Ja se dneska s babou po cestě stavil do ford maly a velky v ově, kde jsem byl poprve a je to slušně velky salon. Uvnitř 4 mustangy, jedno RS a řada dalšich aut. Ve finale i domluvena zapujčka na 3 dny od 12.10 do 15.10 takže na vikend. A bude to st line 1.0eb 92kw, ale ne ten kterym jsem jel.... no venku stal st line v bile barvě a ta mu velmi sekne a snad se mi tahle barevna kombinace libila vic než ta proflaknuta modra, kterou měli na saloně, ale venku to muže pusobit jinak. Babě se novy fokal hodně libi exterierově, ale stejně jako ja u interieru měla jistou rozpačitost, předevšim s palubkou. Řekla, že je to nějake zarovnane a osekane, ale že to bude možna o zvyku. No jak se mi nechtělo do předvaděci jizdy bo malo času tak nakonec proběhla, ale takova zbrklejši rychlovka. Jelo se s tim st line 1.0EB 92kw v bile před salonem, kdy prakticky hned jsem přepnul jizdni režim na sport. Uvidim až to budu mit na ty 3 dny, ale komfort velice přijemně překvapil na to, že jde o sportovnějši variantu s traverzou na zadi. Sice oproti 3 po FL je znat trochu ustupek, ale ten rozdil je maly. Takove přične poměrně velke vlny za sebou zvladl ten podvozek velice pěkně a nedošlo ani k nějakemu bouchnuti nebo přenosu do karoserie. Komfort u běžne varianty s viceprvkem a podpořen 16" muže byt velice zajimavy. Jizda na prvni seznameni velice dobry dojem, podvozek je velmi stabilni a velmi ochotně jde do zataček navic podpořeno přesnym a ještě ostřejšim řizenim než u 3 generace. Nelibila se mi z velmi lehka jdouci spojka, ale prakticky to same bylo i u mojeho auta, kde po par tisicich km spojka docela přijemně ztuhla. Naopak ford zřejmě, ale to si ještě prověřim zapracoval na TVC, ktere mi přišlo diskretnějši. Motor mě přijemně překvalil. Neměl jsem s nim takove problemy při rozjezdech jako s 3 valem ve 3 generaci a dokonce velice slušně a ochotně reagoval i pod 2t/ot, zde asi ford zamakal. Navic měl najeto jen něco přes 600km a i tak mi přišla dynamika, kdy jsme byly na palubě 3 dospěli dostatečna a da se řict tak trochu nad očekavani v rychlostech nad 100km navic se ochotně vytačel až někde k 6000/ot. Jedine co se mi nelibilo a s babou se i shodli, i když prodejce tvrdil, že je to stejne, že zvukově je to jine než puvodni 3 val a jak se mi moc nezamlouval ten puvodni, babě ano tak teď je to za mě ještě horši. No každopadně pod plynem, už neni tak vyrazně slyšet a celkově je vice utlumeny, takže zvukovod nebo zvyrazněni repro zřejmě neni přitomno. Jinak celkově je odhlučněni velmi dobre a na +- stejne urovni jako ve 3 generaci, ale to chce vic prověřit, hlavně hruby asfalt a zde bude znatelnějši posun zřejmě až u Vignale, kde jsou akusicke skla a tušim je přitomno, ale nejsem si tim jisty aktivni potlačenim ruchcu. Tak trochu otazne jsou sedadla. Sice za jizdy nebyl problem a sedělo se mi přijemně a i když bočni vedeni je solidni a slušně podrži tak bych si ho dokazal představit ještě vyraznějši. Problem je možna v tom, že celkově jsou sedadla včetně opěradel a bočnic poddajnějši a je i otazka jak se to projevi na delši štrece.