FYI, sice sem už skoro nechodím, ale Kalinu I stále ještě mám, má za sebou 182 tisíc km a 11 let. Stále to jezdí i 190, což jsem si teď užil na německých dálnicích cestou do Itálie a zpět, s celkovou spotřebou (skutečnou) 6,7 litru na 100 km.
Ojeté Kaliny jsou dost pod cenou, je tam jedno velké ALE. To ale jsou "rutinní" nemoci Kalin oněch let, tj.
- praskající svody (dají se celkem snadno zavařit, byť se musí vyndat)
- tekoucí topení (je třeba sehnat nové a jsou tři různé postupy na výměnu, z nichž jsem dosud neprovedl ani jeden - když se netopí, neteče to
- ale ... asi to nakonec udělám)
- tekoucí topení dokáže poškodit řídící jednotku (oblíbené řešení je strčit jí do igeliťáku, dokud funguje; já jí musel měnit)
- odchází stahovačky předních oken
Silné stránky:
- elektrika (vážně i po těch letech fungují všechny repráky i osvětlení, u fiatů nevídané!)
- výkon
- spotřeba
- výborná návodná videa na youtube snad na každý problém.
- výborná skleněná přední světla
- životnost motoru (minulé emise vyšly dobře tak, že bych prošel i EURO 6).
- prostornost pro posádku, i kufr
Slabé stránky:
- koroze, pokud parkujete na trávníku jako já: obzvlášť blatníky a tažné (české výroby).
- spoj druhého a třetího dílu výfuku způsobuje hluk v kabině. Nejlepší je ty rozlisky uříznout a nahradit spojovací trubkovou objímkou.
- není klimatizace
- není ABS
- slabý výkon motoru stěračů
Spojku mám stále původní, tak nějak pořád čekám, kdy se to "nějak" projeví
Jinak na profilovce bych měl vyměnit Renault 19 za Fiat Grande Punto, jinak je to pořád stejný ... akorát nemám ten výhled a přes lípy se špatně fotí
... mhm
[size=84]Lada Kalina *2007 60kW 1596ccm, VAZ 2101 *1976 47kW 1198ccm, Fiat Grande Punto *2007 57kW 1.4[/size]