Ruská auta

Aston Martin, Bentley, Volvo, Saab...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod MELLO 9. 7. 2018 18:22

8-D 8-D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 9. 7. 2018 20:04

:D
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zelvotron 9. 7. 2018 20:14

Se nesmějte, dyk urval i zástěrky.
zelvotron
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dmatej 9. 9. 2018 15:14

FYI, sice sem už skoro nechodím, ale Kalinu I stále ještě mám, má za sebou 182 tisíc km a 11 let. Stále to jezdí i 190, což jsem si teď užil na německých dálnicích cestou do Itálie a zpět, s celkovou spotřebou (skutečnou) 6,7 litru na 100 km.
Ojeté Kaliny jsou dost pod cenou, je tam jedno velké ALE. To ale jsou "rutinní" nemoci Kalin oněch let, tj.
- praskající svody (dají se celkem snadno zavařit, byť se musí vyndat)
- tekoucí topení (je třeba sehnat nové a jsou tři různé postupy na výměnu, z nichž jsem dosud neprovedl ani jeden - když se netopí, neteče to :D - ale ... asi to nakonec udělám)
- tekoucí topení dokáže poškodit řídící jednotku (oblíbené řešení je strčit jí do igeliťáku, dokud funguje; já jí musel měnit)
- odchází stahovačky předních oken

Silné stránky:
- elektrika (vážně i po těch letech fungují všechny repráky i osvětlení, u fiatů nevídané!)
- výkon
- spotřeba
- výborná návodná videa na youtube snad na každý problém.
- výborná skleněná přední světla
- životnost motoru (minulé emise vyšly dobře tak, že bych prošel i EURO 6).
- prostornost pro posádku, i kufr

Slabé stránky:
- koroze, pokud parkujete na trávníku jako já: obzvlášť blatníky a tažné (české výroby).
- spoj druhého a třetího dílu výfuku způsobuje hluk v kabině. Nejlepší je ty rozlisky uříznout a nahradit spojovací trubkovou objímkou.
- není klimatizace
- není ABS
- slabý výkon motoru stěračů

Spojku mám stále původní, tak nějak pořád čekám, kdy se to "nějak" projeví :D

Jinak na profilovce bych měl vyměnit Renault 19 za Fiat Grande Punto, jinak je to pořád stejný ... akorát nemám ten výhled a přes lípy se špatně fotí :D ... mhm :D
[size=84]Lada Kalina *2007 60kW 1596ccm, VAZ 2101 *1976 47kW 1198ccm, Fiat Grande Punto *2007 57kW 1.4[/size]
dmatej
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod salam01 9. 9. 2018 15:23

Předminulý týden jsem jich na Slovensku ke svému překvapení pár potkal.
Jednu jsem i vyfotil. Ty boční prolisy… asi šéf designu nafasoval nějakou špatnou samohonku.

Obrázek
salam01
Obecní blb
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dmatej 9. 9. 2018 15:56

No, Kalina není Vesta, ale to je detail. Vesta mě úplně neoslovuje, ale ty prolisy, které pokládáš za dílo samohonky, můžeš sledovat i u konkurence. Asi tedy Rusové opili i Korejce, Francouze, Němce, a já nevím koho ještě, nicméně ten pocit sdílím, taky z toho nejsem "na větvi" :D
Jinak Vesty vypadají v reálu podle mě o hodně líp než na fotkách, ale jak jsem psal - pro mě to není zajímavý auto. Velký, těžkopádný, agresivní zamračený design, vzadu se zase nevejdu hlavou (ani u Mondea ne, přitomu "prcka" Kaliny nebo dokonce i u toho Grande Punta jo, byť GP se mi pokouší uříznout hlavu pásem :D).

Ale jo, Vestu vnímám asi jako krok Lady ve smyslu podobném, jako když Škoda začala vyrábět Oktávky. Docela by mě ale zajímala spolehlivost, to začnu sledovat.

U Kalin I je vzhledem k ceně spolehlivost dobrá, až na ty tři věci, které to zbytečně (a hodně) kazí. Na druhou stranu ... jsou to věci na pár hodin práce, což u věcí kolem motoru nebývá úplně obvyklé (kamarád se trápí s oktávkou 1.6 a jejím "hadicovým monstrem").
[size=84]Lada Kalina *2007 60kW 1596ccm, VAZ 2101 *1976 47kW 1198ccm, Fiat Grande Punto *2007 57kW 1.4[/size]
dmatej
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 10. 9. 2018 07:10

no tywle, to je kchár :shock: :-! :D
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kebab 11. 9. 2018 08:19

Z asi 1 rok starého českého článku k Ladě Vesta a případný zájemce si ho jistě rád sám dohledá:

"... Tvary navržené týmem vedeným Stevem Mattinem, bývalým designérem Mercedesu nebo Volva , jsou aktuální a svébytné. Charakteristickým prvkem designu je motiv písmena X, který se objevuje nejen na přídi, kde ho tvoří maska chladiče se světlomety, ale také na bocích, kde je naznačeno výraznými prolisy. ..."

Není designér ten aby se zavděčil lidem všem 8-) Proč motiv písmene X tak má také svůj důvod tedy příběh. Auta jsou určená především ruským zákazníkům. Ti ten příběh znají.
Ostatní a třeba odsud si ho mohou lehce dohledat a přečíst. A potom si dát také sklenku samohonky a rozmyslet si pořádně, než budou cokoli pokřikovat. Také i ve srovnání v čem jezdí oni sami nebo si dávají do avataru: myslím tím především to, jestli jsou oni sami zařazení v tom obvyklém šedém a proto dokonale nezajímavém konformním pásu ... nebo našli odvahu na změnu? Odvahu na trochu výstřednosti?

Poznámka a po 12 letech ve vztahu k ruské Kalině I (dmatej) a mé turecké renaultí Thálky:
najeto výletních o 100 tis. km méně, převážně garážováno a loňský verdikt na STK že stav auta (také s ohledem na korozi) je jako u auta nového, prvních 11 let bezporuchové až na výměnu žárovek ve světlometu, stěračů, obměny pneumatik a těch 11 let vydržela i původní baterka, letos ale a žel odešla baterka koncem zimy, objevily se nepříjemné problémy se spojkou ale nakonec zůstala na svém místě a bez složitého laborování, tudíž nejvíc nepříjemná byla závada v elektronice, vypadalo to na čidla a také ano, jedno se muselo vyměnit ale najít nejdříve to které, že?

Suma sumárum, Ladu dnes ovládá Renault s Nissanem, je na místě otázka jestli dnešní výsledek u značky Lada mohl být lepší, viz povedená emancipace a celý příběh renaultí Dáčky (na novou Dáčku se dnes čeká tady dlouhé měsíce) ale ony ty některé Dáčky, co vím, tak se začaly v Ladě také už montovat.
Proti Dáčkám by vlastní Lada tady měla, u některých zákazníků, stále šanci při srovnání nabídky motorů a nejen u Vesty, ale u právě levnějších modelů Kalina a Granta. Vše ale je zazděno jak obchodní politikou Lady tady v Česku tak ale i vůbec mezinárodní politikou. Rusko proto asi na nás a brzy hodí bobek vůbec a jeho zájem se od zadního dvorku (a tam i hnojiště) Asie, tedy od Evropy a tím i od nás tady, upře na Asii samu :pozor
Thalia Authentique 1,2 16V, 55 kW, metalická béžová Angora, r. v. 2006,
Renault Türkiye - Bursa
kebab
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mrazik 11. 9. 2018 09:13

Bereš na to něco ?

ona by se hodila i otazka :

Bereš za to něco ?
deaktivován na vlastní žádost
mrazik
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dmatej 11. 9. 2018 09:57

Kebab: připomněl jsi mi, že jsem narazil na Ladu na Facebooku a poťouchle jsem si rýpnul i pochválil - pesimisticky jsem očekával, že to bude bez odpovědi, ale asi po týdnu mi z druhé strany přišla odpověď trochu zmatená, ale přišla - jestli jsem prý zkoušel kontaktovat autorizovaného zástupce (kvůli korozi) :D

A vlastně ještě asi předloni jsme komentovali nějakou reklamu Lady na Vestu se stížnostmi na CSAutoLada, slíbili, že s tím něco udělají, ale ... výsledek je spíš ten, že se v ČR objevili další dva importéři neautorizovaní.

Obecně i jak si všímám u jiných automobilek, tenhle model s autorizovanými zástupci postupně upadá, spíše jde o lokální prodejce čehokoliv, kteří uzavřou smlouvu, a tím je hotovo. Jsou tu i prodejny aut, které prodávají dvě tři značky různých koncernů, návody si člověk stahuje z internetu, dokumentace je celkem snadno dostupná, distribuce dílů z druhé strany zeměkoule neustále zlevňuje a zrychluje, suma sumárum, "pobočky" typu CSAutoLada už nemají žádný význam.
No a nakonec CSAutoLada nepatří podniku AvtoVaz, ale nějaké osobě s bydlištěm na Kypru.

Jinak řečeno bych to viděl tak, že pokud se některému z těch importérů neoficiálních začne dařit natolik, že bude mít dostatečný kapitál na to, aby uzavřel smlouvu přímo s AvtoVazem, nejspíš to udělá. Předpokládám, že v takové smlouvě může být podmínka na obrat nebo závazný odběr počtu kusů, ceny, výbavy, nevím, na oplátku by měl importér získat podporu s vytvořením webu nebo přístup na oficiální mapu zastoupení, a zvýhodněné ceny. Určitě bych chtěl takovou smlouvu vidět, docela by mě to zajímalo, každopádně si myslím, že automobilky prakticky nemají přímý vliv na své distributory.

Ta koroze - co jsem prohlížel jiné Kaliny i se skoro stejným nájezdem, vypadají většinou o dost líp. Podle mě tam hraje to parkování na trávě vážně ohromnou roli. Soused reklamoval Dacii po půl roce, rezla mu kapota, a to má auto v garáži, nebo spíš ve stodole :-)

Co se týče "vtipálků" na autorevue - ten humor je "trošku" zastydlý, chtělo by to něco aktuálnějšího ;-)
[size=84]Lada Kalina *2007 60kW 1596ccm, VAZ 2101 *1976 47kW 1198ccm, Fiat Grande Punto *2007 57kW 1.4[/size]
dmatej
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ka-spel 11. 9. 2018 11:18

Tak jsem si vzpomněl na hodiny ruštiny a články o úspěších narodnovo chozjajstva. :D
Felicia 1,6 kombi LPG -> Octavia II 1,9 TDI kombi
Časy se mění : praskají řetězy místo řemenů a lehčí je nastartovat nafťák v mrazu než zahřátý po jízdě
ka-spel
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mrazik 11. 9. 2018 11:29

dmatej zastydly, ale trefny
deaktivován na vlastní žádost
mrazik
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ka-spel 11. 9. 2018 11:34

dmatej takže příště opět Ladu nebo origo Dacii? :D
Felicia 1,6 kombi LPG -> Octavia II 1,9 TDI kombi
Časy se mění : praskají řetězy místo řemenů a lehčí je nastartovat nafťák v mrazu než zahřátý po jízdě
ka-spel
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod salam01 11. 9. 2018 11:43

kebab: nějakej hejsavej. Ale abys nebyl smutný, uznávám, že Lada je nejlepší auto celého všehomíra, a nad její design není lepšího.
Kdo se bojí, sere v síni.
salam01
Obecní blb
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kebab 11. 9. 2018 20:26

salam01: ale mně je v podstatě jedno co uznáváš nebo ne, jen jsem tady uvedl kdo byl dyzajnééérem a kdyby to auto mělo jinou na sobě značku než Lada (právě třeba ten Mercedes nebo Volvo apod.) tak by ty příspěvky z hodnocení vypadaly jinak, to je dost známá věc.
Ovšem to se s příspěvky nestane protože toto téma je žel mrtvé a nikdo sem už ani v podstatě nechodí, tudíž dotyční nemají potřebu se ani vyjadřovat. Takže vlastně dík i za tvůj příspěvek a protože ty jsi sobě sem cestu našel: jen to co jsi napsal tak mohlo být více originální a méně předpojaté, toť zase můj názor. Ať se tobě daří a alejkum salám.
Thalia Authentique 1,2 16V, 55 kW, metalická béžová Angora, r. v. 2006,
Renault Türkiye - Bursa
kebab
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků