zelvotron píše:... to spíš grantu / kalinu v základu, kerý se pohybujou kolem 200 tis. a tam žádnou navigaci člověk neřeší, koupí do toho za litr standard din rádio
Jenže tady čovek (u těchto modelů) narazí na další podivnosti a ozývá se z toho různě kotrmelcová asi minulost AvtoVAZu. A jeho potýkání se s Renaultem.
Tak nějak je mně záhadou proč Granta a proč Kalina II když tyto modelové řady, teď když se dívám do slovenského ceníku a český pořád důvodně není a myslím tím s ostudou, v podstatě mně splývají co se týče plus mínus zařazení resp. takové té užitečno praktické hodnoty u těchto aut.
Ta Granta měla být původně předhotovený dáreček Renaulta AvtoVAZu a jako veřejný příklad možné spolupráce, různě v průběhu doby z ruské strany (ve fabrice) torpédované takže z toho vylezlo a se zpožděním protože to chtěli udělat tvrdošíjně ruski po svém co?
Pa rúskom způsobu poněkud kypřícím práškem nabobtnalá a la Renault Thalia (v Rusku originál nabízená už před tím pod obchodním jménem Symbol) ... jménem Lada Granta ... která ... jako sedan ... ještě dnes existuje ... když ale Thálka se už a nějaký ten rok vůbec ani nevyrábí. A nemá přímého nástupce.
Nechápu, proč Granta liftback je dražší(!) proti sedanu ve verzi Komfort o 600 euro (tu si asi kvůli jen 8V motoru nikdo s nadšením u nás stejně nekoupí) a tak proto ve verzi Ice (motor 16V) ten rozdíl je dokonce ještě víc a to 700 euro? Že ta pozdější verze liftback je jakoby líbivější a je (pro někoho) praktičtějí přístup k zavazadlovému prostoru? A není ten rozdíl na tyhle peníze nějak ale málo?
To líbivější je dle mne totiž hodně relativní, protože takto přece nějak měl vypadat už fousatý liftback té předchozí desítkové řady (asi na odvedení pozornosti od nepodarků tam měl tehdá nahoře to funkčně zbytečné ale o to nápadnější křídlo a skrze které prý nebylo ale dozadu dobře vidět) a tak to je stejně beznadějně vzhledově dnes zastaralý ... jen to tolik nedráždí jako dříve ... je to zastaralý včetně těch dnes ošumělých předních masek jak u sedana tak u liftbacku, no prostě ta už zase zánovnost z toho je příliš viditelná. Tím mám na mysli, že už dávno měl být udělaný nějaký alespoň lehký facelift.
Ten ale neudělali, protože udělali facelift na Kalině tj. z Kaliny I (tentokrát inspirované nikoli Renaultem ale Oplem) na Kalinu II, a tak dnes situace je podobná době kdy spolu tzv. soutěžily staré Samary právě s tou tehdy desítkovou řadou, pořád šlo ale v podstatě o tutéž skupinu zákazníků kterým ta auta byla určená a tak se vzájemně auta kanibalizovala - a jistě nadbytečně vázala fabrické zdroje včetně vývoje konstrukce technologie atp. - a ani jedna řada nebyla proto a včas dotažená tj. s vychytanými mouchami a jen osudově zastarávala. Tedy prašť jako uhoď. Samara nebo desítková řada, Granta nebo Kalina.
Přitom ano, dobré jméno si měl AvtoVAZ tady udělat na Grantě nebo na Kalině ... a teprve potom by přišla na řadu Vesta a i ta nějaká vyšší cena by byla potom stravitelnější, protože by byla vybudovaná/obnovená důvěra u zákazníků. Také potřebný respekt. Důvěra a respekt je však na bodu sibiřského mrazu. Místo důvěry a respektu nastoupil despekt a posměch.