EF: Obavam se, ze uz Vas prvni prispevek popira smysl dalsi diskuse, oznacit rizeni prasecke je hloupost. Ze Vam dane rizeni nevyhovuje je vec jina, tim ale rikate pouze to, ze preferujete styl jizdy, ktery nejake zasadni informace od kol nevyzaduje. To neni nic spatneho, ja to respektuji a ctim, ostatne prave pro takove lidi ladi rizeni driva vetsina automobilek - prednosti komunikativniho rizeni by jejich zakaznici nevyuzili, ale jeho negativa by v beznem provozu pocitovali neustale.
Obecne muzeme rizeni oznacit za vhodne nebo nevhodne k danemu typu vozu, coz ja prijimam, ostatne v mnoha testech oznacuji za dobre i rizeni nekomunikativni. U nekterych vozu by opak ani nemel smysl, tu informaci nepotrebujete vzdy. Nevim, co bych delal s komunikativnim rizenim u Eckoveho Mercedesu... Atd.
Nicmene pokud je rizeni komunikativni a prenasi k Vam to, co se deje na kolech, bude to vzdy provazeno negativnimi aspekty, ktere zminujete. Rici, ze rizeni predava jen "ty spravne" informace a "ty spatne" si nechava pro sebe je totalni bullshit objevujici se v testech nekterych zmatenych novinaru. Takove rizeni proste neexistuje, vzdy prenasi urcite pensum informaci, ze kterych nelze vyberove odfiltrovat to ci ono. Jde pouze do urcite miry utlumit, cim vetsi miru vyrobce zvoli, tim mene se k ridici dostava jak toho dobreho, tak toho spatneho. Ano, komunikativni rizeni je citlive na nerovnosti a tisice dalsich neduhu silnic. Ale to k tomu patri a to je to, co ja prijimam jako obet za to, ze se z rizeni neco dozvim a ze mi jinde umozni snadno hledat hranice vozu.
Ze u Golfu 1,6 vetsina lidi komunikativni rizeni neoceni, tomu rad verim, u trojkoveho kupe ale ocekavam neco jineho. Samozrejme, ze u aut do bezneho provozu voli kazdy vyrobce nejaky kompromis, jde pouze o to, kam se od pomyslneho stredu vyda.
BMW v poslednich letech neutlumena rizeni rozhodne nedela ani u benzinovych modelu, ani M3 nebo Z4M nema prilis komunikativni rizeni. Nicmene u beznych benzinovych modelu je zvolen kompromis, ktery se mi zda byt rozumny s ohledem na cestovne-sportovni zamereni vozu. U dieselovych je to ale posunuto uplne jinam a o tom zde hovorim. To rizeni je co do komunikativnosti VW/Audi-like a to se mi opravdu nelibi. Vam by tedy mozna vyhovovalo...
Srovnavat rizeni aut s prednim a zadnim pohonem nema smysl. Nicmene Ford je v tomto smeru daleko, jina vec je, zda zrovna Smax komunikativni rizeni potrebuje. Tim si nejsem jist, po mem soudu si na sportovni jen hraje (byt velmi dobre) a jeho zacileni je prece jen jine a prilis citlive rizeni by mohlo vadit i me. Nevim, s Smaxem jsem jezdil jen po okruhu, kde bylo rizeni rozhodne prijemne
Ale to uz do teto diskuse nepatri....