Opel Astra K: 1.4 atmosféra vs 1.0T vs. 1.4T

Audi, BMW, Mercedes-Benz, Opel, Porsche, Volkswagen, Ford EU, Smart...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod blast3r 1. 11. 2017 19:03

Ahojte,

Budem kupovať nový Opel Astra K a neviem sa rozhodnúť pre ktorý motor.
Môj ročný nájazd je celkom nízky, väčšinou sám v aute, podľa minulého roku:

- 4200km mesto, v aute som sám.
- 9000km mimo mesto, okresky, v aute som sám, občas dvaja
- 2800km dialnica, plne auto + pripadne stresny box (1x do roka Alpy, Chorvatsko)

Technické parametre:
Obrázek

1.4 atmosféra
Je rozhodne najlacnejšia. V meste výkonovo stačí, na diaľnici ako tak to ide, keď už je človek rozbehnutý :-). Horšie sú okresky, sám mám teraz 1.4 atm. 66kW a obiehať kamióny je peklo. Napriek tomu, že sedím v aute sám, to zrýchľovanie z 80-120 je fakt pomalé a na obiehaci manéver potrebuje človek dosť času.

1.0 turbo
Cena vyššia o cca 30.000 CZK. Výkonovo len o 3kW viac, ale keď som v tom sedel, dobre to ťahalo aj pri nižších otáčkach, zrýchlenie z 80 na tých 120 bolo celkom uspokojivé. Papierová spotreba lepšia o 1L / 100km, ale tomu by som až tak neveril. Avšak zo všetkých strán počujem ako ma od toho 1 litrového motoru ľudia odhovárajú, neveria tomu. Na druhú stranu, keď dokázal služobný Ford Focus 1.0 EB nabehať 150.000 km, a potom ho ešte predali ďalej, tak niečo by ten motor mohol vydržať.

1.4 turbo
Cena vyšia o ďalších 20.000 CZK, príde mi to ako trochu overkill, keď väčšinu času je tam 1-2 človeka.

Ako víťaz mi zatiaľ vyšiel 1.0 turbo.

Aký je váš názor, čo by ste kúpili pri takom malom nájazde ako ja? Oplatí sa priplácať za 1.0 Turbo?
Naposledy upravil blast3r dne 1. 11. 2017 20:16, celkově upraveno 3
blast3r
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod D1.8T 1. 11. 2017 19:13

blast3r píše:Na druhú stranu, keď dokázal služobný Ford Focus 1.0 EB nabehať 150.000 km, a potom ho ešte predali ďalej, tak niečo by ten motor mohol vydržať.

Tahle úvaha nemá žádnej racionální základ.
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mimous 1. 11. 2017 19:41

blast3r píše:1.4 atmosféra
Je rozhodne najlacnejšia. V meste výkonovo stačí, na diaľnici ako tak to ide, keď už je človek rozbehnutý :-). Horšie sú okresky, sám mám teraz 1.4 atm. 66kW a obiehať kamióny je peklo. Napriek tomu, že sedím v aute sám, to zrýchľovanie z 80-120 je fakt pomalé a na obiehaci manéver potrebuje človek dosť času.


Dotaz - Zkusil jsi při tom předjíždění použít tu tyč, která trčí z tunelu mezi předními sedadly? Řadící páka se tomu tuším říká. Když potřebuješ předjíždět a máš atmosféru, zařadíš nižší převodový stupeň, auto se dostane do otáček, kde má víc síly a v klidu předjedeš. Po manévru tam zase šoupneš převod na pohodovou jízdu.

A k tématu - vzhledem k tvému nájezdu bych to nehrotil. I ta 1.4 atmo bude bohatě stačit. Jen to bude chtít provozovat to, co jsem popsal nahoře. Tyhle motory Opelu docela drží.

Na 1.4 Turbo jsem četl spíše víc stížností než chvály, takže touhle cestou bych se nevydával.

Btw. - aktuálně si vozím pozadí v autě s atmoférou, které ten tvůj roční dálniční nájezd dává za měsíc a 3 dny. :) A pohoda. 8-)
Občas se možná blbě ptám, ale jsem prostě takový.
Rád se snažím pomáhat, radit a stojím si za svým názorem, když si jsem jistý, že mám pravdu.
..............
Xbox One X
mimous
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nekenieh 1. 11. 2017 20:14

1,4T má hodně velké problémy, což po pročtení diskuzí nerad musím přiznat, poněvadž se mi to auto jinak hodně líbí. 1,4 atmo je osvědčený nezmar určitě i s nejlevnějším servisem = skoro žádným.
1,0T je otazník.
Projel bych ještě Tipo 1,4T.
Nekenieh
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod one-z 1. 11. 2017 20:18

Litr by mohl být dobrý kompromis.
one-z
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 1. 11. 2017 20:23

Litr by mel bejt OK
FFIIIC FL 2,0TDCI 150 kobyl
Mondeo IV C FL 1,6EB 160 kobyl

Používejte pravý jizdní pruh, idioti!!!
K86
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jean ViC 1. 11. 2017 21:13

Litr
TCe 120k 205Nm EDC
Jean ViC
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 1. 11. 2017 21:18

1.2 atmo.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Shr3k 20. 11. 2017 10:54

Nekenieh píše:1,4T má hodně velké problémy, což po pročtení diskuzí nerad musím přiznat, poněvadž se mi to auto jinak hodně líbí.

Já jsem třeba minulý rok měl na Lanzarote 14 dní půjčenou 1.4T s 5000 km a žádné škubání jsem nezaznamenal. Teda mimo toho, že auto jelo hrozně chcíple, pokud se pokaždé nezapnul Sport mód. Ale viděl jsem, že u EDS Motorsport umí škubání vyřešit.
2014 Mazda6 Wagon 2.2 CD 175k Revolution A/T, Soul Red
WWW.MAZDAKLAN.CZ
Shr3k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Devil007cz 20. 11. 2017 11:48

Pokud jsou finance dulezite, tak urcite 1.0T. Ver, ze spotrebu bude mit nizsi oproti te 1.4 atmo pokud jsi klidnejsi ridic.

130nm je proste zalostne malo na takove auto.
Devil007cz
Nováček


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník