirr 2. 1. 2009 11:29

911: ok, s vyřazením na N není problém, s tím počítám, ale co pak se zařazením zpátky na D? Můžu ve 140 na kopci dát N a pod kopcem když už tam budu mít třeba těch 120 tam šoupnout zas D a převodovka si tam dá třeba 5ku a jedem dál? Abych pak kvůli zařazení nemusel šlapat na brzdu...
zadirr
Nováček

Odeslat příspěvekod Hustoles 2. 1. 2009 11:30

Můžeš chlapče, bez problému. Vlastní opakovaná zkušenost na OII DSG.
"Kdyby stáří dodávalo moudrosti, byl by dubový pařez největším mudrcem."
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 911 2. 1. 2009 11:32

jakoze bys jel 150, dal zpet na D a ono tam vrzlo 2ku? :D nee. ona se zamysli mrcha jedna :-))
Never a frown with golden brown
911
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zadirr 2. 1. 2009 11:33

Hustoles: Výborně, to jsem chtěl slyšet. Díky :-)

911: No spíš jsem se bál, že to nebude chtít zařadit vůbec a že budu muset nejdřív zastavit.
zadirr
Nováček

Odeslat příspěvekod JackNO.1 2. 1. 2009 11:35

Já bych to stejně nedělal :-)
JackNO.1
Motorkář roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 2. 1. 2009 11:39

Proč? Není k tomu technický důvod..
"Kdyby stáří dodávalo moudrosti, byl by dubový pařez největším mudrcem."
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 2. 1. 2009 11:44

No ona je otazka, jestli to DSG umi skutecny neutral, nebo to dela jen rozpojenim spojek. Ve druhem pripade bych to moc ve vetsi rychlosti nedrazdil, jeste pak bude asi zalezet, jestli to ma suche nebo mokre spojky.
Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
JardaB
Expert
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků