VAG kabel - výběr, doporučení

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Rebikvpanice 22. 5. 2008 09:05

Vybírám VAG kabel na diagnostiku.

Jedná se mě o diagnostiku aut značky Škoda. Převážně čtení závad a odstraňování upozornění na servisní prohlídky.

- Jaké jsou rozdíly ve využití kabelu K/L ISO a Fast K-COM KKL ?

- Máte nějakou zkušenost s kvalitou kabelů z různých obchodů. Nějaká doporučení kde sehnat nejlepší a třeba i nejlevněji?.)

PS: Je nějaké nebezpečí poškození elektroniky auta při provádění diagnostiky?

Dík, Vašek
Rebikvpanice
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod King of Potato People 22. 5. 2008 09:13

Jedna se o neatorizovany zasah do automobilu, cili jej samozrejme nedoporucuji, mohou se vyskytnou problemy plynouci z neznalosti Rebikavpanice. :P

Jinak mam KKL a funguje to presne dle VIS se vsemi verzemi VAG-COM.

Jen se nedoporucuje casto zkoumat bagy jestli jsou ok, bo udajne tu a tamhle udelaji bum prask. koupil jsem od nejmenovaneho garaznika za jmenovane pekelne velke penize :)
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Skalik86 22. 5. 2008 09:20

Rebikvpanice: mam kebel od motordiagu a zpracovani i funce v poho. Stal me 2000kč pouzil jsme ho jen parkat na sluzebaku kdyz se mi neco sralo. Jestli chces tak ti ho prodam.
... Beep Beep ...

KTM 950 SM
Skalik86
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Totalschade 22. 5. 2008 09:24

JencekSF píše:Jen se nedoporucuje casto zkoumat bagy jestli jsou ok, bo udajne tu a tamhle udelaji bum prask.


ale prosim tebe. ted jeste tu o karkulce
goes: 3 - dyt mne znas, tak co resis?
ceda: nestačí to voroštovat na mokrý trávě?
Totalschade
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rebikvpanice 22. 5. 2008 09:26

totalschade píše:
JencekSF píše:Jen se nedoporucuje casto zkoumat bagy jestli jsou ok, bo udajne tu a tamhle udelaji bum prask.


ale prosim tebe. ted jeste tu o karkulce


Narazil jsem na to, jednalo se snad o nějakou sérii jednotek. Co je na tom pravdy netuším.
Rebikvpanice
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod King of Potato People 22. 5. 2008 09:29

jednak to pisou v prirucce a druhak kamarad pracujici v skoda servisu, rikal, ze se mu tak jednou prihodilo. coz samozrejme mohlo byt zpusobenou kde cim (bylo to u nejake letite oktavie) nicmene i tak je to asi jeden pripad z milionu. a taky se muze jednat o povidacku nebo o nejakou genialni opravu kabeloveho svazku, ci kdo vi ceho.
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Totalschade 22. 5. 2008 09:30

Rebikvpanice: tam ale nejde o to ze litaj pytle, nybrz o to ze se zapise chyba 65536 ktera nejde jentak smazat.
goes: 3 - dyt mne znas, tak co resis?
ceda: nestačí to voroštovat na mokrý trávě?
Totalschade
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rebikvpanice 22. 5. 2008 09:31

totalschade píše:Rebikvpanice: tam ale nejde o to ze litaj pytle, nybrz o to ze se zapise chyba 65536 ktera nejde jentak smazat.


je o tom někde víc info?
Rebikvpanice
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Totalschade 22. 5. 2008 09:35

We have had a number of reports of Air Bag Warning Lights staying on permanently after scanning with VAG-COM versions prior to 402.3. The Air Bag Controller shows DTC number 65535, indicating an internal error which cannot be cleared.

This problem seems to be limited to airbag controllers with the part number 6Q0-909-605-A. There are a number of different "Index" or "color-code" variations of this controller and not all of them are affected, but we haven't got a definitive list of which ones are which. If you have a 2000-2001 Golf, Jetta/Bora, Beetle, or a similar SEAT or Skoda model, you should physically inspect the airbag controller and look at the part number. If it is not 6Q0-909-605-A, then it should be safe to scan. The part number is both the numbers as well as the letters. So, if it is 6Q0-909-605-F, then it should be safe to scan. If it is 6Q0-909-605-A, then it is at risk of this problem -- Please avoid scanning the airbag controller in these cars, unless you are prepared to buy a new one!
goes: 3 - dyt mne znas, tak co resis?
ceda: nestačí to voroštovat na mokrý trávě?
Totalschade
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rebikvpanice 22. 5. 2008 09:39

totalschade píše:We have had a number ..


Dík.
Jinak ještě otázka. Je nějaký rozdíl ve využití kabelu s USB oproti RS232 ?
Rebikvpanice
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod FlyBoy 22. 5. 2008 09:43

Rebikvpanice píše:Jinak ještě otázka. Je nějaký rozdíl ve využití kabelu s USB oproti RS232 ?

S RS232 pojede víc programů. A to i pro Opel, BMW, Fiat, Mercedes, atd.
Prostý pobíječ much
FlyBoy
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Auto1 22. 5. 2008 09:46

Nějaký kabel leží v garáži,byl by za 1000kč je na USB
Auto1
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JiVi 22. 5. 2008 10:08

Rebikvpanice píše:
totalschade píše:We have had a number ..


Dík.
Jinak ještě otázka. Je nějaký rozdíl ve využití kabelu s USB oproti RS232 ?



u VAG, ktery nepristupuje primo na COM to je jedno. Ovsem, jsou programy na diagnostiku, ktere psalo jedno prase za druhym a tyto programy nevyuzivaji API OS, ale primo pristupuji na COM porty. Tyto SW s USB komunikovat nebudou, a ze jich je
JiVi
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Skalik86 22. 5. 2008 10:36

JiVi: tak treba tenhle kabel: http://www.motordiag.cz/produkt/fast-KKL-USB mam ja a ten com emuluje, takze by to fungovat mohlo. Ve spravci zarizeni se normalne objevi jako com. Jedinej problem je, ze ty programy nektery umej jen max com4, takze se musi prejmenovavat
... Beep Beep ...

KTM 950 SM
Skalik86
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod SKAJA 26. 5. 2008 18:58

Záleží na tom, co chceš zkoumat. FI, OI a starší jedou přes K-line, ale OII a novější pouze přes HEX-CAN, takže podle toho musíš koupit kabel. Dále se musíš rozhodnout, jestli chceš origo kabel s možností aktualizace na novej VAG za hříšný prachy, nebo jenom klon za zlomek ceny s tím, že aktualizovat nebudeš, protože licence je součástí kabelu a novější verze VAGu ten klon může bloknout. Upřímně řečeno, origo bych nekoupil, protože aktualizace nepřináší defakto žádnou zásadní výhodu a Lcode, kterým provádíš kódování, je free, takže tam je to v poho i u nových jednotek s extradlouhým kódováním. Já sám mám VAG-COM 607 s HEX-CAN kabelem přes USB a jede všechno naprosto v pohodě. Dneska se dodává už běžně VAG-COM 704, ale výrazný rozdíl v tom není, v praxi jsem narazil v zásadě jen na upravený drivery pro Vistu, ale to jde stáhnout z netu i pro 607.
OII 2.0TDI - dlouhodobá spotřeba 9,8l/100km
SKAJA
Štamgast
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků