Struktura příjmů automobilek

Aston Martin, Bentley, Volvo, Saab...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Tejvl 10. 3. 2009 10:59

Mohl by někdo prosím osvětlit, z čeho všeho automobilky "žijí" a jak velký podíl to představuje. Tzn. jaký podíl na tržbách má prodej nových vozů, náhradní díly, servis atd...Díky.
Tejvl
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 10. 3. 2009 11:07

automobilka zije jenom z prodeje vozu, pripadne nekolika dalsich drobnych aktivitach. Ze servisu a prodeje dilu zijou prodejci, ne automobilka. A jinak prijmy z prodeje vozu tvori u beznych automobilek pres 90% prijmu.
Fluence - ∅ 15,27 l/100km (CO2 - 356 g/km)
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod major 10. 3. 2009 11:15

Jde o to co si představuješ pod příjmem automobilek.

Dealerství (retaileři) jsou většinou soukromé firmy, tak nevím jestli tohle bereš do příjmů automobilek...
V některých zemích u některých značek jsou i importéři soukromé firmy, které nejsou vlastněni automobilkou...

Jinak většinou se to má tak, že většina článků v řetězci (vlastněn automobilkou) má přijmy na pokrytí běhu officu a marketingové účely. Řetězec je nastaven tak, aby zisky zůstávali centrálně, protože se tam s nimi lépe nakládá než v jednotlivých zemích.. apod. (z toho plyne jeden paradox a to, že pokud je euro levnější a importér v ČR má z toho větší zisky, evropská centrala mu auta zdraží, aby neměl tak vysoké zisky.. :) ).

Pracuji u importéra jedné automilky... (někteří možná vědí). Přijmy z prodeje aut se celé zpětně investují do marketingu. A provoz Officu pokrývá prodej náhradních dílů (u kterých je rozdíl mezi nákupem a koncovou zákaznickou cenou rozdíl cca. 40% - o tuto marži se importér dělí se servisem)

U aut je to tak, že malé auta se prodávají téměř bez zisku, teda na straně importéra... továrna na tom znatelný zisk má. a na těchto autech se vydělává hlavně na servisu (jak na straně dealera tak na straně importéra za náhradní díly).

Každá automobilka to má nastavené trošku jinak, ale v důsledku to bude hodně podobné.

U aut středních a vyšších tříd jsou zisky už 100 000 a víc za jedno prodané auto. aut za 2M třeba i 500000Kč. :)
major
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 10. 3. 2009 11:23

u jake znacky delas?

PS s temi zisky to tak ruzove neni, v ramci urcitych procent marzi po linii automobilka-importer-prodejce je to pomerne slozite. Zadny zisk 100tis. 500tis. apod. zde neni, maximalne lze hovorit o marzi a i ty jsou vyrazne mensi.

Jen pro predtavu, automobilky typu VW, BMW, Opel, Fiat apod. pracuji se zisky na prodany vuz okolo 20tis. Kc tedy s cistym ziskem, ne marzi.
Fluence - ∅ 15,27 l/100km (CO2 - 356 g/km)
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tejvl 10. 3. 2009 11:27

Díky, to bylo vyčerpávající.
Tejvl
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 10. 3. 2009 11:47

:tleskani
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod T.E.CH 8. 5. 2017 12:33

Značka zisk za jedno auto EUR Marže
Ferrari 56.000 18%
Porsche 15.641 16,7%
Jaguar Land Rover 4.068 7%
Maserati 4.000 4,8%
BMW 3.389 9,8%
Audi 3.337 8,8%
Mercedes 3.192 7,9%
Volvo 2.340 6,7%
Nissan 2.088 4,7%
Chevrolet 1.912 8,6%
Skoda 1.589 9,6%
Ford 973 6%
Renault 715 4,7%
Volkswagen 375 1,7%
Fiat 356 2,2%
Seat 337 2,1%
Opel 190 1,3%
Demokracie byla odsouzena k zániku v okamžiku, kdy politici zjistili, že mohou uplatit voliče jeho vlastními penězi a kdyby volby měli něco změnit, dávno by je zakázaly.
T.E.CH
Inventář
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník