T.E.CH píše:tombas píše:Samozřejmě LL jako takový sám o sobě nevadí, ale často je zbytečně předražený, pokud ho chceš měnit v polovině intervalu.
Co se týká samotného intevalu, hodně záleží na samotném motoru a jeho konstrukci, jestli přežije 30 tis. nebo ne. Právě přímovstřikové benzíny jsou na to velice háklivé z důvodu zakarbonování. To je o to horší, pokud se auto používá na krátké trasy se studeným motorem.
Kdo jezdí dlouhé štreky a točí motor ve vyšších otáčkách takové problémy minimalizuje, najede za rok 30 tis. a olej vymění, pak je to OK.
https://maziva.heureka.cz/shell-helix-u ... w-30_5-l/#Předražené to není....
Jasně, z netu je to za dobrou cenu, autorizáky za to chtějí nekřesťanské peníze. Jde spíše o ten princip a vůbec potřebu dělat LL oleje a měnit po 30 tis., když to ničemu neprospívá.
Nemá to smysl ani pro lidi, kteří najedou za rok 60 tis., aby měnili olej 2x za rok místo 4x. Finanční náročnost je zanedbatelná a v řádu několika tisíc Kč v provnání s náklady na palivo.
Pokud jde o opravu, dá se použít opravná sada pístů - viz. můj dřívější odkaz, která není levná, ale problém se spotřebou oleje řeší.