1.4 TDI optimální otáčky

Audi, BMW, Mercedes-Benz, Opel, Porsche, Volkswagen, Ford EU, Smart...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod kmaccek 17. 6. 2018 08:59

Ahoj,
koupil jsem si Ibizu 1.4 TDI 59kw. Je to vůbec moje první auto, zajímalo by mě, v jakých otáčkách mám optimálně motor udržovat?
Když třeba jedu po městě těch cca 50 na trojku tak jsou otáčky tak 1900-2000, mám vždycky dilema, jestli tam dát tu čtyřku nebo ne, to to pak spadne někam pod 1500. Nějaký zátah cítím až od těch 2 tisíc, tak mi přijde logické, že lepší bude to udržovat někde tam, ale rád si nechám poradit :-)
kmaccek
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 17. 6. 2018 09:17

Ahoj,
Trojka bude idealna.
Na 4ke by si musel jazdit kusok nad limit, 1500rpm je malo na taky motor.
Reapektive na 2ke alebo 3ke to zvladne lebo lahsi kvalt, ale na vyssich kvaltoch by som to netrapil.
glider
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 17. 6. 2018 10:03

J toho motoru je blbe je blbe zenclovek nepozna zda se trepe a kadla a duni ze uz je podroceny nebo ze je v pohode
Fluence - ∅ 15,27 l/100km (CO2 - 356 g/km)
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ajif 17. 6. 2018 12:41

tenhle motor funguje mezi 1900-3000 otáčkami, možná ke 3500 to ještě má smysl podržet.
ajif
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 17. 6. 2018 16:02

Já bych jel 60 tacho na čtyřku
drncavá turbokrabice + japonský warm hatch + italský hotheč + skútřík!
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 17. 6. 2018 16:10

Ja bych hlavne nikdy neresi jaky kvalt na jakou rychlist. Pak to vede k tomu ze dyliny soubzvykle na 60 na 4 sednou jinam a sou vritu. Kdo nezvkadne jizdu po citu je kokot a nema na silnici co delat
Fluence - ∅ 15,27 l/100km (CO2 - 356 g/km)
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 17. 6. 2018 16:25

No však řešíme konkrétní stroj
drncavá turbokrabice + japonský warm hatch + italský hotheč + skútřík!
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 17. 6. 2018 16:29

Precti co pisu. Je kravina se takto ucit. Zitra sedne do jineho auta a pojed ejak kokot bo nebude umet jet dle citu.
Fluence - ∅ 15,27 l/100km (CO2 - 356 g/km)
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 17. 6. 2018 16:46

Jo to jsem četl
drncavá turbokrabice + japonský warm hatch + italský hotheč + skútřík!
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod metyn 17. 6. 2018 16:47

není to kravina, pokud jezdím z5ti autama tak jezdím z každým jinak, jarní má pravdu, jde o konkrétní auto, a Ano , jak psal glider jezdi město na 3, já tak točím 2.0 hdi, 50 město na 3 a cca 1800 otáček, na 4 bych sapadl někde k 1300 1400, sice to motor pobere ale je to nesmysl, nauč se jezdit s tím co máš, až se vyjezdíš a koupíš jiné auto tak poznaš že rychle podle citu přivykneš na jiný tip motoru, teda pokud nejsi vyloženě kopyto, Meta
Naposledy upravil metyn dne 17. 6. 2018 16:50, celkově upraveno 1
metyn
Štamgast

Odeslat příspěvekod goes 17. 6. 2018 16:49

Nedivim se ze to vypada na ceste jak vypada kdyz jezi kazdy jak strij bez hlavy
Fluence - ∅ 15,27 l/100km (CO2 - 356 g/km)
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod metyn 17. 6. 2018 16:51

div se, div se, já se taky dívám :D , Meta
metyn
Štamgast

Odeslat příspěvekod one-z 17. 6. 2018 17:03

Arnie J píše:Já bych jel 60 tacho na čtyřku

A jel bys za 2,5 litru na sto :) Ja jezdim prevazne na trojku, krom vyssi spotreby uz jen sama pozitiva.
one-z
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 17. 6. 2018 17:15

Se těšim.
rwd
garážmistr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 17. 6. 2018 17:18

goes píše:Precti co pisu. Je kravina se takto ucit. Zitra sedne do jineho auta a pojed ejak kokot bo nebude umet jet dle citu.

Tak preto sa drzis automatu.
glider
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 17. 6. 2018 17:39

garážmistr píše:Se těšim.

I ty puristo
drncavá turbokrabice + japonský warm hatch + italský hotheč + skútřík!
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tos_ 17. 6. 2018 17:46

kmaccek píše:Ahoj,
koupil jsem si Ibizu 1.4 TDI 59kw. Je to vůbec moje první auto, zajímalo by mě, v jakých otáčkách mám optimálně motor udržovat?
Když třeba jedu po městě těch cca 50 na trojku tak jsou otáčky tak 1900-2000, mám vždycky dilema, jestli tam dát tu čtyřku nebo ne, to to pak spadne někam pod 1500. Nějaký zátah cítím až od těch 2 tisíc, tak mi přijde logické, že lepší bude to udržovat někde tam, ale rád si nechám poradit :-)

Ahoj,
klidně bych ten motor držel u krku, nic se mu nestane, lepší, jak podtáčet.
tos_
Štamgast

Odeslat příspěvekod garážmistr 17. 6. 2018 18:23

Arnie J píše:
garážmistr píše:Se těšim.

I ty puristo

V manuálu.
rwd
garážmistr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod podikk 17. 6. 2018 19:46

Meli jsme Fabii 1,4 TDi na firme, mozna to byl presne tenhle motor a vim, ze to bylo tak debilne zprevodovany, ze 50 tacho se nedalo jet na 3 ani 4.
RAV4 hybrid 145 kW
podikk
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 17. 6. 2018 19:48

garážmistr píše:V manuálu.

Můj daily kár je taky v manuálu
drncavá turbokrabice + japonský warm hatch + italský hotheč + skútřík!
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kmaccek 17. 6. 2018 19:49

Je mi to jasné že to s každým autem bude jinak, je mi 18, nedávno jsem dostal řidičák a je to moje první aut., Když už jsem dal spoustu peněz do servisu tak tomu nechci zbytečně ublížit, tak jsem se zeptal. Taky mi ta trojka přijde lepší a i tak to žere celkem málo, tak to radši budu držet trochu výš, díky :)
Naposledy upravil kmaccek dne 17. 6. 2018 19:50, celkově upraveno 1
kmaccek
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 17. 6. 2018 19:50

Všechny auta mám manuálu. Nemám žádný SUV. Ty sis začal.
rwd
garážmistr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 17. 6. 2018 19:51

kmaccek píše:Je mi to jasné že to s každým autem bude jinak, je mi 18, nedávno jsem dostal řidičák a je to moje první aut., Když už jsem dal spoustu peněz do servisu tak tomu nechci zbytečně ublížit, tak jsem se zeptal. Taky mi ta trojka přijde lepší a i tak to žere celkem málo, tak to radši budu držet trochu výš, díky :)

Trojka je lepší. Podtáčení je pro motor zlo.
rwd
garážmistr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 17. 6. 2018 19:55

garážmistr píše:Všechny auta mám manuálu. Nemám žádný SUV. Ty sis začal.

Když tříválcový dízl je trochu jinej level :D
drncavá turbokrabice + japonský warm hatch + italský hotheč + skútřík!
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 17. 6. 2018 20:39

To je pravda.
rwd
garážmistr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ajif 17. 6. 2018 21:08

Arnie J píše:
garážmistr píše:Všechny auta mám manuálu. Nemám žádný SUV. Ty sis začal.

Když tříválcový dízl je trochu jinej level :D

ty o tom víš *****, ale já v tom dva roky jezdil
ajif
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 17. 6. 2018 21:09

kmaccek píše:Je mi to jasné že to s každým autem bude jinak, je mi 18, nedávno jsem dostal řidičák a je to moje první aut., Když už jsem dal spoustu peněz do servisu tak tomu nechci zbytečně ublížit, tak jsem se zeptal. Taky mi ta trojka přijde lepší a i tak to žere celkem málo, tak to radši budu držet trochu výš, díky :)


Vis v cem je tvoje premysleni hliupe? V tom ze tech 50 muzes jet po rovine. Do kopce. Z kopce. Do zatacky a kazda ta situace bude vyzadovat jiny kvalt. Zapomen na jezdeni typu “mam 50 tak tl je trojka” vubec nad tim takto nepremyslej. Vzdy jed tak ze se motor netrapi.
Fluence - ∅ 15,27 l/100km (CO2 - 356 g/km)
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 17. 6. 2018 21:13

garážmistr píše:To je pravda.

Já to nemyslím zle, jen jsem pořád překvapen. Ale ty to bereš trochu jako experiment, ne? Aspoň já tak bral 320d.
drncavá turbokrabice + japonský warm hatch + italský hotheč + skútřík!
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 17. 6. 2018 21:21

Ani na chvilku mě nenapadlo, že bys to myslel zle. Beru to jako experiment, zábavu a hodí se mi to do portfolia.
rwd
garážmistr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 17. 6. 2018 21:24

Tak cajk. Mně se by se to hodilo v benzínu. Do těch našich dementních garáží v práci.
drncavá turbokrabice + japonský warm hatch + italský hotheč + skútřík!
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 17. 6. 2018 21:41

100k benzíny nejsou a 75k benzín je slabej.
rwd
garážmistr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 17. 6. 2018 22:07

V Německu je jich spousta. V pátek jsem to v práci čekoval :D
drncavá turbokrabice + japonský warm hatch + italský hotheč + skútřík!
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod one-z 17. 6. 2018 22:12

goes píše:Vis v cem je tvoje premysleni hliupe? V tom ze tech 50 muzes jet po rovine. Do kopce. Z kopce. Do zatacky a kazda ta situace bude vyzadovat jiny kvalt. Zapomen na jezdeni typu “mam 50 tak tl je trojka” vubec nad tim takto nepremyslej. Vzdy jed tak ze se motor netrapi.

Souhlas, hlavne u benzinovych motoru je velka variabilita a s trochou citu je to hezke svezení, ale u tohodle trivalce PD to neplati, v nizkych ot duni i pri brzdeni motorem, v 50 jedu na trojku z kopce a jedu na ni i do kopce s tunou na kouli.

ajif píše:
Arnie J píše:
garážmistr píše:Všechny auta mám manuálu. Nemám žádný SUV. Ty sis začal.

Když tříválcový dízl je trochu jinej level :D

ty o tom víš *****, ale já v tom dva roky jezdil

6 let a stale jezdim, ale pravda je taková, ze 1,9 74 tu ctrnactku prevysuje ve vsem a o hodne
one-z
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 17. 6. 2018 22:18

:D
S rozumným poměrem stav/cena pár kusů a na opačný straně Německa.
rwd
garážmistr
Inventář
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník