TATRA

Aston Martin, Bentley, Volvo, Saab...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod michal heky 14. 9. 2005 09:16

Fojťane... never tomu, ze se prodavaji tatry ve 100% stavu.

Vsechny tatry byly sluzebni a tomu odpovida jejich stav, te nejmladsi je ted 7 let.

Jednak T700 je uplne to same, co posledni modely T613, akorat ma kulaty blatniky, jinou haubnu a na zadnim viku od motoru hromadu kitu :-)
Dokonce je to od fabriky takovy mensi trik, typ T700 nebyl nikdy homologovan, a proto v technicaku najdes, ze je to T613.

T700 bylo vyrobeno jich 70ti kusu, od ministerstev se dostaly k rukam sberatelu, prekupniku, atd., takze situace je takova, ze ji treba sezenes za rekneme 700 000. A dale je potreba ji zrenovovat, tzn. opravy karoserie 50tkc, lak 50tkc, motor 30tkc, podvozek 30tkc a jeste tam je klima, servo, atd atd.

Nemluvim o tom, kolik je treba nahradnich prednich kapot, blatniku, atd kdyz vyrobili 70 aut. :-)

Takze pote, co do T700 vrazis milion, mas auto, ktere konstrukcne vychazi z 60. let minuleho stoleti. Ano, jsou lide, kteri preferuji bublani archaickeho vzduchem chlazeneho osmivalce za sebou pred sevelenim moderniho motoru pred sebou. Ale kazda sranda neco stoji.

Ja milion nemam :-), a tak jsem si koupil klasickou karburatorovou 613ku. Auto v zajimavem stavu lze s trochou stesti a zkusenosti koupit kolem 80 000. Ale kazdy, kdo chce jezdit ve 20 let starem aute musi byt pripraven na narocnejsi udrzbu :-).

Pokud te tatra zajima a jses z Prahy, tak ti ten "zazrak" klidne predvedu v realu...
michal heky
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Fojťan 14. 9. 2005 18:54

jak tak koukam na ruzne inzeraty, tak spousta lidi prodava 613 "velmi dobry stav, garazovana, zadna koroze :wink: " uz za 60 - 100 000... a 700 je tak 5x drazsi...
opravdu je v tom takovy rozdil, treba 613 rv. 94 a 700 rv.1996??
taky by me docela zajimalo co se bezne rozumi "velmi dobrym stavem" :hm
learnin' to fly
Fojťan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod michal heky 14. 9. 2005 19:02

velmi dobry stav - kazdy v tom vidi neco jineho :-)
pokud nekdo pise bez koroze, tak to chapu tak, ze auto lze jeste vyvarit. Pokud nekdo pise GO motoru, tak to chapu tak, ze byl pravidelne menen olej. Jsme v Cechach...

Rozdil v cene je proto, pac T700 je cca 50 dochovanych kusu.
Do 100kkc jsou to vsechno karburatory. Auta co maj vstrikovani, prijdou na vic. Zalezi na stavu.
michal heky
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Fojťan 14. 9. 2005 20:33

a kdyz teda clovek ma posledni serii 613, da se tedy predpokladat ze auto ma techniku vysoce podobnou 700? resp. ze se nemusi pumpovat benzin pred startem, zapinat baterie no a dalsi takovy trable :D
a jeste neco - kolik tak stoji zprovozneni (nemyslim doslova, spis jako uvedeni do stavu schopnosti normalniho pouzivani a bezpecnosti) takove 613 cca za 100k? co se musi obvykle menit, resp. jake jsou ty nejvice opotrebovane a menene veci? dik
learnin' to fly
Fojťan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dmatej 14. 9. 2005 21:06

V Plzni na výjezdu na Křimice stojí světle zelená T613 (?) s pěkným lakem a má cedulku "na prodej". Cenu nevím, všiml jsem si jí z autobusu, když jsem jel kolem a pár dní potom mě předjížděla - vypadá fakt dobře :lol:
dmatej
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 14. 9. 2005 21:13

a jak se jmenoval ten sportak Tatry? Mate o tom nekdo info? kolk vyrobeno, prodano atd?
Fluence - ∅ 15,27 l/100km (CO2 - 356 g/km)
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Delphin 14. 9. 2005 21:33

goes píše:a jak se jmenoval ten sportak Tatry? Mate o tom nekdo info? kolk vyrobeno, prodano atd?

MTX? A kusů? Ví bůh. 1? 2? 5?
Delphin
Otvírák Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kosch 14. 9. 2005 21:37

goes: a co jsi myslel MTX nebo toto:
Obrázek
...pokud tohle tak na to je expert george_couser
The universe never did make sense; I suspect it was built on government contract.
Robert A. Heinlein
kosch
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 14. 9. 2005 22:13

tak nejakou historii o tom,... popis, kusy, cena, kde to jde videt?
Fluence - ∅ 15,27 l/100km (CO2 - 356 g/km)
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 14. 9. 2005 22:20

aaaaa to je mnamka:

MTX Tatra V8, Československo 1991
Dvoumístné sportovní kupé, motor vzadu nad zadní nápravou a pohon zadních kol, karosérie z plastů na prostorovém rámu z ocelových trubek. Vzduchem chlazený převrtaný motor Tatra 613 V8 s rozvodem DOHC, objem 3919 cm?, vrtání 90 mm a zdvih 77 mm, komprese 10,8, vstřikování Bosch, výkon 225 kW (305 koní) při 6700 ot/min, točivý moment 365 Nm při 5200 ot/min. Pětistupňová převodovka, rozvor 2400 mm, rozchod 1520/1520 mm, vnější rozměry 4600x1980x1170 mm, hmotnost 1350 kg, maximální rychlost 265 km/h a zrychlení na stovku za 5,6 s.
Základní verze vozu měla motor V8 3.9 se dvěma dvojitými karburátory Jikov, kompresi 10,2, výkon 160 kW (217 koní) při 5400 ot/min, točivý moment 310 Nm při 4100 ot/min, maximální rychlost 246 km/h a zrychlení na stovku za 6,2 s.
Karosérii MTX Tatra Sport navrhl designér Václav Král. Firma MTX vůz představila na pražském autosalónu v říjnu 1991. Celkem byly postaveny pouze čtyři vozy MTX Tatra V8. Cena vozu dodávaného na objednávku byla v roce 1993 stanovena na 2 740 000 Kč
Fluence - ∅ 15,27 l/100km (CO2 - 356 g/km)
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 14. 9. 2005 22:22

kosch píše:goes: a co jsi myslel MTX nebo toto:
Obrázek
...pokud tohle tak na to je expert george_couser


toto neni MTX
Fluence - ∅ 15,27 l/100km (CO2 - 356 g/km)
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kosch 15. 9. 2005 06:19

já vím :-) proto jsem taky psal MTX nebo toto :wink:
The universe never did make sense; I suspect it was built on government contract.
Robert A. Heinlein
kosch
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod michal heky 15. 9. 2005 10:51

[quote="Fojťan";a kdyz teda clovek ma posledni serii 613, da se tedy predpokladat ze auto ma techniku vysoce podobnou 700? resp. ze se nemusi pumpovat benzin pred startem, zapinat baterie no a dalsi takovy trable :D [/quote]
Odpojovac baterii maji vsechny tatry vc. T700, zalezi na uzivateli, jestli baterie denne odpojuje nebo ne. Ja ji odpojuji jen kdyz auto zazimovavam.
U karburatoru pri delsim stani vozidla (tyden) je potreba napumpovat rucne benzin anebo si namontovat pridavnou elektrickou pumpu.
Posledni modely tater mely posilovac rizeni (zivotnost cca 300 000, coz uz maji vetsinou za sebou, opravdu blbe se shani), 5q (jsou blbe naprojektovane a odchazeji, nove nejsou), klimatizaci (maji dost i starsi auta), misto nezavisleho topeni tuzemske vyroby muzou mit uz Eberspachera a palubni deska jiz nepripomina kombajn, ale auto. V "kombajnu" se ale paradoxne citim pohodlnejc.
Rozdil mezi T700 a poslednimi 613kami je jen v tech kulatych blatnikach.

[quote="Fojťan";A jeste neco - kolik tak stoji zprovozneni (nemyslim doslova, spis jako uvedeni do stavu schopnosti normalniho pouzivani a bezpecnosti) takove 613 cca za 100k?
co se musi obvykle menit, resp. jake jsou ty nejvice opotrebovane a menene veci? dik[/quote]
Jedna-li se o karburatorove vozidlo bez extra vybavy, pak se kolem 80tkc necha sehnat kus, do ktereho staci sednout a jezdit. Je ale potreba vedet, kam se podivat, vedet, jak ma znit motor, jak ma jit rizeni, atd.
michal heky
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod michal heky 15. 9. 2005 11:01

ten obrazek, co sem dal kosh, je TATRA ECORRA V8 SPORT
hmotnost 1150 kg
zdvihový objem 4423 cm3
kroutící moment 480 Nm (400 PS)
výkon 294 kW (400 PS)
maximální rychlost 320 km/h
zrychlení 0 - 100 km/h 4 s
1 km s pevným startem 22,2 s

Tento automobil se ucastni Mistrovství ČR závodů automobilů na okruzích, pristi zavod je tusim 7. rijna v Brne :-) Vice na http://www.tatra603team.cz
michal heky
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod HaD 15. 9. 2005 12:44

zdroj: www tatra613 cz
Tento supersportovní automobil, který nese podpis Václava Krále, měl premiéru na pražském Autosalonu v r. 1991. Mechanické části pocházely z T 623. V prostorovém rámu z trubek, který nesl sklolaminátovou karoserii, byl ukotven čtyřlitrový osmiválec o výkonu 160 kW, na přání se dodávala ostřejší verze s výkonem 225 kW. Zrychlení z "nuly na sto" se podle použitého motoru odehrálo za 6,2 resp. 5,6 s, maximální rychlost byla buď 246 nebo 265 km/h. V interiéru se nalézala dvě skořepinová sedadla, výbava se řídila pouze přáním zákazníka. Tento jediný český supersport se prodával v cenách od 2 700 000 kč.

Pár fotek MTX...
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

a poslední - t613 existovala i jako "kombík"
Obrázek
HaD
Nováček

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník