Jde o to co si představuješ pod příjmem automobilek.
Dealerství (retaileři) jsou většinou soukromé firmy, tak nevím jestli tohle bereš do příjmů automobilek...
V některých zemích u některých značek jsou i importéři soukromé firmy, které nejsou vlastněni automobilkou...
Jinak většinou se to má tak, že většina článků v řetězci (vlastněn automobilkou) má přijmy na pokrytí běhu officu a marketingové účely. Řetězec je nastaven tak, aby zisky zůstávali centrálně, protože se tam s nimi lépe nakládá než v jednotlivých zemích.. apod. (z toho plyne jeden paradox a to, že pokud je euro levnější a importér v ČR má z toho větší zisky, evropská centrala mu auta zdraží, aby neměl tak vysoké zisky..
).
Pracuji u importéra jedné automilky... (někteří možná vědí). Přijmy z prodeje aut se celé zpětně investují do marketingu. A provoz Officu pokrývá prodej náhradních dílů (u kterých je rozdíl mezi nákupem a koncovou zákaznickou cenou rozdíl cca. 40% - o tuto marži se importér dělí se servisem)
U aut je to tak, že malé auta se prodávají téměř bez zisku, teda na straně importéra... továrna na tom znatelný zisk má. a na těchto autech se vydělává hlavně na servisu (jak na straně dealera tak na straně importéra za náhradní díly).
Každá automobilka to má nastavené trošku jinak, ale v důsledku to bude hodně podobné.
U aut středních a vyšších tříd jsou zisky už 100 000 a víc za jedno prodané auto. aut za 2M třeba i 500000Kč.